Permalänk
Medlem

Fps drop, hjälp

Vet inte om det här är riktigt rätt tråd, men jag byggde ihop en ny speldator som jag fick i julklapp som jag bara spelar WoW på med Max grafik. Problemet är att jag ligger på 100-110 fps när jag står still, och när jag rör på mig kanske jag droppar till 80 sen går jag upp till 90. När jag står på nåt ställe där det är många personer på ett ställe så sjunker min fps till 30-40. När jag klickar på rekommenderade grafikinställningar så blir allt på Ultra. Jag vet inte om det har nånting att göra med att CPUn eller GPUn blir för varm? Här är mina delar http://www.inet.se/kundvagn/visa/2754443/2012-12-27
Och skärmen http://www.siba.se/product/9986812/benq-rl2450ht?ref=section&...

Mvh

Visa signatur

CPU: i5 3570k @ 4.2 Mobo: ASrock z77 Extreme4 ATX GPU: GTX 680 SC HDD: 1TB Western Digital SSD: Samsung 830 128GB PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Ram: Corsair 8GB 2x 4096MB Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

När det är mer texturer och annat som rör sig så sänks FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cawer:

När det är mer texturer och annat som rör sig så sänks FPS

Okej, så du tror inte att det blir för varmt?

Visa signatur

CPU: i5 3570k @ 4.2 Mobo: ASrock z77 Extreme4 ATX GPU: GTX 680 SC HDD: 1TB Western Digital SSD: Samsung 830 128GB PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Ram: Corsair 8GB 2x 4096MB Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Det är inget fel på din dator, det är spelet. Samma för mig och typ alla andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

WoW är, trots sin enorma spelarmängd och den långa tid det funnits, otroligt dåligt optimerat.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tropaz:

Okej, så du tror inte att det blir för varmt?

Nej, det tror jag inte

Permalänk
Medlem

Okej, tack för eran hjälp

Visa signatur

CPU: i5 3570k @ 4.2 Mobo: ASrock z77 Extreme4 ATX GPU: GTX 680 SC HDD: 1TB Western Digital SSD: Samsung 830 128GB PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Ram: Corsair 8GB 2x 4096MB Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att overklocka min i5 3570k och grafikkortet, kommer det att ge mycket effekt? Bättre fps osv.. Och finns det några bra guider ni kan rekommendera för overklocking?

Visa signatur

CPU: i5 3570k @ 4.2 Mobo: ASrock z77 Extreme4 ATX GPU: GTX 680 SC HDD: 1TB Western Digital SSD: Samsung 830 128GB PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Ram: Corsair 8GB 2x 4096MB Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tropaz:

Jag funderar på att overklocka min i5 3570k och grafikkortet, kommer det att ge mycket effekt? Bättre fps osv.. Och finns det några bra guider ni kan rekommendera för overklocking?

Det ger inte nån j*vla stor skillnad men ja, det finns en bra Överklockningstråd här på SweClockers, sök i forumet vettja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cawer:

När det är mer texturer och annat som rör sig så sänks FPS

Skrivet av simme300:

Det är inget fel på din dator, det är spelet. Samma för mig och typ alla andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Slaktardej:

WoW är, trots sin enorma spelarmängd och den långa tid det funnits, otroligt dåligt optimerat.

Skrivet av Cawer:

Nej, det tror jag inte

Skrivet av Cawer:

Det ger inte nån j*vla stor skillnad men ja, det finns en bra Överklockningstråd här på SweClockers, sök i forumet vettja!

Ok ty

Visa signatur

CPU: i5 3570k @ 4.2 Mobo: ASrock z77 Extreme4 ATX GPU: GTX 680 SC HDD: 1TB Western Digital SSD: Samsung 830 128GB PSU: Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO Ram: Corsair 8GB 2x 4096MB Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

WoW är, trots sin enorma spelarmängd och den långa tid det funnits, otroligt dåligt optimerat.

Var ganska bra i Cataclysm. Tråkiga var att dom sedan förstörde spelmotorn med att lägga alla nya effekter på huvudtråden.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken