Inet säger att jag har beställt ett kort som inte finns?

Permalänk
Medlem

Inet säger att jag har beställt ett kort som inte finns?

köpte mig ett EVGA gtx 560ti för 999 kronor på rea, men nu då jag frågar dom om dom har skickat det så säger dom att dom inte har det -.-

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

De säger att kortet utgått, dvs det har tagit slut och de tar inte, eller kan inte, ta in det igen.
Tyckte det var ganska tydligt?

Permalänk
Medlem

Det är ju ett gammalt kort och dom går garanterat inte få tag på längre så hann dom ta slut innan du köpte den finns det inte mycket annat att göra än att välja nåt annat/avsluta ordern

Permalänk
Medlem
Skrivet av zZerf:

köpte mig ett EVGA gtx 560ti för 999 kronor på rea, men nu då jag frågar dom om dom har skickat det så säger dom att dom inte har det -.-
http://i45.tinypic.com/20ku05t.png

Verkar vara den ursäkt som alla kör med nu på mellandagsrean...

De lägger upp en massa "billiga" varor med lockpriser, sen om någon köper den, så har varan utgått... har hört en del liknande historier från andra butiker. (Folk som tänkt köpa en vara på rea (som visats i annonser etc.) som sedan inte finns)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Verkar vara den ursäkt som alla kör med nu på mellandagsrean...

De lägger upp en massa "billiga" varor med lockpriser, sen om någon köper den, så har varan utgått... har hört en del liknande historier från andra butiker. (Folk som tänkt köpa en vara på rea (som visats i annonser etc.) som sedan inte finns)

Tror inte inet kör med "lock priser" som andra stora kedjor, dom hade säkert några ex kvar utav kortet och sålde ut dem billigt, du var för långsam helt enkelt. sen var inets mellandags rea speciell, dem annonserade ej ut vilka produkter utan när rean startade så fick man se vad som fanns

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

Vilken tid beställde du kortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det står ganska svart på vitt vad som är orsaken till att just du inte har fått ett kort.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Tänkte också slå till på det kortet, Några minuter efter 12 slaget så var det dock slut, Tror det fanns bara 2 stycken från början.
Tänkbart scenario är väl om det var mer än 2 som beställde det, det ska ju inte gå egentligen. Men det var väl sånt tryck att flera fick ordern accepterad.

Visa signatur

life's shit-.-

Permalänk
Medlem

Nu kanske du har chansen att förhandla till dig en bra deal på ett annat bättre kort. Försöka går ju

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

En utav få saker de var bra pris på så de hade varit intressant och veta hur många kort dom hade i lager.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur svårt ska det vara för företagen att ha lagerstatus som automatiskt ger rätt siffror? Vet inte hur många ggr man har hört att saker inte finns i lager trots att det vid köpetillfället finns några stycken i lager. Står det att det finns så ska det finnas.

Finns det 10st kvar i lager och 5st köper varsitt ex, så ska ordersystemet automatiskt dra av 5st på antal som finns kvar i lager när man kollar.

Låt oss säga att det finns 2st kvar i lager och jag beställer och 2st andra tänkt samma sak och de hinner före så kan jag förstå att det för stunden visar att det finns 2st kvar innnan jag tryckt på beställ, men om de andra två då hunnit trycka beställ innan mig så ska det då komma upp att det inte längre finns någon kvar i lager när jag försöker slutföra min order. Jävla 70-tals system är vad dom kör med. Det är snart år 2013 och inte ens datorbutiker online kan hantera sådana enkla saker.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Verkar vara den ursäkt som alla kör med nu på mellandagsrean...

De lägger upp en massa "billiga" varor med lockpriser, sen om någon köper den, så har varan utgått... har hört en del liknande historier från andra butiker. (Folk som tänkt köpa en vara på rea (som visats i annonser etc.) som sedan inte finns)

Jag låter bild och ord tala för sig självt:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/minekonomi/shopping/article...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14128989.ab (2011-12-26).

Det är rena priskriget, fast tvärt om uppåt... Jag tycker sista länken med "Kylskåpsfallet" är mest talande...:P

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Hur svårt ska det vara för företagen att ha lagerstatus som automatiskt ger rätt siffror? Vet inte hur många ggr man har hört att saker inte finns i lager trots att det vid köpetillfället finns några stycken i lager. Står det att det finns så ska det finnas.

Finns det 10st kvar i lager och 5st köper varsitt ex, så ska ordersystemet automatiskt dra av 5st på antal som finns kvar i lager när man kollar.

Låt oss säga att det finns 2st kvar i lager och jag beställer och 2st andra tänkt samma sak och de hinner före så kan jag förstå att det för stunden visar att det finns 2st kvar innnan jag tryckt på beställ, men om de andra två då hunnit trycka beställ innan mig så ska det då komma upp att det inte längre finns någon kvar i lager när jag försöker slutföra min order. Jävla 70-tals system är vad dom kör med. Det är snart år 2013 och inte ens datorbutiker online kan hantera sådana enkla saker.

Om varorna "reserveras" direkt när man trycker på köp så riskerar lagersaldot bli helt galet, om någon lägger saker i varukorgen och sen stänger webbläsaren så kommer ju kortet vara borta från lagersaldot tills eventuell session har gått ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Om varorna "reserveras" direkt när man trycker på köp så riskerar lagersaldot bli helt galet, om någon lägger saker i varukorgen och sen stänger webbläsaren så kommer ju kortet vara borta från lagersaldot tills eventuell session har gått ut.

Det är inte så jag menar. Jag menar att om det finns två kort kvar och tre personer går in och väljer kortet ungefär samtidigt så kommer den så klart visa att kortet finns i lager, men de två som hinner SLUTFÖRA sin order först ska få sin order och när den som är sist klickar på att slutföra (med kort, faktura, postförskott osv.) så ska systemet säga nej, det är slut i lager. Inte som det verkar fungera hos vissa, att beställningen går genom och pengar dras från kortet, men ingen vara kommer eftersom det inte finns någon kvar.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580