Börjat beta av inköpslistan "Speldator". GPU, SSD och OS ej bestämt/beställt än..

Permalänk
Medlem

Börjat beta av inköpslistan "Speldator". GPU, SSD och OS ej bestämt/beställt än..

Chassi: Fractal Design R4 Vit/Fönster
Moderkort: ASRock Extreme6/TB4
CPU: Intel i5 3570K Ivy-Bridge
PSU: NZXT Hale90 80+ Gold 850W
Minne: 2x4Gb Corsair Vengance DDR3 1600Mhz CL9 Vit
Lagring: 2st WD Caviar Green 2Tb
CPU kyl:
Fläktar: 2st Fractal Design 140mm Silent Series R2
DVD: Samsung DVD+-RW
Grafikkort: XFX HD7970 Ghz DD XT2
SSD: Intel 330 120Gb
OS: Windows 8 Pro

Behöver: CPU-kylare. Hade beställt H100i men den kom inte in i lager så nu är frågan om jag ska köpa från annan firma eller köpa någon luftkylare...börjat tvivla på ljudnivåer och att jag säkert inte kommer överklocka sååå mkt. Men å andra sidan är det mycket snyggare med en smidig H100i klump över CPU än en stor metallgrunka som täcker halva plexifönstret...

...något mer jag missat?
Hoppas verkligen att prylarna kommer fungera i sig själva och ihop! Förra bygget (q6600 år 2008) gick inte helt smärtfritt. Å nu har jag återigen köpt ett ganska oprövat moderkort(sist va det ett ruttet Gigabyte GA-X38-DS5). Håller tummarna denna gång!

Permalänk
Medlem

Tycker det ser vettigt ut.
Är tanken att köra CrossFire? (Tänker på nätagget på 850W som verkar lite omotiverat för det du listat än så länge.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Tycker det ser vettigt ut.
Är tanken att köra CrossFire? (Tänker på nätagget på 850W som verkar lite omotiverat för det du listat än så länge.)

Mjo, tanken var att framtidssäkra denna lite så jag slipper köpa nytt nätagg om jag kommer över ett till 7970 till vettigt pris senare. därav valet av 850W

Permalänk
Medlem

SSD: Hade jag valt Samsung 840 Pro 128/256GB utan tvekan mycket trevlig SSD! Sen som kanske har tänkt lite där så hade jag också gått på 7970 sen Windows är smak sak.

Permalänk
Medlem

Fick beställt ett XFX HD 7970 DD XT2.

Sett både positiva och mindre positiva omdömen om detta kort men så är det väl med allt!?
Hoppas på att det ska fungera som det är tänkt

Permalänk
Medlem

KYLARE...

Allt är beställt eller införskaffat... Ett bygge i mellansegmentet skulle jag vilja säga och lägga till att jag är nöjd så långt.
Men då har jag iofs hela monteringen och installasionen kvar...

Kommer vänta med kylare ett tag till...sett att NZXT är påväg med nån vattenlösning.

Vad tycker ni, ska jag köra på orginalkylaren sålänge eller köpa någon billigare luftkylare för att kunna klocka lite grann?