Byta Login Bild Windows 8

Permalänk
Medlem

Byta Login Bild Windows 8

Hur byter man login bakgrundsbilden i windows 8 ? Vet att man kan byta färgen, men kan man lägga in en egen bild på något sätt ?
Alltså inte startsbilden utan den som kommer efter där man loggar in med sitt lösenord, om man nu valt det.

Visa signatur

Dont fear the reaper !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuckyCat:

Hur byter man login bakgrundsbilden i windows 8 ? Vet att man kan byta färgen, men kan man lägga in en egen bild på något sätt ?
Alltså inte startsbilden utan den som kommer efter där man loggar in med sitt lösenord, om man nu valt det.

Settings -> Change PC Settings -> Personalize så kan du byta både bilden före inloggning och bakgrundsmönster-grejen i nya fullskärmsstartmenyn aka "Modern UI" aka "until recently known as Metro"

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jodå !
Men jag menar skärmbilden som kommer efter den första där du knappar in ditt lösenord.
Jag hittar bara att man kan ställa in en färg.

Visa signatur

Dont fear the reaper !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuckyCat:

Jodå !
Men jag menar skärmbilden som kommer efter den första där du knappar in ditt lösenord.
Jag hittar bara att man kan ställa in en färg.

Tror tyvärr inte den går att ändra utan modifikationer i registret. Så illa är det tyvärr.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LuckyCat:

Jodå !
Men jag menar skärmbilden som kommer efter den första där du knappar in ditt lösenord.
Jag hittar bara att man kan ställa in en färg.

Okej, nä, då vet jag inte om det går.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ok jag får försöka på något sätt, det löser sig alltid på något sätt.
Med lite envishet så går allt.

Visa signatur

Dont fear the reaper !!!

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*