Permalänk

SpendOn på steam?

Hej!

Jag fick ett SpendOn (mastercard presentkort) i julklapp! Så jag undrar om och isf hur man kan använda det på steam?

Tack för snabbt svar! Vill köpa ett nytt spel på rean

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av J00HHAANN:

Hej!

Jag fick ett SpendOn (mastercard presentkort) i julklapp! Så jag undrar om och isf hur man kan använda det på steam?

Tack för snabbt svar! Vill köpa ett nytt spel på rean

Det borde det väl göra. Värsta fall... Testa?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Det borde det väl göra. Värsta fall... Testa?

Tack för snabbt svar! Har testat men fattar nt vad jag ska välja för kort? har testat med mastecard men jag fattar nt vilka siffror som ska vara där

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av J00HHAANN:

Tack för snabbt svar! Har testat men fattar nt vad jag ska välja för kort? har testat med mastecard men jag fattar nt vilka siffror som ska vara där

Ett: 16siffrigt Kortnummer Brukar stå på framsidan av kortet.
Ett CVS nummer: 3siffror (oftast ibland 4siffror).

Giltlighetsdatum i form av : Månad/år (04/15 (April 2012))

Det är det enda som behövs.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det är väl som ett helt vanligt bankkort/kreditkort? Kortnummer, CVV och utgångsdatum?

Permalänk

aha tack! så man behöver nt skriva in faktureringsadress o så ?

Permalänk
Medlem

Ja det funkar med spendOn på steam väldigt väl
Har använt det drygt 5-7 gånger nu då jag inte tycker om att handla på nätet med mitt personliga kortnummer

EDIT:
Det enda du behöver skriva in är kortnumret, de 3 siffrorna på baksidan av kortet och utgångsdatum. Resten kan du hitta på t.ex. namn och gata osv

Permalänk
Skrivet av Dovidteh:

Ja det funkar med spendOn på steam väldigt väl
Har använt det drygt 5-7 gånger nu då jag inte tycker om att handla på nätet med mitt personliga kortnummer

EDIT:
Det enda du behöver skriva in är kortnumret, de 3 siffrorna på baksidan av kortet och utgångsdatum. Resten kan du hitta på t.ex. namn och gata osv

aa nice! tack

Permalänk
Medlem

Du kan lägga in pengar i din steam wallet också: http://store.steampowered.com/steamaccount/addfunds/

På så vis behöver du inte skriva in siffrorna varje gång du handlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dovidteh:

Ja det funkar med spendOn på steam väldigt väl
Har använt det drygt 5-7 gånger nu då jag inte tycker om att handla på nätet med mitt personliga kortnummer

EDIT:
Det enda du behöver skriva in är kortnumret, de 3 siffrorna på baksidan av kortet och utgångsdatum. Resten kan du hitta på t.ex. namn och gata osv

Vet inte vad din bank har för funktioner men Swedbank har en fin funktion som heter e-kort.

Man väljer vilken summa som ska läggas på detta kort och sedan genererar den ett helt nytt kortnunmer som inte kan kopplas till dig själv. Endast den summan som först las in på kortet kan dras.

Jag gillar det starkt faktiskt!

Ursäkta för off-topic!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Vet inte vad din bank har för funktioner men Swedbank har en fin funktion som heter e-kort.

Man väljer vilken summa som ska läggas på detta kort och sedan genererar den ett helt nytt kortnunmer som inte kan kopplas till dig själv. Endast den summan som först las in på kortet kan dras.

Jag gillar det starkt faktiskt!

Ursäkta för off-topic!

Fan va gött!

Ska kika på det, tackar!

Permalänk

Tack så mycket! Sitter o väntar på att gta iv o mw2 mappacket ska laddas ner nu! 210 kr hamnade allt på ! då snackar vi om både IV o liberty city story

Permalänk
Medlem

I framtiden så kan jag rekommendera Paysayfe om du ska handla spel på Steam bra mycket smidigare och enklare imo.
http://www.paysafecard.com/se/se-paysafecard/

Finns att hämta i närmaste Pressbyrå eller 7/11

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man använder e-kort, diverse wallets etc. Kostar ju ofta lite mer än att använda VISA/Mastercard direkt..och kom inte o säg att är pga säkerhetsskäl. Alla kort har 100% bedrägeriskydd, enbart svensk paranoia och okunnighet ifall man tror något annat

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Förstår inte varför man använder e-kort, diverse wallets etc. Kostar ju ofta lite mer än att använda VISA/Mastercard direkt..och kom inte o säg att är pga säkerhetsskäl. Alla kort har 100% bedrägeriskydd, enbart svensk paranoia och okunnighet ifall man tror något annat

Vad då extra? E-kort är väl gratis, iaf Swedbank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Förstår inte varför man använder e-kort, diverse wallets etc. Kostar ju ofta lite mer än att använda VISA/Mastercard direkt..och kom inte o säg att är pga säkerhetsskäl. Alla kort har 100% bedrägeriskydd, enbart svensk paranoia och okunnighet ifall man tror något annat

Den svenska naiviteten i sin absoluta prydno.

Är det så jävla svårt och se varför man ger bort E-kort och ''Wallets''.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Den svenska naiviteten i sin absoluta prydno.

Är det så jävla svårt och se varför man ger bort E-kort och ''Wallets''.

Ok, kan se det vara bra som "presentkort" men för eget bruk är det ju oftast en dålig deal. Man får ju t.ex ingen "cash back" med e-kort o wallets.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Ok, kan se det vara bra som "presentkort" men för eget bruk är det ju oftast en dålig deal. Man får ju t.ex ingen "cash back" med e-kort o wallets.

Vad menar du med cash back? Skapar jag ett e-kort med 500 handlar för 300 så ligger 200 kvar på mitt vanliga konto och kan användas precis som vanligt.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Vet inte vad din bank har för funktioner men Swedbank har en fin funktion som heter e-kort.

Man väljer vilken summa som ska läggas på detta kort och sedan genererar den ett helt nytt kortnunmer som inte kan kopplas till dig själv. Endast den summan som först las in på kortet kan dras.

Jag gillar det starkt faktiskt!

Ursäkta för off-topic!

Kände till det men har aldrig använt detta. Lär också testa då jag skall beställa nytt kort i dagarna, mitt nuvarande är bra slitet

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Vet inte vad din bank har för funktioner men Swedbank har en fin funktion som heter e-kort.

Man väljer vilken summa som ska läggas på detta kort och sedan genererar den ett helt nytt kortnunmer som inte kan kopplas till dig själv. Endast den summan som först las in på kortet kan dras.

Jag gillar det starkt faktiskt!

Ursäkta för off-topic!

Nordea har en liknande funktion, men där får man ett kortnummer som man måste aktivera varje enskild gång det ska användas. Man kan dock dra så mycket pengar som behövs då det dras direkt från kontot.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Vad menar du med cash back? Skapar jag ett e-kort med 500 handlar för 300 så ligger 200 kvar på mitt vanliga konto och kan användas precis som vanligt.

Jag får mellan 1-3% pengarna tillbaka på allt jag köper oavsett totalbelopp genom att använda VISA/Mastercard (0% ränta första 90dagarna)

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer