Far Cry 3 - Kommer jag lagga?

Permalänk
Medlem

Far Cry 3 - Kommer jag lagga?

Kommer jag lagga på Far Cry 3 med mina specs?

i5 3570k
GTX 570
16 GB

Permalänk
Avstängd

Hur långt är ett snöre?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Det är upp till dig själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Hur långt är ett snöre?

Skickades från m.sweclockers.com

svara bara på frågan, inga onödiga kommentarer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Det är upp till dig själv

lol, jag vet ju inte om jag kommer lagga? därför undrar jag.

Permalänk
Medlem

Nej, ställ bara inställningarna rätt.

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qry25:

lol, jag vet ju inte om jag kommer lagga? därför undrar jag.

Det beror ju på en del saker.... Vilka inställningar är det du tänker att du vill köra på? Och vad du anser vara spelbart osv osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kleiner:

Nej, ställ bara inställningarna rätt.

kommer jag kunna spela på High inställningar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shkipan:

Det beror ju på en del saker.... Vilka inställningar är det du tänker att du vill köra på? Och vad du anser vara spelbart osv osv

Okey..men om jag säger High då?

Permalänk
Medlem

Om du vill "maxa" spelet så kommer det att lagga rejält:P
Jag har ett GTX680, 16gb ram och en klockad sandy i7a, och jag kan ex inte ha igång AA ö.h på "very high/ultra" utan att få rejäla drops.
Mina settings nu är 1080p upplösning, AA avstängt, HBAO igång och allt annat på "Very high".
Men det händer att jag får drops ändå!
Känns som att spelet är lite dåligt optimerat...vad vet jag.

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qry25:

Kommer jag lagga på Far Cry 3 med mina specs?

i5 3570k
GTX 570
16 GB

Det beror ju på vilka inställningar du spelar på !

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madchild:

Om du vill "maxa" spelet så kommer det att lagga rejält:P
Jag har ett GTX680, 16gb ram och en klockad sandy i7a, och jag kan ex inte ha igång AA ö.h på "very high/ultra" utan att få rejäla drops.
Mina settings nu är 1080p upplösning, AA avstängt, HBAO igång och allt annat på "Very high".
Men det händer att jag får drops ändå!
Känns som att spelet är lite dåligt optimerat...vad vet jag.

den här spelar med 2500k http://www.youtube.com/watch?v=_JD2049cHC4
och det verkar se riktigt bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qry25:

kommer jag kunna spela på High inställningar ?

Jag kan spela på High i 1080 med 40-50fps. Du har ju ganska så mycket mer power så du borde ju rimligtvis kunna
spela utan "lagg"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qry25:

den här spelar med 2500k http://www.youtube.com/watch?v=_JD2049cHC4
och det verkar se riktigt bra ut.

Som killen bakom klippet skriver i comments;

"the game runs constantly in the 30-40 FPS range. Some parts of the game go up to 50-60 FPS."

I mina ögon är det lagg:P

Visa signatur

ASUS Z390-F Gaming | Intel i9900k @5Ghz | ASUS Strix RTX 2070 Super OC | Corsair Venegence CL16 3200 Mhz | Samsung 970 Evo M.2 1Tb | Corsair RM750x V2 | Noctua NH-D15 | Fractal Design S2 Blackout TG |

Permalänk
Medlem

far cry 3 har lärt mig att jag måste skaffa nya fläktar xD kör med directx9 å allt på medium å graffet ligger ändå på 78-80 grader >_>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madchild:

Som killen bakom klippet skriver i comments;

"the game runs constantly in the 30-40 FPS range. Some parts of the game go up to 50-60 FPS."

I mina ögon är det lagg:P

Men haha, fel klipp, kunde inte redigera det inlägget
men ååh, medium settings , också installerar jag den på min ssd?
har ju även 16 GB.
Också kör jag med en h40 kylnings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillyme:

far cry 3 har lärt mig att jag måste skaffa nya fläktar xD kör med directx9 å allt på medium å graffet ligger ändå på 78-80 grader >_>

Men jag har väll endå en bra dator som klarar Far Cry 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qry25:

Men haha, fel klipp, kunde inte redigera det inlägget
men ååh, medium settings , också installerar jag den på min ssd?
har ju även 16 GB.
Också kör jag med en h40 kylnings.

Men snälla. Testa och köra på high. Och om du uppfattar något lagg så sänker du några inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qry25:

Men jag har väll endå en bra dator som klarar Far Cry 3?

ja på medium borde du ju lätt kunna köra, ända skillnaden egentligen på min dator är att det sitter ett gtx 670 i den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madchild:

Som killen bakom klippet skriver i comments;

"the game runs constantly in the 30-40 FPS range. Some parts of the game go up to 50-60 FPS."

I mina ögon är det lagg:P

Mina med

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av phixip:

30-40 är väl mer stutter lag som kan vara irreterande i vissa lägen, 20-30 det är då det börjar bli jobbigt xD

Permalänk
Medlem

GTX 650 ;D

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

om du sätter för hög grafik så ja annars nej.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qry25:

den här spelar med 2500k http://www.youtube.com/watch?v=_JD2049cHC4
och det verkar se riktigt bra ut.

Tänk på att 30 fps ser bra ut på film, men om du spelar ser det riktigt tråkigt ut, och känns oresponsivt. sen om det laggar, det är upp till dig, vad du tycker är lagg, min bror tillexempel han kan spela på runt 30 fps och tycka det känns okej, medans jag känner av när det går ned mot 45-50. att du har 16 gb ram hjälper inte, om det var det du menade i ett senare inlägg, och att lägga det på ssdn minskar oftast bara laddningstiderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Tänk på att 30 fps ser bra ut på film, men om du spelar ser det riktigt tråkigt ut, och känns oresponsivt. sen om det laggar, det är upp till dig, vad du tycker är lagg, min bror tillexempel han kan spela på runt 30 fps och tycka det känns okej, medans jag känner av när det går ned mot 45-50. att du har 16 gb ram hjälper inte, om det var det du menade i ett senare inlägg, och att lägga det på ssdn minskar oftast bara laddningstiderna.

Men jag kommer väll fortfarande kunna spela det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madchild:

Som killen bakom klippet skriver i comments;

"the game runs constantly in the 30-40 FPS range. Some parts of the game go up to 50-60 FPS."

I mina ögon är det lagg:P

Det är definitivt lagg.

"< 60 = Lagg"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Qry25:

Men jag kommer väll fortfarande kunna spela det?

Ja det kommer du, men du får helt enkelt ta reda själv på vilka de bästa inställningarna är för just dig!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Ja det kommer du, men du får helt enkelt ta reda själv på vilka de bästa inställningarna är för just dig!

Men vilket är värt då, far cry 3 eller black ops 2?

Permalänk
Skrivet av zillyme:

30-40 är väl mer stutter lag som kan vara irreterande i vissa lägen, 20-30 det är då det börjar bli jobbigt xD

Är helt olika från person till person, i mina ögon är det jobbigt under 60 FPS, men spelbart ner till 35-40 för det mesta, beroende på om det är FPS eller annat då. Skyrim funkar i 35-40 FPS iaf.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Qry25:

den här spelar med 2500k http://www.youtube.com/watch?v=_JD2049cHC4
och det verkar se riktigt bra ut.

Fullständigt ospelbart i mina ögon. Hackar till så skotten kan ta precis vart som helst och saftiga hack emellanåt dessutom!