Skaffade SSD böt IDE->ACHI Bsod på andra hdd?

Permalänk
Medlem

Skaffade SSD böt IDE->ACHI Bsod på andra hdd?

Tja jag fixade sen SSD, viktigt som sagt är att sätta på ACHI, min var inställd på IDE.
efter ett tag ville jag boota upp med någon av mina två andra os hdd (en xp och en w7) så blir de bsod så fort den ens försöker ladda windows?

har försökt byta tillbaka till IDE ì BIOS men hjälper inte?

tror inte jag hade andra hårddiskarna ikopplade när jag installerade ssdn iaf. finns det lösning?

edit: tänker inte formatera för jag kommer ju åt dom fr ssd men har ju spel å annat kul som inte funkar på w7 på xp disken därför vill in i den :/

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Vad är det för blåskärm du får?

Tycker att felet borde försvinna när du återställer bios-inställningarna, om det hade varit bytet till AHCI.
(Se http://support.microsoft.com/kb/922976 för info om hur man kan fixa just det.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Vad är det för blåskärm du får?

Tycker att felet borde försvinna när du återställer bios-inställningarna, om det hade varit bytet till AHCI.
(Se http://support.microsoft.com/kb/922976 för info om hur man kan fixa just det.)

glömde svara i tråden efter ditt svar^^
de hjälpte faktiskt! tog att återställa standard sedan funkade det och funkar fortf^^

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7