Windows 7 Problem Iso fil till dvd till ny dator

Permalänk

Windows 7 Problem Iso fil till dvd till ny dator

Hejsan!

Jag är aningen förvirrad när det gäller OS men jag har laddat ner en Iso fil av ett Windows 7 SP1 Debug/Check Build version (Från min brors universitet). det jag undrar är om jag bara kan bränna den filen till en dvd skiva och boota ifrån den på min dator som inte har ett os för tilfället. jag vill ha OS:et på min ssd! är det bara att lägga first boot priority på dvd skivan med Os.et på (Om det nu funkar...) och ssd i andra priority? Och sedan installera det som vanliigt?

Tacksam för svar

Permalänk
Inaktiv

I Windows 7 och senare kan du högerklicka på *.iso-filen och där finns ett alternativ som heter Burn disc image, du kommer således undan utan att installera extra program för att bränna din skiva.

Har du någon annan Windows-version kan du t.ex. använda programmet InfraRecorder.

Permalänk

Tack för så snabbt svar! så det är bara att bränna och köra? kan jag boota den som den är eller? Och kan jag lägga in Oset på min ssd?

Om det var lite suddigt skrivit så menar jag att jag har en dator nu med en Windows 7 Iso fil på och jag tänker bränna den och använda den till min ny byggda dator som aldrig haft ett operativ. ;D Och om jag i så fall kan lägga OS.et direkt på min ssd.

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av racce178nr178:

så det är bara att bränna och köra?

Ja.

Skrivet av racce178nr178:

kan jag boota den som den är eller?

Ja.

Skrivet av racce178nr178:

kan jag lägga in Oset på min ssd?

Ja. Lita på dig själv.

Permalänk

Tack för alla svar ja var lite osäker och ville inte chansa för mycket ;D