Permalänk
Medlem

Klarar jag GTA IV?

Tjaaa, tänkte köpa GTA IV med min kompis men vet ej om mitt grafikkort klarar det..
Det heter: NVIDIA GeForce GT 520MX.

Tack på förhand
//Roll!

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk
Inaktiv

Här ser du vilka specs man måste ha för att kunna lira GTA IV --> http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/Requirements/grand-...

Tror att du ska kunna lira det på medium-high

Permalänk
Medlem

Snarare low eftersom GTA IV är dåligt optimerat. Jag har i5 3570K, 8GB RAM och ett 7850 och jag klarar inte att maxa det över 40 FPS.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlatto:

Här ser du vilka specs man måste ha för att kunna lira GTA IV --> http://www.systemrequirementslab.com/CYRI/Requirements/grand-...

Tror att du ska kunna lira det på medium-high

Det funkar inte att kolla där för mig... Har testat. Men så du tror jag klarar det

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjajjull:

Snarare low eftersom GTA IV är dåligt optimerat. Jag har i5 3570K, 8GB RAM och ett 7850 och jag klarar inte att maxa det över 40 FPS.

Du tror att jag klarar det på low..?

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RollBolt:

Du tror att jag klarar det på low..?

Ja. Vet inte vilken FPS du får, men antagligen ganska låg. Vad har du för processor?

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

GTA IV är mest ute efter CPU-kraft än grafikkort. Det beror på om din processor klarar det.

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagts, lär kanske kunna gå på Low.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

GTA IV är mest ute efter CPU-kraft än grafikkort. Det beror på om din processor klarar det.

En i3:a!

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RollBolt:

Då kan du spela de på low med 30-40 fps.