CF/SLI - stödjer ej vissa spel.

Permalänk
Medlem

CF/SLI - stödjer ej vissa spel.

har hört att alla spel inte stödjer CF/SLI så man kan alltså inte köra med 2/3/4 kort och spela dom spelen?`

vilka spel är det som inte stödjer SLI/CF?

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seetela:

har hört att alla spel inte stödjer CF/SLI så man kan alltså inte köra med 2/3/4 kort och spela dom spelen?`

vilka spel är det som inte stödjer SLI/CF?

Jo det kan man. Men man får ingen högre prestanda med fler kort.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Jo det kan man. Men man får ingen högre prestanda med fler kort.

Så du menar att single gtx 670 är lika bra som quad sli gtx 670? Dude.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem

De flesta nya spel har inte direkt stöd för CF/SLI och en del spel har aldrig stöd.
Finns även spel som aldrig får bra stöd.

Tera online har inte stöd för SLI eller CF även om alla kort du har i systemet får load på sig så presterar inte två eller fler kort bättre än ett enda.
Age of Conan har inte stöd för SLI/CF längre. Roliga var att spelet tog över ett år innan det kom stöd för SLI och sedan efter två år försvann det. Nu finns det DX10 client som inte har stöd för ett skit. Funcom drog verkligen ner byxorna och sket på sina spelare.

Skyrim har riktigt dåligt stöd för CF och SLI. Speciellt CF har extremt dålig skalning.

Diablo 3 hade inget stöd för SLI/CF när jag spelade det. Dom kanske har fixat det men vet att spelet ändå går att maxa på 3 skärmar med ett enda kort så inga problem där inte.

SWTOR är jävligt underligt. Blir load på alla kort men du tjänar inga fps i spelet. Och så flyter det riktigt jävla dåligt på allt.
Microstuttering utav bara helvete som inte går att få bort. Har försökt med allt!

MMOs i överlag har dåligt stöd för CF/SLI eller inget stöd alls. Oftast beror det på att uppkopplingen eller CPUn som är den stora flasken. Samt att asien ligger ljusår efter europa med utvecklingen så dom sitter fortfarande på skitdatorer.

Skrivet av Seetela:

Så du menar att single gtx 670 är lika bra som quad sli gtx 670? Dude.....

Skickades från m.sweclockers.com

I en del fall är det bättre med ett enda GTX 670 då din CPU inte behöver mata dom andra korten när dom inte utför sina jobb.
Många spel har skalning upp till 3 kort men efter det blir det förlust med ett 4e.

För övrigt tycker jag inte du ska satsa på 3st GTX 670 i SLI. Ska du köra SLI med mer än 2 kort ska du utan tvekan satsa på dom bästa korten.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Han menar att det andra kortet inte ger nån någon prestandavinst då det inte används.GTA är ett spel om jag inte har fel som är så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lariattt:

Han menar att det andra kortet inte ger nån någon prestandavinst då det inte används.GTA är ett spel om jag inte har fel som är så

Om du tänker på GTA IV så ger det prestandavinst. Spelet är jävligt CPUkrävande men har du en nog bra CPU för att fylla kravet så kommer den nyttja dina kort. Har du nog snabba kort kommer du inte se en vinst över ett kort då det är din CPU som blir flaskan.

Jag fick en ENORM boost i GTA IV när CF drivrutinerna kom och mitt 4870x2 började fungera normalt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Kan nog stämma.jag hade 580 SLI då och jag fick ingen prestandavinst när jag körde med båda

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Seetela:

Så du menar att single gtx 670 är lika bra som quad sli gtx 670? Dude.....

Skickades från m.sweclockers.com

Vem dudar du egentligen? Du som ställt frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Vem dudar du egentligen? Du som ställt frågan.

alltså jag kanske uppfattade hans svar fel. menar han att om man kör 2 kort och kör ett spel som inte stödjer sli/cf så blir det så att man skulle lira med 1?

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seetela:

alltså jag kanske uppfattade hans svar fel. menar han att om man kör 2 kort och kör ett spel som inte stödjer sli/cf så blir det så att man skulle lira med 1?

Ja

Permalänk
Medlem

Stödjs inte tekniken så kan du inte förvänta dig något utnyttjande av densamma.
Däremot förväntar du dig att göra en kompabilitetslista baklänges. Eftersom du vill nog hellre ha en lista på SLI/CFX-kompatibla applikationer hellre än tvärtom.

Permalänk
Medlem

Har man otur kan två kort till och med prestera sämre än ett kort om det saknas stöd för cf/sli.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seetela:

Så du menar att single gtx 670 är lika bra som quad sli gtx 670? Dude.....

Skickades från m.sweclockers.com

Nej jag menar att spel som inte stödjer SLI/Crossfire kommer du inte få någon skalning att hurra över.... Trodde din fråga var att om du hade sli/creossfire och spelade ett spel som inte har stöd, att det inte skulle gå att spela alls..

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Nej jag menar att spel som inte stödjer SLI/Crossfire kommer du inte få någon skalning att hurra över.... Trodde din fråga var att om du hade sli/creossfire och spelade ett spel som inte har stöd, att det inte skulle gå att spela alls..

jo, det var det frågan var. jag som läste fel på det du skrev.

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro