Lämna tillbaka dator från netonnet

Permalänk
Medlem

Lämna tillbaka dator från netonnet

Hej,
Nu är det så att min lillebror ville ha en dator att spela på, han åkte iväg med farsan till netonnet och de kom tillbaka med en sån här dator,

AMD Brazos E1-1200
4 GB DDR3 RAM
500 GB hårddisk
Radeon HD7310-grafik
Minneskortläsare
6x USB 2.0-portar
Windows 8

Såklart är detta inget som är optimalt att spela på snarare htpc ifall ens det. För 2k till hade han fått en bra dator som klarar av spel i högre grafik och går att uppdatera. Hursomhelst till min frågeställning.

Går det att lämna tillbaka datorn och få pengarna tillbaka? Dator köptes igår.

Tack i förväg=)

Permalänk
Medlem

Det får du kolla med NoN.
http://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/PurchaseOn...

Du har ingen laglig rättighet att lämna tillbaka.

Permalänk
Medlem

Om säljaren lovade att man skulle kunna använda den som speldator så kan man ju lämna tillbaka den.

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Det får du kolla med NoN.
http://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/PurchaseOn...

Du har ingen laglig rättighet att lämna tillbaka.

Tackar, får fixa detta=)

Permalänk
Medlem

Troligtvis är det inga problem.
De brukar ha rätt mycket returnerade datorer i fyndhörnan.

Permalänk

Yep, lämna tillbaks och bygg själv alt köp en färdig från CDON eller INET.

Nedan finns förslag på bygg själv för under 5000kr

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2776162/2012-12-30

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Om säljaren lovade att man skulle kunna använda den som speldator så kan man ju lämna tillbaka den.

Sanning med modifikation. Beror på vilka typ av spel om säljaren tänker på exempelvis CS så är det ju en speldator men nyare spel kan man glömma.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Troligtvis är det inga problem.
De brukar ha rätt mycket returnerade datorer i fyndhörnan.

Om Herrn som skrev inlägget som saken berör lämnar tillbaka nämnda dator så kan det nog slinka med i de "förlängda returdagarna" som många affärer och butiker har mellan dec-jan. Chansa.:)

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk

Nyckeln till en lyckad retur är att vara trevlig samtidigt som man behåller sin ståndpunkt. Lycka till. Ifall datorn har använts så gör en återställning, annars kan du åka på återställningskostnad för 500kr.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svaren jag fått!

Har återställt datorn och har fixat så farsan ska lämna tillbaka den om ca en vecka=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jachxz:

Tackar för alla svaren jag fått!

Har återställt datorn och har fixat så farsan ska lämna tillbaka den om ca en vecka=)

Ska inte bli några problem, Netonnet har en rätt generös policy när det gäller returer, de kör med i princip samma sak som gäller för distansköp i deras "lager"shoppar, vilket innebär att du får packa upp och använda varan så mycket som behövs för att kunna undersöka om du är nöjd med den.

Lämnade själv tillbaka en TV i somras som jag provat ett par dagar men som inte motsvarade förväntningarna, inga konstigheter.

Permalänk

Ska du köpa en dator så ska du inte köpa den på NetOnNet. Förresten, ska du köpa nåt alls, köp det inte på NetOnNet.

NetOnNet < En påse med bajs.

Supporten är otrevlig och svarar inte på frågor, kostar mycket pengar att reklamera saker när det borde vara gratis. Har redan skrivit min skräckhistoria i en annan tråd..

Permalänk
Medlem
Skrivet av roadspig:

Ska inte bli några problem, Netonnet har en rätt generös policy när det gäller returer, de kör med i princip samma sak som gäller för distansköp i deras "lager"shoppar, vilket innebär att du får packa upp och använda varan så mycket som behövs för att kunna undersöka om du är nöjd med den.

Lämnade själv tillbaka en TV i somras som jag provat ett par dagar men som inte motsvarade förväntningarna, inga konstigheter.

Det är väldigt bra, känns skönt att ha ett stort kunnigt forum att luta sig tillbaka på.

Kommer bygga en åt honom=)