Permalänk
Medlem

Windows 7 eller 8?

Vilket Windows ska man köra på? Har hört att 8an strular. Bättre att ta 7an såfall? Vilken version ska man ha? Tacksam för svar.

Permalänk
Hedersmedlem

windows 8 funkar bra, jag har bara haft problem men äldre battlefield spel allt annatr hart fungerat utmärkt

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

har kört med win7 utimate och igår instalerade jag 90 dagars proversonen av win 8 - win 8 flyter på otroligt bra. vill påstå att det är både snabbare och enklare än windows 7 - lät min son som e 7 år prova win 8 i 1min sen gjorde jag en snabb video detta klarar han galant http://youtu.be/-kSptVrhqoU

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Nu fick jag beslutsångest här..

Permalänk
Skrivet av mapo:

Nu fick jag beslutsångest här..

Chilla på det och sök runt på forumet lite, finns många som har samma beslutsdilemma!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Chilla på det och sök runt på forumet lite, finns många som har samma beslutsdilemma!

Men de som hörs och syns mest är de som inte gillar Windows 8..

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att windows 8 är en mycket bättre version av windows 7, och om du inte gillar det nya gränssnittet så kan du ju alltid använda program för att ta bort det.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja säga 7:an. 8:an eller dess surfplattor har inte sålt speciellt bra senast jag sökte siffror på det så chansen finns att Microsoft kommer revidera sina idéer under 2013. Så win 7 är just nu det säkra kortet och fungerar lika bra.

Win 8 kommer med några små fördelar, bl.a. ny aktivitetshanterare, Hyper-V för dem som behöver det och förbättrad filöverföring men ingen feature som gör att man hoppar av stolen av ha-begär precis.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv

Windows 8 tycker jag. Ser inga fördelar med att använda sjuan.

Permalänk
Avstängd

Mitt bf3 hängde sig imellanåt och jag fick tabat ut i windows för att kunna stänga ner och fortsätta spela, Sen jag installerade win8 har detta inte hänt en enda gång, Tog ett tag men efter en vecka med windows 8, kommer man på hur det mesta fungerar och nu tycker jag det är helt okej, Tänker behålla windows8.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

win7. Personligen så avskyr jag metro.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Alltså, visst att Win 8 kan ha vissa problem just nu. Men ALLT kommer ju bli bättre.

Så om man kan stå ut med vissa smågrejer nu så kör! jag har inte märkt så stor skillnad.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk

Windows 8 är bra om du är lite synskadad och behöver stora tydliga symboler att trycka på. Om inte så duger 7:an bra

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Medlem

Tycker det är helt givet att ta W8. Finns inga nackdelar mot W7. Gillar du inte metro så installerar du ett gratisprogram som ger dig en klassisk startknapp så kommer du inte märka att det finns.

Vill du slippa DirectX uppdateringar och tvinga dig själv att byta senare istället så är säkert W7 bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Vilket Windows ska man köra på? Har hört att 8an strular. Bättre att ta 7an såfall? Vilken version ska man ha? Tacksam för svar.

W7 e bara snyggare. W8 e bara bättre.

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem

Jag antar att du ska ha det till en PC? Då är det Windows 7 helt klart.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Ja PC. Ska spela framför allt. Vill ha det operativsystemet som är mest driftsäkert..

Permalänk
Skrivet av KTL:

Skulle vilja säga 7:an. 8:an eller dess surfplattor har inte sålt speciellt bra senast jag sökte siffror på det så chansen finns att Microsoft kommer revidera sina idéer under 2013. Så win 7 är just nu det säkra kortet och fungerar lika bra.

Win 8 kommer med några små fördelar, bl.a. ny aktivitetshanterare, Hyper-V för dem som behöver det och förbättrad filöverföring men ingen feature som gör att man hoppar av stolen av ha-begär precis.

Bättre prestanda kommer Windows 8 att erbjuda till det mesta längre fram, just nu till fåtal saker, deras OS är optimerat, nya raidfunktionen, m.m.

Sen varför skulle Windows 7 vara säkert kort? Windows 8 kommer inte att försvinna om du tror det, enda som kan hända dock tror jag ej det är att Metro kommer försvinna.

Vet vad du pratar om eller stäng av ditt konto.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

spelar mest lotro och mounted combat hackar inte lika mycket på win8 som det gjorde igår med win7, måste betyda att win8 e mer lättdrivet och ger mig mer resuser till spel har man redan win7 ser jag inga större anledningar att byta till 8an men köper man nytt skulle jag defenetivt valt 8an.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk

Windows 8, kör det själv. Har inte haft några problem med spel hittills. Känns snabbare än Windows 7

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Legion T530-28ICB Desktop (Lenovo) - Type 90L3 > Intel Core i5-9400F Processor > 2x8GB DDR4 2666Mhz > GTX 1660 TI 6GB > 256GB M.2

Permalänk
Medlem

Verkar som ändå många röstar för 8an, vilken version ska man ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Vet vad du pratar om eller stäng av ditt konto.

Moget men håll din låga nivå för dig själv istället... Det är ingen mening att investera i något som troligen kommer revideras från grunden eller tills vi vet vad Microsoft tänkt. Hävda vad du vill men undvik att angripa individer. Det går bara dig själv emot.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Kör Windows8. Köpte helt nytt till min laptop. Ser ingen anledning att välja 7an.

Allt funkar finfint, och allt handlar om vana. Ge der några kvällar så fixar du det galant. Förstår inte varför så många tycker att 8an är så dålig. Metro funkar bra, skrivbordet funkar bra. Det är snabbt och stabilt.

Win 7 är jättebra. 8an är jättebra, och nyare, vilket innebär mer kärlek från MS än vad 7 kommer få framöver.

Lätt val

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kör på windows 8 finns inte mycket anledning att välja 7an.
jag var högst tveksam till 8an med eftersom jag fick det gratis igenom microsoft dreamspark så provade jag och man vänjer sig snabbt vid "metro UI" vilket desutom går att ta bort med gratis program.

Visa signatur

i7 2600k @ 4.2 | GTX 780 | Vengance 16GB | Z77A-GD80 | Define R4

Permalänk
Medlem

Är det Windows 8 Pro? Eller finns det någon billigare variant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Nu fick jag beslutsångest här..

Jag skulle ta den som är billigast bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Bättre prestanda kommer Windows 8 att erbjuda till det mesta längre fram, just nu till fåtal saker, deras OS är optimerat, nya raidfunktionen, m.m.

Sen varför skulle Windows 7 vara säkert kort? Windows 8 kommer inte att försvinna om du tror det, enda som kan hända dock tror jag ej det är att Metro kommer försvinna.

Vet vad du pratar om eller stäng av ditt konto.

Stay in school.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Moget men håll din låga nivå för dig själv istället... Det är ingen mening att investera i något som troligen kommer revideras från grunden eller tills vi vet vad Microsoft tänkt. Hävda vad du vill men undvik att angripa individer. Det går bara dig själv emot.

Som troligen kommer revideras från grunden? Har du missat att Windows 8 har släppts skarpt? MS lär inte dra tillbaka den versionen, däremot lär det väl komma servicepack, som till alla nyare Windows.

Permalänk
Medlem

Hur tog man bort Metro gränssnittet ifall man nu inte gillar det??

Permalänk
Medlem

7an är väl billigare. Kostar drygt 800 på inet och 1250 för 8an. Vilket lönar sig mest? Uppskattar alla svar!