Värt att skaffa CoD:mw2 nu?

Permalänk
Medlem

Värt att skaffa CoD:mw2 nu?

Hejsan alla SweCare!
Jag undrar lite snabbt om det är någon idé att ta o köpa mw2 i dagens läge till Xbox?
Tänker då på modden lobbies..är det många sådana?
Spelade det innan på ps3 ni som är nyfikna och ville spela igen,men går ju inte att spela om det ser ut som på Waw/CoD4.
Väldigt tacksam för svar!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

På konsoll är de nog värt de faktiskt. På PC däremot: Glöm de Skulle nästan ranka MW2 som de bästa efter COD4

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

På konsoll är de nog värt de faktiskt. På PC däremot: Glöm de Skulle nästan ranka MW2 som de bästa efter COD4

Tänkte på modded lobbies,är det många sådana?
För man har ju ingen lust att köpa det om det är fullt med folk som fuskar!;)

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Nej det är inte mycket modded lobbys på xbox men däremot på ps3 så finns det överallt, samma med pc.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Dött? Beror på hur man ser det, gillar man team deathmatch så finns det alltid spel igång. Jag spelar skiten dagligen.

Permalänk
Medlem

När jag kollade i förra veckan fanns det 5000 som spelade TDM och max 2000 som spelade övriga. Är priset inte väldigt bra är det inte värt det men co-op är ganska kul.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Skrivet av Tanner:

Dött? Beror på hur man ser det, gillar man team deathmatch så finns det alltid spel igång. Jag spelar skiten dagligen.

rätt konstigt med tanke på att jag tog bort spelet för ca 1,5 månad sedan för att det fanns inga spelare när man connectade.. och testade med någon veckas mellanrum.. blev inte en enda match,så då var det helt dött iaf ! på PC

Permalänk
Medlem

Spelade MW2 på PC igårkväll. 9100+ players online, så jovisst är det fortfarande folk som spelar, inte så mycket cheaters heller. Moddade lobbies tror jag inte att det finns många av :/

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

det är bra,då kanske det blir ett köp,är det någon som lirar på xbox så får ni gärna skicka iväg ett pm:)

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Går möjligen att spela när man är ensam, men är man ett fullt lag är det omöjligt att hitta lobbys. Sen är det fullt med fuskare.

Vi har gett upp på spelet sen länge.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Jag själv har haft mw2 på båda konsolerna och har det även på PC nu och det är väl ganska mkt modders på PC men det är fortfarande ganska mycket spelare som spelar spelet. Dock hade jag problem med att hitta games på PC men nu kommer jag in i ett game direkt ^^ men helt klart värd pengarna tycker jag själv.

Permalänk

Mw2 tycker jag är askul fortfarande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Lirat ~2000 timmar mw2 och lirar det då och då fortfarande, askul. Köp det.

Tycker dock att cod4 är lite bättre och lite mer aktivt just nu.

Visa signatur

Processor: i7 3930k. Moderkort: ROG Rampage IV. Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 660, RAM: 16gb DDR3. PSU: Chieftec Super Series CFT-650-14CS 650W Skärm: DELL U2412M. Tangentbord: Steelseries 6gv2. Mus: Steelseries Sensei. Headset: Steelseries Sensei V2. Högtalare: JVC-stereo Hörlurar: Superlux HD 660 + cMoy BB

Permalänk
Medlem

Ungefär kl 20:00 på kvällen brukar det vara uppe emot 10k spelare inne, ganska mycket på ett 4 års gammalt spel.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

På PS3 så finns det sågott som endast moddedlobbies. Man kan lungt klara en prestige om dan. sen finns det ju också såna som inte delarmed sig av fusket. Tex en kille kallad Sb_ShotX som dagligen har Domination ground war på rust och flyger omkring och dödar alla på ett skott. Men det är helt klart värt att köpa spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det finns typ inga hackers längre, däremot någon enstaka moddad lobby. Tycker forfarande spelet är värt att köpa då det oftast är runt 3-5k spelare online. Det är inte så att man får stå i kö till en match i 5 minuter.
Jag köpte spelet efter att MW3 kom ut och jag fick över 500 timmar spelat de kommande månaderna.
Som sagt, det är fortfarande värt att köpa då det är spelbart, annars kan man ladda ner FourDeltaOne, gratisversionen av MW2 med dedikerade servers.

Permalänk

Jag spelar mw2 (TDM) på PC varje dag, funkar utmärkt. Visst, har kommit in på "modded lobbies". Men det händer kanske en eller två gånger i veckan. Och vissa är faktiskt riktigt roliga! Dock så är det tråkigt med grenade launchers. Men men...

Antalet personer med fusk har verkligen sjunkt det senaste. Inte sett någon på flera veckor faktiskt, kanske haft tur. Man får också inte massa errors hela tiden när man joinar matcher! Det har blivit jättebra nu. Råder dig att köpa det, skitroligt spel.

Nu pratar ju jag om PC. Vet inget om Xbox, men antar att det är fler 12åringar som spelar det där = mer noobtubers. :/

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga nej. Alla fuskar hela tiden och överallt. Bli ingen glädje att spela för att alla fuskar.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obolla:

Jag skulle säga nej. Alla fuskar hela tiden och överallt. Bli ingen glädje att spela för att alla fuskar.

Jag har inte sett en enda "fuskare" (antar att du menar wallhack/aimbot/ingen rekyl osv.) sen den senaste fixningen av spelet, det var ett par månader sedan.

Permalänk
Medlem

Folk fuskar väldigt mycket på ps3

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps