Kan jag köra Football Manager 2013 även om jag saknar 64 mb dedicated vram?

Permalänk
Medlem

Kan jag köra Football Manager 2013 även om jag saknar 64 mb dedicated vram?

Hej!

Det är så att jag körde ett test på sidan "Can you run it"? för spelet Football Manager 2013.

För FM 2012 så klarade jag testet, men för FM 2013 så var det en sak jag failade på och det gällde grafikkortet.
Men det var denna delen som handlar om Dedicated Video Ram (Se bild)
http://i.imgur.com/0iUrR.png

Alltså vad är dedikerad vram? för "vanlig vram" så har jag 1.7gb. men har ingen aning vad dedikerad vram är.

Kommer jag kunna spela ändå eller vad kommer påverkas?
Det krävs 128 mb o jag har 64 mb.

Edit: Är det möjligt att höja minnet?? till 128?

Visa signatur

Citera för att underlätta mig att svara tillbaks!

Permalänk

Om jag inte är helt borta så är dedikerat vram det grafikminne som hör till grafikkortet. Annars så delar väl kortet minne med ramen. Jag tror att om det dedikerade minnet tar slut så lånar den bara lite av ramen.
Fm är ju dock inte så krävande om du stänger av 3d grafiken.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarlund:

Om jag inte är helt borta så är dedikerat vram det grafikminne som hör till grafikkortet. Annars så delar väl kortet minne med ramen. Jag tror att om det dedikerade minnet tar slut så lånar den bara lite av ramen.
Fm är ju dock inte så krävande om du stänger av 3d grafiken.

Men man vill ju se matchen o inte bara text. Men om jag spelar på låg upplösning då?

Eller vad menade du med de som du skrev? Att jag kan spela det ändå? Behöver jag inte 128mb ded vram ?

Visa signatur

Citera för att underlätta mig att svara tillbaks!

Permalänk
Skrivet av Cadworon:

Men man vill ju se matchen o inte bara text. Men om jag spelar på låg upplösning då?

Eller vad menade du med de som du skrev? Att jag kan spela det ändå? Behöver jag inte 128mb ded vram ?

Jag tror att du kommer att kunna spela ändå även om det går lite långsammare men jag vågar inte lova något. Du kan ju fortfarande se matchen i 2d som pluppar om du stänger av 3D.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar