Podcast 14: "Nyårsspecial"

Permalänk
Melding Plague

Podcast 14: "Nyårsspecial"

I väntan på klassiska "Ring, klocka ring" sammanfattar SweClockers det gångna året genom att plocka ut tolv intressanta teknikhändelser. Redaktionen får hjälp av en uppsjö gäster, både välbekanta besökare och nya röster.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Får vi inga bloopers i år?? Vi fick det förra året i eran Nyårsspecial. Hursomhelst så ska jag ändå lyssna på det här.
Gott nytt år!

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Skrivet av Eronki:

Får vi inga bloopers i år?? Vi fick det förra året i eran Nyårsspecial. Hursomhelst så ska jag ändå lyssna på det här.
Gott nytt år!

Lyssna på bloopers?

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Avstängd

Nice... Men ja villa ha en krönika

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

vad har alla i mot skåne ? Hmm

Permalänk
Medlem

Skoj.
Jag lyssnar gärna på podcasts, MEN det är lite synd att de uppenbart har inneburit klart färre videoklipp.

Sedan de gjorde ordning rummet som skulle vara dedicerat för videoinspelning, så att det skulle gå snabbare och smidigare att göra videosnuttar, har tyvärr antalet släppta filmklipp snarare gått ner.

De har säkert massor att göra, och snart blir det väl en drös med klipp från mässan, men jag saknar ändå den mysiga frågelådan och alla videorecensioner som man blev bombarderad av på ett positivt sätt förut. Vågar man hoppas på lite trevliga "hemma hos" och "vi försökte köpa mat men misslyckades" klipp tro...?

Hoppas att den minskade video skörden inte beror på alla som klagat på bildkvalitet, ljudkvalitet, döda pixlar, skäggväxt, skjortor, vingliga bord och kaffekonsumtion. Sånt är bara tramsigt att hålla på och gnälla över. Vill man ha en Hollywood produktion får man väl gå på bio, i stället för att kolla på youtube klipp.

Permalänk

Jag börjar tröttna på alla podcasts, jag gillar videoklipp (fredagspanelen style) mycket mer.

Permalänk
Geeks
Grundare

Vad roliga ni är, dagen är inte slut ännu.
Gott Nytt år alla!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Avstängd

Emil, angående ditt problem med Windows 8 och meddelanden från messengerappen. Kan du inte stänga av meddelanden från den appen bara? Charmsmenyn -> inställningar -> ändra datorinställningar -> meddelanden.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

senast ersatte ni fredagspanelen med ett Podcast? vafals....har ni blivit bakåtsträvare grabbar? är vi på väg att återgå till 50-talets glada Radiodagar? kommer vi få reportage och recentioner via radio oxå?

Näe grabbar gör oss inte besvikna nu genom att göra det enkelt för er, utan fortsätt pumpa ut fredagspaneler, recentioner, små och stora tankar om allt och inget men gör det i VIDEOFORMAT inte i förlegad radio..

Tack för mig och God helg

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av strejf:

Emil, angående ditt problem med Windows 8 och meddelanden från messengerappen. Kan du inte stänga av meddelanden från den appen bara? Charmsmenyn -> inställningar -> ändra datorinställningar -> meddelanden.

Det går säkert, men är samtidigt att jobba runt problemet kan jag tycka. Jag vill kunna använda appen fritt, utan att andra tjänster styrs och utan att behöva slå av funktioner. Ser inte varför jag måste vara utloggad i desktop-Skype för jag är det i Messages, vilket är så det fungerar vad jag upplevt.

I vilket fall, du och jag har fundamentalt olika syn och åsikter på valen Microsoft gjort med framför allt Modern UI. Vi behöver inte spinna iväg på en lång diskussion i den här tråden.

Gott nytt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Pojken och Tigern kommer man ju ihåg!
Och Ida Lindquist skriver väll för M3 med?

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Det går säkert, men är samtidigt att jobba runt problemet kan jag tycka. Jag vill kunna använda appen fritt, utan att andra tjänster styrs och utan att behöva slå av funktioner. Ser inte varför jag måste vara utloggad i desktop-Skype för jag är det i Messages, vilket är så det fungerar vad jag upplevt.

I vilket fall, du och jag har fundamentalt olika syn och åsikter på valen Microsoft gjort med framför allt Modern UI. Vi behöver inte spinna iväg på en lång diskussion i den här tråden.

Gott nytt!

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm ok, sorry. Ville bara försöka hjälpa till.

Gott nytt!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Rogga67:

senast ersatte ni fredagspanelen med ett Podcast? vafals....har ni blivit bakåtsträvare grabbar? är vi på väg att återgå till 50-talets glada Radiodagar? kommer vi få reportage och recentioner via radio oxå?

Näe grabbar gör oss inte besvikna nu genom att göra det enkelt för er, utan fortsätt pumpa ut fredagspaneler, recentioner, små och stora tankar om allt och inget men gör det i VIDEOFORMAT inte i förlegad radio..

Tack för mig och God helg

Vi hoppade över panelen för att jag var sjuk, och det kommer vi göra igen vid en liknande situation. Vi har inte ersatt panelen eller videos med podcasts, det är egentligen allt jag kan säga. Även helt utan podcasts hade det inte varit nämnvärt fler videoklipp under 2012, det handlar om olika projekt som inte överlappar.

Förövrigt kikade jag lite på Youtube, och faktum är att vi vad mitt snabba överslag säger har lika många eller fler publicerade videos under 2012 jämfört med 2011. Jag är i alla fall nöjd, och taggad inför 2013!

Nu försvinner jag till firande, gott nytt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av strejf:

Hmm ok, sorry. Ville bara försöka hjälpa till.

Gott nytt!

Menade inget illa, blir lite kortfattat på telefonen. Fira lugnt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

jag hoppas det var eran kvalité som orsakade lagget här och där.

Började bli orolig att det var mitt trådlösa headset som glappade på något sätt. x)

Permalänk

Gott nytt år sweclockers å alla medlemmar!

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Typen vid 26:48 låter onödigt nervös, får arbeta på det till framtida podcasts

Gott nytt år allesammans!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Mycket bra podcast.
Angående Jonas uttalande om Gessle och Justin Bieber, så fick mig att gilla honom mer.
När det kommer till Peter Molyneux så tycker jag hans överhypande är något han ska hålla för sig själv.
Första Fable var bra, tvåan var ok, men trean var ett skämt. Likaså hans officiella ursäkt som pendlade mellan ursäkter och att vara defensiv.
Men det är bara vad jag tycker.

Gott nytt år!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Vi hoppade över panelen för att jag var sjuk, och det kommer vi göra igen vid en liknande situation. Vi har inte ersatt panelen eller videos med podcasts, det är egentligen allt jag kan säga. Även helt utan podcasts hade det inte varit nämnvärt fler videoklipp under 2012, det handlar om olika projekt som inte överlappar.

Förövrigt kikade jag lite på Youtube, och faktum är att vi vad mitt snabba överslag säger har lika många eller fler publicerade videos under 2012 jämfört med 2011. Jag är i alla fall nöjd, och taggad inför 2013!

Nu försvinner jag till firande, gott nytt!

Skickades från m.sweclockers.com

Fick en bra förklaring till podcastsändningarna på nyårsvideon, och det hade gått mig helt förbi att det var på grund av att du var sjuk som den sista fredagspanelen uteblev.
Ber om ursäkt om det uppfattades som rent klagomål från min sida men se det för vad jag menade istället, att jag verkligen uppskattar era videos.

Gott nytt år till er från mig, och jag ser verkligen fram emot ett Video OCH podcast späckat 2013

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Medlem

jag har också läst den boken! när jag gick i tredje klass. ja den heter pojken och tigern (eller nåt sånt).
Smygehuk är Sveriges sydligaste del/stad. och det var där katten kommer bort och går hem till norrland. Pojken går också men en annan väg nämligen den vägen som dom åkte ner men katten tar någon annan väg och sen får man följa deras väg genom Sverige hem
Finns även en tvåa men den handlar om en tidsmaskin om jag inte minns fel. fast den läste jag bara 20 sidor eller nåt av

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LOLmeOUT:

jag hoppas det var eran kvalité som orsakade lagget här och där.

Började bli orolig att det var mitt trådlösa headset som glappade på något sätt. x)

Eftersom det inte laggade här hos mig alls, och att det flöt på väldigt bra!
Så ska du nog börja bli orolig igen! Men inte p g a headsetet, för det har inget med lagg att göra alls.

Uppkopplingen? Program som är igång som tar bandbred? Någon annan i hushållet som surfar/gör någon annat krävande som tar på linan?

Hur som helst så är det inte headsetet som är problemet, Och problemet ligger inte hos Swec då det funkade perfa hos mig.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Eftersom det inte laggade här hos mig alls, och att det flöt på väldigt bra!
Så ska du nog börja bli orolig igen! Men inte p g a headsetet, för det har inget med lagg att göra alls.

Uppkopplingen? Program som är igång som tar bandbred? Någon annan i hushållet som surfar/gör någon annat krävande som tar på linan?

Hur som helst så är det inte headsetet som är problemet, Och problemet ligger inte hos Swec då det funkade perfa hos mig.

Det laggade bara när han där Olof från komplett snackade så jag är rätt säker på att det var hans så kallad "länk-kvalité" (citat av emil).

Permalänk

Jag satte referensen! Det är Toy Story, men citatet är "Du är en tvär och bitter liten man"

Trevlig podcast, gott nytt år till alla Sweclockare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel® Core™ i7-2600K - ASUS P8Z68-V PRO - Corsair Vengeance 1600MHz 8GB - Asus 7970 DirectCUII - Corsair AX 850W PSU - Fractal Design Arc Midi Tower

Qpad MK 80-Pro - Logitech G400 - Benq XL2420T

Permalänk
Medlem

Jodå klart vi lyssnar podcast på nyårsafton!
Grabben kräkte mer vardagsrumsmattan så det blir nog att stanna hemma.
Han kräkte ner sängen på julafton också, skills i den grabben alltså...

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av LOLmeOUT:

Det laggade bara när han där Olof från komplett snackade så jag är rätt säker på att det var hans så kallad "länk-kvalité" (citat av emil).

Då vi bor i helt olika städer (Göteborg vs Stockholm) körde vi även denna podintervju på distans, härligt äventyr att få maximal kvalitet utan hack eller störningar Men lite fördröjning blir det allt.

/Olof

EDIT;
Sedan är det alltid lite lurigt att köra utan att se varandra, det är väldigt mycket kroppsspråk för när man är redo att tala etc, så det inte blir tre pers som pratar i munnen på varandra ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Smygehuuuk. Näe men som den Trelleborgare man är så var skönt att höra en skåning i Podcasten:) gott nytt år alla SWECare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Hehe, Smygehuk är det! Utan tvekan en Ystadsdialekt eller Trelleborg på Rasmus, skulle jag gissa.
Men stora mobiltelefoner, usch och fy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Smygehuuuk. Näe men som den Trelleborgare man är så var skönt att höra en skåning i Podcasten:) gott nytt år alla SWECare

Skickades från m.sweclockers.com

För oss andra var det en pina, nae vars

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

För oss andra var det en pina, nae vars

Skåningar är ett överlägset släkte, bara till att inse det

Gott nytt år

Visa signatur

Gammal men bra.