Vac-ban på CS = ban på L4D?

Permalänk
Medlem

Vac-ban på CS = ban på L4D?

Tjenare!
när jag var mindre (5-6 år sedan) blev jag bannad på cs (klantig),men är jag bannad från alla servrar då eller är det bara cs Source?
jag tänkte mest på L4D servrar eftersom jag tänkt köpa spelet...

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Skrivet av zetrri:

Tjenare!
när jag var mindre (5-6 år sedan) blev jag bannad på cs (klantig),men är jag bannad från alla servrar då eller är det bara cs Source?
jag tänkte mest på L4D servrar eftersom jag tänkt köpa spelet...

Om du ska ändå ska köpa nytt så skaffa ett nytt acc?
Klantigt från första början

Visa signatur

Moderkort: ASUS M5A99FX PRO R2.0 CPU: AMD FX-8120 @4.0Ghz GPU: Zotac Geforce GTX570 Synergy Edition 1.25Gb RAM: Kingston HyperX 16Gb 1600Mhz HDD/SSD: 2TB Western Digital 7200RPM + Intel 330 Solid State Drive 120GB + Kingston V300 Solid State Drive 240GB PSU: XFX 650W +80 Bronze Chassi:NZXT Phantom Midi 410 Skärm: BenQ G2420HDBL 24" Högtalare Logitech Z906 5.1 500W RMS

Permalänk
Medlem

Tror man blir bannad ifrån alla source spelen om man blir bannat från ett...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: intel core i5-2500K @ 4.5 GHz GPU: AMD 280x Moderkort: MSI P67A-C45 B3 RAM: 8gb Corsair XMS3 1600 MHz SSD: Intel 520 120gb, Samsung 830 120gb HDD: random 1tb, random 320gb PSU: Corsair TX 650W V2 80+ Chassi: Cooler Master HAF 912.

Permalänk
Medlem

okej tack

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Medlem

Man blir väl ändå bara bannad i det spelet man blev bannad i och även bara på VAC servrar, hade en kompis som blev bannad så vi hostade alltid icke VAC så han ändå kunde vara med o spela, det var visserligen CS 1.6, men tror inte det ska vara någon skillnad.

EDIT: Hittade detta på steams hemsida.

Citat:

Cheating in one of the following Source games will result in a VAC ban for all games in the list and your items from Team Fortress 2 will be removed except any items that have been purchased:
Counter-Strike: Source
Half-Life 2: Deathmatch
Day of Defeat: Source
Team Fortress 2

EDIT2: Om du enbart har CSS på ditt konto så hade jag skapat ett nytt med nya spel.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Är nästan helt säker på att det gäller alla spel med VAC.
Är nämligen själv VAC bannad.

Permalänk
Medlem

VAC står för Valve Anti Cheat...

Räkna själv ut sen vilka spel en VAC ban innebär...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Skapa nytt konto bara så är det väl ingen fara om du skulle bli bannad. Varför ska man registera spelet på ett bannat konto?

Permalänk
Medlem

Det finns 2 VACbans vad jag vet.

Source engine och Half life enginge (Osäker på om dom heter så)

Men iallafall fuskade jag på CS:S, alla spelen som använder den engine vart vacbannade (garrys mod, half life 2 osv)
Sen fuskade jag på 1.6 på samma acc - alla spel som kör half life 1 engine:n vart bannade.

Ja, blaha blaha jag förstörde spelet, p12, omogen osv osv.