Permalänk
Medlem

Hur recordar ni LoL?

Tjena när jag ska recorda lol med fraps får jag ungefär 55 fps tills jag kommer in i fight spelar ingen roll om det är mot minions eller 5v5 battles så går min fps alltid ner till 15 fps. Mina delar är AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition quad core, 4 gig ram, och ett radeon hd 6870 med 1 gb vram. Undrar då om det finns något bättre att recorda med?

Permalänk

LoLReplay, frapsar sedan replayen.

Permalänk

Som Oneinalifetime sa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

LoLReplay, frapsar sedan replayen.

Droppar det fpsen något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Droppar det fpsen något?

Jag har i allafall inte märkt nån drop. Dator i sign.

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Skrivet av shawn882:

Droppar det fpsen något?

Tror endast att det tar lite extra på processorn, men testa? Himla skönt program att ha när du precis har dragit pentakill eller liknande.

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

LoLReplay, frapsar sedan replayen.

Har LoL seriöst inte inbyggt stöd för replays? Det har ju varit standard i RTS så länge jag kommer ihåg...

Permalänk
Skrivet av Anilusion:

Har LoL seriöst inte inbyggt stöd för replays? Det har ju varit standard i RTS så länge jag kommer ihåg...

Nope, men LoLReplay måste ha någon liten tråd med LoL då man kan ta bort FoW* och se motståndarna hela replayen.
Väldigt smidigt program dock.

*=Fog of War

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Nope, men LoLReplay måste ha någon liten tråd med LoL då man kan ta bort FoW* och se motståndarna hela replayen.
Väldigt smidigt program dock.

*=Fog of War

Lite jobbigt om man tänkt filma en hel match bara (jag gör det ibland :S) om en match tar 40 min moste du spela i 40 min och filma i 40 min till annars bra program!

Permalänk

Jag använder LoLRecorder och frapsar eller använder DXTory för att spela in själva gameplayen. Om jag gör live så frapsar jag det bara, laggar bara när fraps går in på en ny fil (delar vid 4 gb)

Permalänk
Skrivet av shawn882:

Lite jobbigt om man tänkt filma en hel match bara (jag gör det ibland :S) om en match tar 40 min moste du spela i 40 min och filma i 40 min till annars bra program!

Amen då spelar man ju bara in medans man spelar.. Det finns ju inget annat sätt att göra det på i något annat spel?

Permalänk
Medlem

Jag recordar först all som händer med LoLrecorder och sen andvänder jag fraps och om du vill se resultatet kan du kolla in min youtubekanal /drypod

Visa signatur

i5 3570k, Asus 280 r9, MSI Z77A, Antec 550W, Intel 520 240gb SSD, 1tb HDD 7,2k.