Samsung Galaxy s3 4.1.2 officiellt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Swedroid forum är ett skämt, 90% av allt är copy/paste från xda forum.

Det ena utesluter inte det andra. Många föredrar guide på svenska också.

Xda är #1 med sina 4.7milj användare naturligtvis.

Permalänk
Medlem

Allvarligt Samsung? Ni släpper uppdateringen till vanliga S3:an men till S3 LTE (än)? Hur fan tänker ni där S3 4G/LTE är ju den "nya" så den om någon borde väl få uppdateringar?

Suck, köper en dyrare telefon, men får uppdateringarna senare.
Den borde SJÄLVKLART släppas samtidigt med vanliga S3, förstår verkligen inte hur samsung tänkte här, någon som kan bringa lite klarhet?

Så, nu har jag fått rage:a av mig lite så här på natten...

stavfel...
Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

Alvarligt Samsung? Ni släpper uppdateringen till vanliga S3:an men till S3 LTE (än)? Hur fan tänker ni där S3 4G/LTE är ju den "nya" så den om någon borde väl få uppdateringar?

Suck, köper en dyrare telefon, men får uppdateringarna senare.
Den borde SJÄLVKLART släppas samtidigt med vanliga S3, förstår verkligen inte hur samsung tänkte här, någon som kan bringa lite klarhet?

Så, nu har jag fått rage:a av mig lite så här på natten...

Var/är samma med s2 lte.
Här kan vi dock hoppas det går fortare eftersom den iaf har samma soc som i9300.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Var/är samma med s2 lte.
Här kan vi dock hoppas det går fortare eftersom den iaf har samma soc som i9300.

Hmm, konstigt av samsung att göra så tycker jag, borde ju uppdatera alla s2:or samtidigt och likaså S3:orna, detta känns ju bara jävligt märkligt

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Vi som har Telenor/3 (i9300) sitter också och väntar på OTA/Kies uppdatering, resten av Sveriges operatörer har fått 4.1.2

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JBHunter:

Vilken operatör har du?

Jag har tele2.

Men det är ganska smått otroligt att en uppdatering för telefonen segare och sämre istället för tvärtom.

Upplever ni att uppdateringen segat ned era telefoner?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm ingen update till I9305 (LTE)...surt

Permalänk
Skrivet av robalm:

Vi som har Telenor/3 (i9300) sitter också och väntar på OTA/Kies uppdatering, resten av Sveriges operatörer har fått 4.1.2

Jag hat Telenor och fick min uppdatering idag när jag kollade telefonen vid åttatiden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nandai:

Jag hat Telenor och fick min uppdatering idag när jag kollade telefonen vid åttatiden.

Här står det inget om att Telenor har fått uppdateringen: http://www.sammobile.com/2012/12/05/galaxy-s-iii-receives-and...

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av robalm:

Här står det inget om att Telenor har fått uppdateringen: http://www.sammobile.com/2012/12/05/galaxy-s-iii-receives-and...

Må så vara, men jag fick den idag, utan att jag behövde söka efter någon uppdatering.

Permalänk

kommer denna upgradering ner ota eller bara via kies?

fråga 2: måste man återställa mobilen efter denna upgradering?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xitele810:

kommer denna upgradering ner ota eller bara via kies?

fråga 2: måste man återställa mobilen efter denna upgradering?

Uppdateringen kommer till OTA/Kies samtidigt.

En återställning är att rekommendera efter uppdateringen. (du måste inte göra det)

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Jaguc:

Fick uppdateringen igår, herregud vad telefonen börjat lagga, går knappt att scrolla bland smsen.

Finns det någon möjlighet att ta bort uppdateringen? Upplever ni också att prestandan blivit sämre?

Samma här, telefonen är helt otroligt laggig.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av robalm:

Uppdateringen kommer till OTA/Kies samtidigt.

En återställning är att rekommendera efter uppdateringen. (du måste inte göra det)

skumt, har inte fått nån via ota eller kies, har comviq

Jag installerade sist med Jelly Bean med Odin, påverkar detta så att det inte längre uppgraderas automatiskt?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

skumt, har inte fått nån via ota eller kies, har comviq

Jag installerade sist med Jelly Bean med Odin, påverkar detta så att det inte längre uppgraderas automatiskt?

Kolla inställningar -> om enheten -> status och längsner i fältet "Enhetsstatus" om det står Ändrad. I så fall får du inget OTA.

Står det Ändrad så prova med en återställning och se om du får några uppdateringar då.

Permalänk
Skrivet av JBHunter:

Kolla inställningar -> om enheten -> status och längsner i fältet "Enhetsstatus" om det står Ändrad. I så fall får du inget OTA.

Står det Ändrad så prova med en återställning och se om du får några uppdateringar då.

Står normal. Då Funkar det alltså?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=54375
Skrivet för s2 men samma bör gälla för s3.

Skrivet av xitele810:

Står normal. Då Funkar det alltså?

Permalänk
Medlem

Jag fick uppdateringen OTA härom dagen. Jag har inte gjort någon återställning, och det verkar inte behövas heller för min del. Det flyter på som innan.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Står normal. Då Funkar det alltså?

Ja då borde OTA fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

nån här på telenor som fått den än? varken kies eller ota säger nåt finns... skumt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

nån här på telenor som fått den än? varken kies eller ota säger nåt finns... skumt.

Nopp. Borde komma iinnan februari. Men vem vet

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

Nu ska ni med Telenor/3 få ner 4.1.2 via OTA

http://www.sammobile.com/2012/12/05/galaxy-s-iii-receives-and...

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

men vafaan

Pratade med Tele2 idag.
dom sa att jag bara kunde gå in o ladda ner mjukvaran på Samsung.com.

När jag chattade med Samsung så sa dom att det inte funkade, utan att det sköts via kies.

förstår bara inte varför alla polare med Telenor/tre och Telia har fått sina uppdateringar, och varför det bara är Tele2 som inte fått..

Sittter med en S3 4G