SweClockers julkalender 2012 öppnar vid tolvslaget – tävlingar varje dag fram till jul

Permalänk
Medlem

En sak som tål att tänkas på när det gäller denna saftiga vinst är att den inte är gratis. Det kostar 7710 Kr i vinstskatt av vinnaren. Så är man fattig så kanske man inte ens har råd att behålla vinsten och tvingas sälja den!

Sen är jag också emot att avslutningen på självaste Julafton avgörs via en rimtävling. Detta då vinstchansen blir snedfördelad, den lilla del av befolkningen som har fått poetisk förmåga får en klar fördel. På självaste Julafton så borde alla ha lika chans. Tyckte man kunna haft en enkel datorrelaterad kunskapsfråga och sedan bland de rätta svaren lotta ut vinsten. Uppenbarligen så funkar den metoden för Komplett/Dustin mfl som har Julkalendrar varje år utan att få problem med Lotteriinspektionen.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

En sak som tål att tänkas på när det gäller denna saftiga vinst är att den inte är gratis. Det kostar 7710 Kr i vinstskatt av vinnaren. Så är man fattig så kanske man inte ens har råd att behålla vinsten och tvingas sälja den!

Sen är jag också emot att avslutningen på självaste Julafton avgörs via en rimtävling. Detta då vinstchansen blir snedfördelad, den lilla del av befolkningen som har fått poetisk förmåga får en klar fördel. På självaste Julafton så borde alla ha lika chans. Tyckte man kunna haft en enkel datorrelaterad kunskapsfråga och sedan bland de rätta svaren lotta ut vinsten. Uppenbarligen så funkar den metoden för Komplett/Dustin mfl som har Julkalendrar varje år utan att få problem med Lotteriinspektionen.

Är detta verkligen sant? Komplett & Sweclockers kanske betalar vinst avgiften?
Eftersom annars hade de ju skrivit något om det?

Permalänk
Medlem
Citat:

"Vinstskatt är det vardagliga namnet på den skatt som tas ut på tävlingsvinster. För att beskattas måste pengarna ha inkommit genom en prestation såsom tips eller kunskap, men inte genom lotteri. Vinsten ska tas upp som sidoinkomst och skattas som sådan. Det brukar oftast vara runt 30%." - Wiki

Med tanke på att det mer eller mindre är ett lotteri om man vinner något i denna Julkalendern, tvivlar jag på att det är någon form av vinstskatt inblandad.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Hur går egentligen urvalsprocessen till? Lottar ni ut en vinnare och bara kollar att denne inte har skrivit ett dåligt svar eller läser ni faktiskt igenom alla svar och väljer ut den värdigaste?
Hur som helst, tack Sweclockers för att ge bort så mycket fina saker gratis, det är mycket generöst!

God jul allihopa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

En sak som tål att tänkas på när det gäller denna saftiga vinst är att den inte är gratis. Det kostar 7710 Kr i vinstskatt av vinnaren. Så är man fattig så kanske man inte ens har råd att behålla vinsten och tvingas sälja den!

Sen är jag också emot att avslutningen på självaste Julafton avgörs via en rimtävling. Detta då vinstchansen blir snedfördelad, den lilla del av befolkningen som har fått poetisk förmåga får en klar fördel. På självaste Julafton så borde alla ha lika chans. Tyckte man kunna haft en enkel datorrelaterad kunskapsfråga och sedan bland de rätta svaren lotta ut vinsten. Uppenbarligen så funkar den metoden för Komplett/Dustin mfl som har Julkalendrar varje år utan att få problem med Lotteriinspektionen.

Skrivet av Skatteverket:

Punktskatter - Spelskatt/lotteriskatt
Jag har vunnit ett pris i en tävling eller ett lotteri där det står att ev. vinstskatt betalas av vinnaren. Hur betalas denna vinstskatt?

Begreppet "vinstskatt" används inte utan det som kan bli aktuellt är att vinsten ska tas upp i deklarationen som inkomst vid den vanliga inkomsttaxeringen.

Du får därför vända dig till ditt lokala skattekontor på din ort för att få hjälp med hur och om detta ska inkomstbeskattas.
Tel: 0771 - 567 567.

Källa

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

"Denna kampanj är inte på något sätt sponsrad, godkänd eller administrerad av Facebook. Du delar med dig av dina uppgifter till SweClockers (inte Facebook). Dina kontaktuppgifter kommer endast att användas för att administrera denna tävling. Juryn består av SweClockers medarbetare och juryns beslut kan inte överklagas. Vinnare kontaktas via e-post. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. SweClockers kan avbryta, upphäva samt redigera tävlingar, kampanjer och villkor utan förvarning."

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Så då har jag nu skickat in mitt sista tävlingsbidrag. Trots att det kanske framstog som att jag gnällde lite tidigare, men jag beslöt mig till slut för att försöka ändå. Det är ju trots allt Jul och priset är så fint samt så har ju Dustin ingen Julklappstävling i år heller. Så nått måste jag hitta på. Skickade in mitt när det bara återstog 1 minut till midnatt så kanske var mitt bidrag det allra sista i tävlingen

Vet inte om det räcker för att vinna, men jag gjorde mitt bästa i alla fall!

Vad gäller vinstskattsfrågan så har i alla fall jag hört att så fort det är frågan om nån form av motprestation i en tävling så vill skatteverket att det skall räknas som inkomst av tjänst och beskattas med 30% (gäller inte om vinsten är lägre än 18000Kr och den som vinner är nolltaxerare).

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Varför inte bara ha en vanlig utlottning? På Julafton, då ska väl fan alla ha en chans att vinna. Jag har 0,0 chans att vinna, aldrig skrivit Rim i mitt liv och kommer aldrig göra det, sjukt ointressant och meningslöst, jag är här för dator intresse, inte rim intresse.

Nu blev min Jul lite tråkigare. (Jag lovar att den som vinner är någon student på universitet som pluggar Litteratur, sitter på en sketen skol laptop, och den personen kommer sälja detta pris dagen han får det, ingen användning av den) Rolig tävling, tack Komplett

Jaru, själv gick jag gick all-in på denna tävling och jag har -ingen- som helt erfarenhet av julrim över huvudtaget. Jag skapade en liten berättelse som jag sedan skrev om i rim-form. Använde diverse rim/synonym-lexikons som hjälp (finns på nätet).. Var ingen rocket science direkt. Tog kanske 15 minuter totalt.

Och även om man inte vinner så är jag ganska nöjd med vad jag skapade och det kommer garanterat göra åtminstone någon i juryn glad som granskar texten i fråga. Och det räcker gott och väl för mig

Permalänk
Medlem

Det är lagom meckigt att annordna ett rent lotteri lagligt. Lite synd det är så men man förstår även att utan regler och kontroller av lotterier så skulle det vara ett sjukt enkelt sätt att tvätta pengar på eller favorisera / fuska ut vinsterna.

Är det en tävling så kan man iaf bevisa vinnaren är legit via dens bidrag.

Så gnäller man på att "de borde vara rent lotteri" så bör man vakna upp under den stenen man sover och ta sig en titt på hur saker egentligen fungerar det är inte bara o göra när man driver verksamhet.

Jag själv SÖG på julrimmet men jag kan endå tycka det är en bra tävling sådär på julafton =P .. väntar med spänning på att se vinnande bidraget.

God fortsättning alla!

Visa signatur

Asus ROG Zephyrus - 17.9mm - GeForce GTX 1080 (8GB) - 24GB Ram - Intel Core i7 7700HQ 2.8GHZ - 512 GB NVMe SSD

Permalänk
Medlem

Nyfiken på dom sista vinsterna nu...
Men chansen att man vinner är väl näst intill obefintlig men man kan ju hoppas:)

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Visserligen förstår jag om vissa tycker det är trist med rim i tävlingarna om de inte känner att de är så bra/bekväma med det, men rim är ändå en del av jul för de flesta. Om man ska ha en tävling och inte ett lotteri (vilket är upp till de som anordnar det hela och inte många andra) behöver man ändå välja något, och ska det sen vara kopplat till jul tycker jag att rim är ganska rim-ligt (hoho). Det är svårt att tillfredsställa alla, men jag har i alla fall tyckt att det har varit en kul och julig kalender, oavsett om man vinner något eller inte.

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Geeks
SweClockers

Då är alla vinnare klara! Bara titta in i julkalendern och klicka på respektive lucka för att se vem som vann. Alla som vunnit har fått mail!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Uj vad snyggt rim till lucka 24. Sopade mattan med mitt. Väl förtjänt, grattis!

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Medlem

Tyckte rimmet i lucka 24 va dåligt. Väldigt för långt för ett julrim. Är ju inte meningen att rimmet ska vara som en jävla bok.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Kändes som han bara försökt rimma så många gånger som möjligt. Smutsad tvätt? processorkärnor i kvartett? Trodde det var en sexkärning processor och inte en fyrkärning...

Whatever, kvantitet verkar ju vara lika med kvalitet i de flesta rimtävlingar så det är väl bara att skriva så långt som möjligt nästa gång.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Kändes som han bara försökt rimma så många gånger som möjligt. Smutsad tvätt? processorkärnor i kvartett? Trodde det var en sexkärning processor och inte en fyrkärning...

Whatever, kvantitet verkar ju vara lika med kvalitet i de flesta rimtävlingar så det är väl bara att skriva så långt som möjligt nästa gång.

Läste precis igenom den en gång till och la också märket till kvartett. Stämmer ju inte med innehållet i luckan. Bidraget borde därför inte ens gillas i tävlingen. Trodde verkligen inte att jag skulle vinna, men att förlora mot någon som inte ens håller sig till reglerna känns surt faktiskt.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Läste precis igenom den en gång till och la också märket till kvartett. Stämmer ju inte med innehållet i luckan. Bidraget borde därför inte ens gillas i tävlingen. Trodde verkligen inte att jag skulle vinna, men att förlora mot någon som inte ens håller sig till reglerna känns surt faktiskt.

Tyckte mitt var bättre än det som vann, även om jag tänjde lite på gränserna angående processorkärnor med. Jag lyckades iaf rimma på mer än en ändelse.

Lägger upp mitt för skojs skull:

Vad är det för låda,
mitt öga kan skåda?
Unik och extrem,
med In Wins emblem.
Kraftiga delar i open air,
från både ASUS och Corsair.
Hjärta från Intel med lika många kärnor,
som Lucia någonsin haft tärnor.
Ett hårt paket som är helt rätt,
från experterna på Komplett.
Hoppas du får mycket kul,
God SweClockersjul!

Fotnot: Lucia skall traditionellt sett ha 12 tärnor. 6 kärnor med Hyperthreading...
In Win skriver sitt namn utan bindestreck på hemsidan.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av Ejziponken:

Läste precis igenom den en gång till och la också märket till kvartett. Stämmer ju inte med innehållet i luckan. Bidraget borde därför inte ens gillas i tävlingen. Trodde verkligen inte att jag skulle vinna, men att förlora mot någon som inte ens håller sig till reglerna känns surt faktiskt.

I hear ya, I hear ya...

Mitt egna rim var mycket mycket kortare, eftersom det skulle vara ett julrim,
blir till att ha ett så nedrans långt som möjligt och som rimmar på varandra...
Kändes fattigt på något sätt, fick inga direkta julvibbar

Visa signatur

MB: Asus Prime Z690M-PLUS D4 DDR4 | CPU: Intel Core i7 12700K | CPU-Kylare: Corsair Cooling Hydro H100X | Nätagg: Fractal Design R3 Platinum 1000W | Minne: Corsair 32GB DDR4 4600MHz Vengeance RGB | HD: Samsung 750 256GB SSD & Samsung 860 EVO 1TB | GPU: PNY RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X | Skärm: Acer 27" Nitro XV272UX QHD IPS 240 Hz | Headset: EPO GSP 670

Permalänk
Medlem

Varför ber dom oss att skriva "Julrim" när det är långa dikter som vinner rim-tävlingarna hela tiden?

Värdelöst rim i lucka 24, fanns det verkligen inget bättre rim?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Då är alla vinnare klara! Bara titta in i julkalendern och klicka på respektive lucka för att se vem som vann. Alla som vunnit har fått mail!

Tja!

Jag heter Thomas Sönnerstam och vann lucka 20, men inte sjutton har jag fått något mail Hur kan jag komma i kontakt med er?

Visa signatur

GPU: MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC | CPU: Intel i5 10600k @4.9GHz | CPU-kylare: Corsair H110i GT | PSU: Corsair RM 850W | Moderkort: ASUS ROG Strix Z490-F | RAM: G.Skill 32GB Flare X | Chassi: Corsair Graphite 760T |

Permalänk
Medlem

Nja, den sista vinnaren kändes inte alls "julig" eller som ett julrim, som ska vara kortare i min mening. Tråkigt.

Permalänk
Medlem

Alltså jag är verkligen besviken på cdons thor vinnar rim. Inget dåligt rim men orkar inte cdon läsa igenom alla? Jag kan ta att jag inte borde vunnit den men hade helt klart ett bättre rim.

lucka 24, grattis grymt rim.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Då är alla vinnare klara! Bara titta in i julkalendern och klicka på respektive lucka för att se vem som vann. Alla som vunnit har fått mail!

Vad det verkligen de bästa alternativen som ni har fått in? De luckor där det gällde att "tigga bäst" är det inte mycket säga om, men "Soulphone" och "Internetflugor som kodnamn"??? Sweclockers medlemmar måste vara väldigt fantasilösa om det var det bästa. Lucka 22 är ett skämt. Fylla den med avsnitt från Hem till gården. Väldigt uppfinningsrik och roligt. Men kom igen. Lucka 23, nej jag orkar inte kommentera den.

Man får en känsla att ni inte har orkat läsa igenom alla tusentals svar ni måste ha fått. Jag bara gissar. Lucka 24 är ju en parodi på julrim. Den enda värdiga vinnaren var lucka 20. När jag ser vinnarsvaren, blir jag glad att jag inte lagt ner en massa tid på att skicka in svar på alla luckorna. Jag har ändå aldrig vunnit något på lotteri.

Nog sagt om detta. Själva idén med julkalendern tycker jag har varit väldigt kul, även om jag inte har deltagit hela tiden.

Permalänk

Mitt bidrag, grattis till vinnaren!

Med denna dator kommer du utan problem att flyga fram som ett solsken utan like, men det är ju synd att julbonusen föll rakt ner i diket.

Nu står man här utan dator eller pengar, det enda som behövs, är att vinna detta underbara mästerverk som är julklätt, och helt Komplett, och bara att den ser ut som julgranen underlättar ju för julplanen.

Du kan sitta med denna monster-pys, tända ett ljus i en av SLI-portarna och mys, för det här är jul och alla ska få vara sig själva, jag ger den här luckan och paketet elva av elva.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4. CPU:Intel Core i5 3570K @ 3,6 Ghz Moderkort: Z77 Asrock Extreme 4 GPU: XFX 6870. PSU: OCZ 600w 80+ Bronze HDD: Seagate 1TB RAM: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Javisst, nr 24 var för LÅNG och det gjorde den tråkig. Men juryn har sin smak så att...

Idag är det 24:e december, vilket innebär julafton och final i SweClockers julkalender.
Priset är en lyxdator från Komplett.se – något som sannerligen får deltagarna att gråta och le.
Ja, det är något som är svårt att låta bli, ty det är en maskin som alla vill sätta klorna i.
Stark längtan efter en hård julklapp gör att vi alla kämpar förgäves med medelmåttiga rim.
Men vem vet, kanske en dag får man chansen att sätta maskinen i trim(?)

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk

Är Dustins kalender redovisad ännu?

Permalänk
Medlem

Håller med övriga och tycker att lucka 24 vinnarens bidrag är aningen långt och håller heller inte som traditionellt julrim. Tycker många andras rim i den här tråden håller en högre standard . Här är är förövrigt mitt eget refuserade bidrag:

När sista luckan öppnats i denna julkalender,
står det klart att det är här det händer.
En gåva så dyr fin och generös,
att man nästan tror att tomten är lös.
Ett tekniskt mirakel ej förutspått av någon Mayakalender,
nämligen en superdator ifrån komplett i dina egna händer.
Med en dator i ett chassi stort som en julkrubba,
bör du inte bli förvånad om tre vise män till dig kommer lubba.
Att med guld,rökelse och myrra toppa det här blir dock inte lätt,
ditt liv med denna dator är ju redan komplett!

Permalänk
Medlem

Det här var mitt bidrag till lucka 24:

"Inuti detta jättepaket du finner en Komplett raket dock utan staket. Men vad gör det när du med denna så Komplett In-Win tar hem din dunderseger i alla maneger ty alla andra strateger får ge vika och kika på åsså, när du med denna får hela Julen bli en kul-en, ja en Komplett Jättesuccé där alla andra får böna och be om en så god fe såsom bara Sweclockers kan va när du inget annat vill ha!"

Vad tyckte ni om det?

Utan staket tyckte jag var ett fiffigt sätt att påpeka att lådan saknade sidoplåtar, maneger syftade på ett kryptiskt sätt på olika spelvärldar. Bör påpekas att mitt rim kräver att man läser upp det med rätt passus för att det skall rimma.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Jag får väl dela med mig av mitt då också!

Detta paket går inte av för hackor, den kan nästan själv göra mackor.
Nu kan du spela Metro på högsta grafik, utan att ens på bussen skapa för mycket trafik.
Minne finns i överflöd, så att för ramdisk du nu har stöd.
Med detta paket får man julefrid, man kommer aldrig mer att förlora en eldstrid.
Att bygga en sak som denna är väldigt lätt, när man kan köpa delarna ifrån Komplett.
Så god-Jul och gott nytt år, jag hoppas tomten vet, att du varit snäll i år.

(Fråga mig inte vart jag fick mackorna ifrån, jag gjorde rimmet på en kvart ca och inte supermycket julgrejer i det heller, men men xD)

Visa signatur

MB: Asus Prime Z690M-PLUS D4 DDR4 | CPU: Intel Core i7 12700K | CPU-Kylare: Corsair Cooling Hydro H100X | Nätagg: Fractal Design R3 Platinum 1000W | Minne: Corsair 32GB DDR4 4600MHz Vengeance RGB | HD: Samsung 750 256GB SSD & Samsung 860 EVO 1TB | GPU: PNY RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X | Skärm: Acer 27" Nitro XV272UX QHD IPS 240 Hz | Headset: EPO GSP 670

Permalänk
Medlem

Många bra bidrag. Mitt är väl så där, men det är i alla fall ett julrim.

Med julen för dörren och tomten på gång,
Vi hyllar en nyfödd med lovord och sång.
Och tomten han lurar i stugans dunkla vrå,
Så tyst och försiktigt han smyger på tå.
Vad har han i säcken som alla vill ha.
Det få vi snart veta, han kommer ida'
Paketet är massivt, välgjort och stort,
med det får du allt mycket snabbare gjort.
Du blir kung över alla i spel rätt och slätt.
För detta är du skyldig ett stort tack till Komplett.