Galaxy Tab 2 10.1" vs ASUS TF300?

Permalänk
Medlem

Galaxy Tab 2 10.1" vs ASUS TF300?

Hejsan!

Har beställt Galaxy Tab 2 men såg nu att Inet har TF300 till samma pris..

Vad skulle ni gjort? överväger att skicka tillbaka taben och köpa Tf300 istället

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Behöver du inte prestandan är det samma sak. Annars så är TF300 betydligt snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Behöver du inte prestandan är det samma sak. Annars så är TF300 betydligt snabbare.

Tja definera behöva prestanda

Jag kommer ju använda den mest till surfning men tänkte CPUn kanske får tungt med tyngre sidor med flash? Dock vad jag sett på youtube verkar webläsaren flyta bättre i Samsung tab jämfört med Transformer

Dock riktigt fin transformer med docka

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag är otroligt nöjd med min Galaxy tab 2, riktigt grym platta, allting flyter på bra, både när det kommer till spel och surfande. Jag har inte stött på något problem alls, allting fungerar bra. Tycker absolut att du ska köra på Tab tvåan, jag tror att du kommer att bli super nöjd

Visa signatur

|Cooler Master HAF 912 Plus|AMD FX 8320@3.5ghz|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI 970A-G46|MSI GTX 970|Crucial Ballistix Sport 8gb 1600Mhz|Corsair CX 600W|Crucial m500 SSD|

Permalänk
Medlem

Lägg till några hundralappar och kör på galaxy note 10.1 istället.
Galaxy tab börjar bli utdaterad hårdvarumässigt, tyckte de var stor skillnad när jag stod och pillade på dem brevid varandra.

Är galet nöjd med min note 10

Permalänk
Medlem

Använder Galaxy Tab 2 själv och gjort så ett bra tag, har ägt TF101 i ca 1månad när den släpptes som är föregångaren för TF300 den var också 200mhzsnabbare, sålde den dock pga buggar.

Vid normal använding är det svårt att märka någon skillnad då båda presterar likvärdigt, menar då vid surf osv,

vid mer krävande situationer då quad används drar såklart Asus plattan förbi då hårvaran är snabbare med en Quad cpu på 1.2ghz mot Dual på 1ghz, sen kan du även spela Tegra spel på Asus plattan.

Skärmarna är likvärdiga,svårt där också att se skillnad, ljudet likvärdigt osv, största skillnaden för mig var T-bordet som Asus plattan stöder då den blir som en notebook, finns även T-bord till Tab2 men det är inte vikbar.

Den enda nackdelen mot Tab2 är att Asus plattan väger mer.

Om det inte kostar något extra ska du såklart byta ut Tab2 mot TF300 då den kommer hålla längre.

Permalänk

TF300 är ju Mer framtidsäker med sin kraftigare CPU. Sen finns ju en fin dockningsstation att köpa till den vid senare tillfälle.

Jag hade utan tvekan valt TF300. Och känner jag dig rätt så vill du säkert ha lite mer krut i maskineriet.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Lägg till några hundralappar och kör på galaxy note 10.1 istället.
Galaxy tab börjar bli utdaterad hårdvarumässigt, tyckte de var stor skillnad när jag stod och pillade på dem brevid varandra.

Är galet nöjd med min note 10

Har känt på noten och den var riktigt fin, men några hundralappar? Tab2an fick jag för 2490:- .. Billigaste noten på prisjakt är 4100kr :S

Skrivet av Bulltazar:

Använder Galaxy Tab 2 själv och gjort så ett bra tag, har ägt TF101 i ca 1månad när den släpptes som är föregångaren för TF300 den var också 200mhzsnabbare, sålde den dock pga buggar.

Vid normal använding är det svårt att märka någon skillnad då båda presterar likvärdigt, menar då vid surf osv,

vid mer krävande situationer då quad används drar såklart Asus plattan förbi då hårvaran är snabbare med en Quad cpu på 1.2ghz mot Dual på 1ghz, sen kan du även spela Tegra spel på Asus plattan.

Skärmarna är likvärdiga,svårt där också att se skillnad, ljudet likvärdigt osv, största skillnaden för mig var T-bordet som Asus plattan stöder då den blir som en notebook, finns även T-bord till Tab2 men det är inte vikbar.

Den enda nackdelen mot Tab2 är att Asus plattan väger mer.

Om det inte kostar något extra ska du såklart byta ut Tab2 mot TF300 då den kommer hålla längre.

Hmm, du har många bra argument Men jag tänkte med Samsung är det inte bättre på mjukvarubiten? med uppdatering och sånt? upplever då så på mobilsidan

Sen en fördel med Samsung är att den har stereohögtalare placerade på framsidan medans Asusen har Mono och på baksidan vilket kan vara lite jobbigt

Skrivet av cokeman 1337:

TF300 är ju Mer framtidsäker med sin kraftigare CPU. Sen finns ju en fin dockningsstation att köpa till den vid senare tillfälle.

Jag hade utan tvekan valt TF300. Och känner jag dig rätt så vill du säkert ha lite mer krut i maskineriet.

Sant, det jag oroar mig mest är väl batteritiden då jag mest kommer använda den som en platta klart en docka låter lockande men batteritid utan docka vid användning.. Har bara hört att TAB 2 har bättre batteritid men inte hur mycket bättre

Skrivet av JeSwiK:

Jag är otroligt nöjd med min Galaxy tab 2, riktigt grym platta, allting flyter på bra, både när det kommer till spel och surfande. Jag har inte stött på något problem alls, allting fungerar bra. Tycker absolut att du ska köra på Tab tvåan, jag tror att du kommer att bli super nöjd

Okej, en röst för taben

Fan inte lätt sånt här.. Varför ska allt vara så knepigt:)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Ett tips. Kolla runt lite på swedroids forum också för lite mer tips om för och nackdelar med båda plattorna.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Ett tips. Kolla runt lite på swedroids forum också för lite mer tips om för och nackdelar med båda plattorna.

Har försökt kolla igenom där .. Dock inte blivit så mycket klokare..

Mycket gnäll på seg surfning i TF300 dock o nå snack om att man måste roota den för att browsingen ska funka ok?

Däremot verkar batteritiden i Tab2 vara bra

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Själv har jag haft en Galaxy tab 8.9" som jag upplevde seg och laggig så jag sålde den och köpte en Ipad 4, har aldrig varit nöjdare med en surfplatta, men som sagt så ligger den ju klart över din budget. Hade jag köpt en android platta idag så hade jag sparat ihop till en Nexus 10, men det är jag det. Och jag känner jag dig rätt så brukar du vara kräsen och kommer att störa dig på småsaker med tiden.

Jag var likadan och tänkte det räcker med en billig surfplatta för man har ju laptopen för tyngre saker, men ikke jag började störa mig på saker som backligth bleeding och diverse lagg.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Själv har jag haft en Galaxy tab 8.9" som jag upplevde seg och laggig så jag sålde den och köpte en Ipad 4, har aldrig varit nöjdare med en surfplatta, men som sagt så ligger den ju klart över din budget. Hade jag köpt en android platta idag så hade jag sparat ihop till en Nexus 10, men det är jag det. Och jag känner jag dig rätt så brukar du vara kräsen och kommer att störa dig på småsaker med tiden.

Jag var likadan och tänkte det räcker med en billig surfplatta för man har ju laptopen för tyngre saker, men ikke jag började störa mig på saker som backligth bleeding och diverse lagg.

Tjoho!

Beställde en TF300T från Inet Får väl testa! Man har ju ångerrätt ifall det skiter sig Isåfall får det bli en Nexus 10

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!