Permalänk
Medlem

Frågor gällande ipad

Hej!

Funderar på att köpa en ipad 3, 3g.
Har sedan tidigare iTunes konto till min iPhone.
Visst går det att ladda ned appar till fler enheter?
Tar appar minne?

Finns det andra alternativ till ipad?
Har tittat lite på Samsung prisklassen 5,000 kr.
Har ni något som talar för att jag istället skall välja en Samsung?
Har hört att det är säkrare med ios jämfört med android, stämmer det?

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem

Om du har pengar köp ipad 4 och ja appar tar minne och ja du kan ladda ner aplarna som du köpt/har på din iPhone dock så lär dom inte vara optimerade för ipadens skärm

Permalänk
Medlem

Ja du kan ladda ner samma appar igen gratis till andra enheter så länge du använder samma Apple-ID. Appar tar såklart minne!

Det finns många alternativ till Apple såklart, men skulle nog lätt påstå att de ligger före konkurrenterna. Åtminstone när det gäller surfplattor!

Svårt att tro att Andriod är säkrare än iOS, så länge man vet man gör och inte trycker på allt möjligt

Vad som är bäst för dig är svårt att säga, prova dig fram helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar ipad före samsung tycker iaf de flesta av seras surplattor och mobiler känns plastiga (skriver detta på en ipad 2 och jag älskar bygg kvalitén känns inte ett dugg plastig eller billig)

Permalänk
Medlem

Tack

Hej!

Tack för era svar.

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem
Skrivet av Putte333:

Hej!

Tack för era svar.

Med vänlig hälsning

Putte333

Någonting du ska tänka på vad gäller appar är att de som är gjorda för iPhone behöver inte vara anpassade för iPad utan måste köpas på nytt. Ett exempel är Fruit Ninja till iPhone och Fruit Ninja HD till iPad!

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Tack

Hej!

Tack för tipset.

Med vänlig hälsning

Putte333

Permalänk
Medlem

Ett tips om du inte gör det än är att aktivera iCloud på din iPhone.
Därefter återställer du din nya iPad från iCloud. Du får då över det mesta från din iPhone, inklusive installerade appar.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Tack

Hej!

Tack för alla svar.

Gott Nytt År.

Med vänlig hälsning

Putte333