Bra bekväma lurar för dataspel

Permalänk
Medlem

Bra bekväma lurar för dataspel

Hej.

Sitter och är nöjd med lite vin på puben. Nu är det så att jag gärna spelar dataspel utan lurar men jag bor i lägenhet och under ledigheten fick jag klagomål av grannar att jag låter :). Spelade nog lite sent med högt ljud.

Kan inget om lurar med kan betala för kvalité och om de är sköna. Har inte tid att läsa alla annonsblad. Men beställde precis 7970 och BenQ 2420T bildskärm från komplett inte främst för att det var mellandags rea utan för att jag hade tiden.

Så vilka lurar föreslår ni till en som bara skall ha dem till dataspel.

Pris: ingen aning men upp till ca 1000 om ni kan motivera varför !

God jul alla .

Permalänk
Medlem

Ska det vara en mic med?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Japp är nog bra om Mick finns bra fråga !

Permalänk
Medlem

Steelseries sibera v2 eller Logitech g35 är mkt bra och sköna.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk
Medlem

siberia sitter för tajt på mina öron, har båda sibera och g35. Problemet med g35 är att sladden trasslar in sig själv hela tiden och nätsrumpan trycker ut gummi kabeln, då jag har fått lämna tillbaka de flera gånger. Men annars är g35 riktigt sköna och har bra ljud

Permalänk
Medlem

Siberia 2 = SKIT... går sönder och är inte värt pengarna

Köp mic och hörlurar separata.

Öppna eller stängda lurar ?
Budget ?

Annars skulle jag föreslå Sennheiser 598

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Sennheiser 350/360 är riktigt bra, lite över budget dock.. Sen finns Logtiech G35 och QPADs nya QH-90

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Avstängd

Sennheiser PC350/360 , Helt enkelt för att de är bäst, dock några hundralappar till får du lägga.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0xzii:

Steelseries sibera v2 eller Logitech g35 är mkt bra och sköna.

Om du har stort huvud så är siberian inget för dig. Siberian passar inte på mig, och jag har ganska stort huvud.

Annars så har Creative bra lurar

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem

inget seriöst svar men varför inte heh
Motörhead
http://cdon.se/hemelektronik/mot%C3%B6rhead_ph%C3%B6nes_iron_...
läs beskrivningen ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Öppna eller stängda lurar .. Jo som du ser vet jag inte skillnaden. Men prismässigt skrev jag 0 till 1000. Men om någon kan motivera ett högre pris för lurar så är inte priset avgörande.

Permalänk
Medlem

Ok skall kolla upp Sennheiser lurar. Aldrig hört talas om dem men internet finns

Permalänk

Ett antal tidigare inlägg har föreslagit Logitech g35, någon klagade på att sladden trasslar sig - köp logitech g930 då!

Sitter själv med ett par Logitech g930 och är hur nöjd som helst, funkat ypperligt i snart 1 år.
Det är mitt råd!

Edit: Kan tillägga att g930 är exakt samma som g35, fast trådlösa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

inget seriöst svar men varför inte heh
Motörhead
http://cdon.se/hemelektronik/mot%C3%B6rhead_ph%C3%B6nes_iron_...
läs beskrivningen ^^

\_/ !!!!11!1!!!!!!!!!!!!:D

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk

Har ett par Sennheiser HD555 som nu mera har ersatts av HD558. Ägt dem i ca 2 år och de blir bekvämare för varje dag. Har en polare som har ett par HD558 och de låter bättre och känns lättare på huvudet. De i kombination med en bordsmick eller en zalman clips-mick är perfekt.

kostar väll lite mer än 1000kr men är grymt värda.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Ok ca pris för detta och då måste jag finna mic också ;). Bara retas tack för info

Permalänk
Medlem

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5015 Plantronics GameCom 780 7.1 Dolby USB
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4553 SteelSeries 7H Headset Fnatic Edition
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2903 Sennheiser PC 360 G4ME Gaming Headset
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5517 QPAD QH-85 Open Gaming H-set - White

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Jag gillar mina Corsair 7.1
Stora muffar så man inte får ont i öronen.
Mycket bra ljud.
USB-koppling.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Om du lyssnar på musik mycket och uppskattar bra ljud så skulle jag rekommendera att istället köpa bra hörlurar (otroligt mycket mer prisvärt än ett headset) och en bordsmick för 30 spänn. Te.x MT-50. Ortoligt trevliga hörluar som är väldigt prisvärda och är även ganska bärbara.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TheWolfbane:

Siberia 2 = SKIT... går sönder och är inte värt pengarna

Inte alls. Visst, dom är plastiga och går sönder fort som fan men då får ju faktiskt SteelSeries stå för det och ge ut nya på garantin hela tiden så det spelar ju egentligen inte en så stor roll.

För mig så är det det enda headsetet som jag inte har fått god lust att kasta ut genom fönstret efter 1 timmes användning.
Det enda headsetet som ser ut som en värdig motståndare när det gäller komfort är väl Sennheisers 360 men det är mycket dyrare än Siberia V2.

Är Siberia V2 värt pengarna? (För personer med en budget som värdesätter komfort) -Ja!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Hejsan alla , ock tack för er kompetens.., jag stöder er och gillar allt

Permalänk
Medlem

jo vet inte hur jag svarar bäst men tack :)

Skrivet av AndersBlomdahl:

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5015 Plantronics GameCom 780 7.1 Dolby USB
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4553 SteelSeries 7H Headset Fnatic Edition
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2903 Sennheiser PC 360 G4ME Gaming Headset
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5517 QPAD QH-85 Open Gaming H-set - White

många URL här som ni kanske inte kan se. men jag fick en ny uppgift och det var med hörlurar :).

Permalänk
Medlem

Hej kan någon svara på vad det är för vits med öppna respektive slutna hörlurar?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk

Hej!

För ca 3 år sedan köpte jag mig ett Sennheiser PC350 som olyckligt vis fick kontakten böjd när den satt i datorn. Detta var då omöjligt att laga (ersätta pluggen, löda på osv), det är iofs en annan femma.

Nu, för ett halv år sedan, så skaffade jag mig PC360, som skall då vara eftergångaren till mitt förra headset, som jag var helt såld på, så jag tänkte att jag måste skaffa mig ett nytt/nyare! Jag kan inte säga mycket mera än att det är ett STRÅLANDE headset och det osar kvalité. Här är några saker som jag tycker är viktigt utöver det vanliga (sitta skönt, inge brus i micken, bra ljud)

- Det är någon slags froté-tyg som sitter på lurarna vilket innebär att det inte slits sönder som med gummi/skinn liknande material
- "Fäll-upp-micken-för-att-mutea" är oerhört smidigt

Det enda jag kan tycka är negativt är att det isolerar aningens för dåligt. Samma med PC350. Detta gör mig dock absolut ingenting då jag inte har så mkt bakgrundsljud när jag spelar!

Hör gärna av dig om du vill veta mer

Lycka till med ditt köp!

Visa signatur

21:9

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC350

tack....exakt pga detta gillar jag sweclockes och alla svar jag får tack !!. om jag måste lägga över 1000 så är det OK.

nya lurar nya möjligheter !

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD650 lika bra att smälla till rejält !

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD650

Skrivet av Fissure:

Sennheiser HD650 lika bra att smälla till rejält !

ok detta ser bra ut ...men måste säga att ca 3000 för lurar e dyrt :(. Men jag sa det finns billigare :=).

serien ser proffsig ut...

Permalänk
Medlem

Mycket bra lurar, har haft ett par 650 sedan de släpptes. Riktigt bra ljud och passar utmärkt till det mesta, framförallt musik då men att spela på dem går hur bra som helst. Ett plus är att man kan byta muffarna och sladdarna vilket jag är tacksam för då min katt tuggade sönder sladden när hon var liten och kuddarna blir äckliga efter nåt år

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Sen behöver HD650 mer juice också - dvs en kraftullare förstärkare (och det är ännu 1000kr+), det kommer inte låta så bra om man bara stoppar den i ljudkortet

PC360 är dock ett väldigt prisvärt alternativ, hoppas du trivs med dom

Visa signatur

Ljud                        Till salu
Sound Blaster ZxR → Philips Fidelio X1 / Sennheiser IE 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Hej kan någon svara på vad det är för vits med öppna respektive slutna hörlurar?

Slutna isolerar både ut och in,ljudmässigt brukar man få bättre bas med slutna men kan låta lite instängt.
Öppna lurar läcker som fan men har mer luftigare ljudbild.