Permalänk

Noctua NF P12 för H80i

Hejsan, köpte min data för inte så länge sedan och tog en "Noctua NH-U12P SE2" Sedan så har jag overclockat min processor (3770k) till 4.2ghz, och nu tänkte jag köpa en H80i för att kyla ner den lite mer. Så nu undrar jag om 2st NF P12 är bättre än stock fläktarna på ett H80i?
Mvh, Jack

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeastenFromEast:

Hejsan, köpte min data för inte så länge sedan och tog en "Noctua NH-U12P SE2" Sedan så har jag overclockat min processor (3770k) till 4.2ghz, och nu tänkte jag köpa en H80i för att kyla ner den lite mer. Så nu undrar jag om 2st NF P12 är bättre än stock fläktarna på ett H80i?
Mvh, Jack

Tror knappast du köpte en Noctua U12 till din data, hårddiskar behöver ingen kylning.

Däremot om du funderar på en H80 i din dator så skulle jag säga att u12 fläktarna är bättre

Permalänk
Medlem

Tror inte de blir mycket bättre med h80, Noctua U12 kyler riktigt bra.
Skulle i så fall satsa på h100 eller ett "riktigt"vattenkylningssystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Tror knappast du köpte en Noctua U12 till din data, hårddiskar behöver ingen kylning.

Däremot om du funderar på en H80 i din dator så skulle jag säga att u12 fläktarna är bättre

Que???

Permalänk
Skrivet av thexps:

Data är informationen som lagras i hårddiskarna.
TS sa "data" istället för dator.

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Skrivet av SatellitPer:

Data är informationen som lagras i hårddiskarna.
TS sa "data" istället för dator.

Brukar säga Data som dator

Tänkte köpa H80i för att den är ungefär 100kr billigare än H100i.

Tackar för svar. Beställer nog H100i när det kommer in på lagret på inet.

EDIT: Eller ska jag köpa H100 och sätta på NF P12 fläktarna?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vänta lite med att köpa en Corsair kylare, de har enorma problem med deras firmware och besök corsair forums och läs själv.

Permalänk
Skrivet av BeastenFromEast:

Hejsan, köpte min data för inte så länge sedan och tog en "Noctua NH-U12P SE2" Sedan så har jag overclockat min processor (3770k) till 4.2ghz, och nu tänkte jag köpa en H80i för att kyla ner den lite mer. Så nu undrar jag om 2st NF P12 är bättre än stock fläktarna på ett H80i?
Mvh, Jack

Jag kör Noctua NF-F12 i push/pull på min H100i
NF-F12 har högre statiskt tryck än NF-P12 och lämpar sig därför bättre till radiatorer, se:
http://www.noctua.at/main.php?show=which_fan_is_right_for_me&...