Får det att köra vga i moderkortet men ändå på grafikkortet?

Permalänk

Får det att köra vga i moderkortet men ändå på grafikkortet?

Hej SC! Jag vet inte om detta är riktigt rätt forumdel, men hoppas på det!.
Och först och främst. Ja, jag har försökt att googla

Men ivarjefall, går det att om jag kopplar in vga sladden till moderkortet. att ändå köra via grafikkortet? eller funkar det bara med det integrerade?

Jag har ett radeon 7970. Och den har bara Dvi och hdmi utgångar

Egentligen har jag en dvi sladd hemma, men känns onödigt att inte kunna spela alls på 2 veckor, bara pga en dum sladd!

Permalänk
Avstängd

Nej det går inte, den integrerade aktiveras auto när du kör i kabeln. Varför inte köpa en dvi-vga konverterare?

Permalänk
Medlem

Kontakterna på moderkortet är för den integrerade grafiken.

Ja, du vill ju absolut ha DVI hellre än VGA om du kan men annars lär väl åtminstone någon av DVI-kontakterna ha DVI-I (dvs att det även finns analog signal) och i så fall kan du ju koppla på en sån där vanlig passiv DVI-I -> VGA-adapter.

(Du fick antagligen med en sådan.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Alle22:

Nej det går inte, den integrerade aktiveras auto när du kör i kabeln. Varför inte köpa en dvi-vga konverterare?

Isåfall köper jag hellre en till DVI sladd :), jag har somsagt en hemma. Men känns tråkigt att inte kunna spela på ett tag
och det är defenetivt inte nära till närmaste elektronik butik här inte

Skrivet av evil penguin:

Kontakterna på moderkortet är för den integrerade grafiken.

Ja, du vill ju absolut ha DVI hellre än VGA om du kan men annars lär väl åtminstone någon av DVI-kontakterna ha DVI-I (dvs att det även finns analog signal) och i så fall kan du ju koppla på en sån där vanlig passiv DVI-I -> VGA-adapter.

(Du fick antagligen med en sådan.)

Jag tror faktiskt inte att jag fick med en sådan..!
hmm

Permalänk
Medlem

Ja, om du ska gå och köpa något så verkar det ju vettigare med en DVI-kabel.

Det följer oftast med en sån adapter om man köper grafikkort (i retail-förpackning)...

Något sånt här:

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Ja, om du ska gå och köpa något så verkar det ju vettigare med en DVI-kabel.

Det följer oftast med en sån adapter om man köper grafikkort (i retail-förpackning)...

Något sånt här:
http://cdn.avsforum.com/2/2b/2b0dd6f0_dvi2vga.jpeg

aha... i grafikkorts lådan.. typiskt
Den ligger självklart också kvar hemma
tack ändå!