Permalänk
Medlem

Lätt, roligt spel?

Hejsan Swecare!

Händer inte särskilt mycket just nu så jag letar efter ett lätt spel, inget för stort som t.ex. Mass Effect. Något man snabbt lär sig och kan spela lite när som helst. Det behöver inte vara ett FPS-spel, det enda jag vill är att det ska vara kul, lätt och det ska inte kräva alltför mycket prestanda. Jag kör med HD 4000 just nu, så inget BF3.

Gärna spel med mycket action!

Har ni några tips?

Permalänk
Medlem

Skyrim , oblivion , fallout 3. Mina favorit spel, har någ spenderat 50 timmar minst på varje av dem

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem

Han säger "inte för stort" och du anger Skyrim, gg

Permalänk
Medlem

Super meat boy, The binding of Isac, Team Fortress 2, Minecraft, valfri CS, finns mängder.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Hellre det än mw2 som tar 5h att klara

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Hejsan Swecare!

Händer inte särskilt mycket just nu så jag letar efter ett lätt spel, inget för stort som t.ex. Mass Effect. Något man snabbt lär sig och kan spela lite när som helst. Det behöver inte vara ett FPS-spel, det enda jag vill är att det ska vara kul, lätt och det ska inte kräva alltför mycket prestanda. Jag kör med HD 4000 just nu, så inget BF3.

Har ni några tips?

Kolla The Humble Bundle (Just google it), en samling med massa små spel. Kostar ~40kr har jag för mig. Vissa av dom är trista men ett par är riktigt kul, och samtliga är lätta att sätta sig in i och man kan spela en liten stund åt gången. Men för pengarna får du inte mer än så. Kolla Awesomenauts med, köpte det idag (~30kr) på steam och är helt såld

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Orcs must die!
Skit roligt spel, finns billigt på steam.
Och ditt hd4000 borde klara det

Permalänk

Tänkte säga FTL faster then light men de spelet är toksvårt för flesta (CA timmen om de går bra)
Botanicula kul peka klicka spel
insanely twisted shadow planet
flash baserat gratis är "last stand" 1 och 2
ofta för personlig är warhamemr 40k dawn of war 1 o adons är kul o bara starta en skirmish (C&C generals med men de är nog gammalt och tyvär flaskhalsar sig skälv o krashar)

Permalänk
Medlem

Indie spel är som sagt najs. De brukar inte kräva allt för mycket och fungerar fint på Intels kort.
FTL ()Faster Than Light) är ett litet rougelike som man kan spendera mycket tid med. Annars finns spel som
Torchlight 2 som borde fungera med. Vet dock inte hur bra dock, beror på vilken CPU du har. För alla HD4000 är olika, beroende på vilken CPU de sitter.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jag kan väl ta och rekommendera "Rochard", fick det själv som pris av Toivo83 i hans jultävling.

Det är ett indiespel, riktigt trevligt faktiskt och passar det du söker efter bra: kul, lätt och "casual"´, bara spela en stund när man känner för det.

Kostar just nu bara €3.99 på steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Walkx:

Skyrim , oblivion , fallout 3. Mina favorit spel, har någ spenderat 50 timmar minst på varje av dem

Skyrim har jag spelat lite, men sen la jag av. Vet inte om jag är sugen på att börja spela det igen, det var verkligen grymt bra och bindande. Vill inte ha ett spel som jag vill spela hela tiden och som är så stort, speciellt inte nu när skolan börjar snart igen.
Samma sak med Oblivion och jag gillar inte Fallout.

Men tack för svaret

Skrivet av Bakgrund:

Super meat boy, The binding of Isac, Team Fortress 2, Minecraft, valfri CS, finns mängder.

Gillar inte spel som Super meat boy och The binding of Isaac :/ TF2 är tråkigt nu, spelat lite för mycket Minecraft är också ganska drygt nu, speciellt när man inte spelar med kompisar, samma sak med CS, har över 400 timmar på det

Skrivet av Zache_:

Kolla The Humble Bundle (Just google it), en samling med massa små spel. Kostar ~40kr har jag för mig. Vissa av dom är trista men ett par är riktigt kul, och samtliga är lätta att sätta sig in i och man kan spela en liten stund åt gången. Men för pengarna får du inte mer än så. Kolla Awesomenauts med, köpte det idag (~30kr) på steam och är helt såld

Humble Bundle verkar spännande
Gillar inte plattformsspel så mycket, speciellt inte när man ska betala för det Så Awesomenauts är inget för mig.

Tack för svaren alla! Kom gärna med fler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Hejsan Swecare!

Händer inte särskilt mycket just nu så jag letar efter ett lätt spel, inget för stort som t.ex. Mass Effect. Något man snabbt lär sig och kan spela lite när som helst. Det behöver inte vara ett FPS-spel, det enda jag vill är att det ska vara kul, lätt och det ska inte kräva alltför mycket prestanda. Jag kör med HD 4000 just nu, så inget BF3.

Har ni några tips?

Chessmaster 2000?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Farming simulator 2013 !!

Visa signatur

Citera för svar ! | AMD FX 8350 4.0GHz | Asus SABERTOOTH AMD990FX | Corsair 8 Gb 1600Mhz VENGEANCE. 9-9-9-24 | Gtx 680 | Corsair HX 650W. Modulär | Fractal Design Define R2 | Corsair SSD Performance Pro 256 Gb | 2 st hårddiskar på 500 Gb |

Permalänk
Medlem

Defence grid (TD, finns på bl.a. steam) och FTL är kul (men svårt!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Hejsan Swecare!

Händer inte särskilt mycket just nu så jag letar efter ett lätt spel, inget för stort som t.ex. Mass Effect. Något man snabbt lär sig och kan spela lite när som helst. Det behöver inte vara ett FPS-spel, det enda jag vill är att det ska vara kul, lätt och det ska inte kräva alltför mycket prestanda. Jag kör med HD 4000 just nu, så inget BF3.

Har ni några tips?

Gör som jag när jag väntade på mitt grafikkort, man kan faktiskt maxxa* BF3 med 4000!
*(Ultra 300x200 pixlar)

Nej men FTL är riktigt bra spel, kanske lite för svårt för att vara det spelet du letar efter.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Orcs must die!
Skit roligt spel, finns billigt på steam.
Och ditt hd4000 borde klara det

Verkar vara ett spel som man spelar med kompisar (?), tror inte mina kompisar är särskilt sugna på att skaffa det :/

Skrivet av sannyf2000:

Tänkte säga FTL faster then light men de spelet är toksvårt för flesta (CA timmen om de går bra)
Botanicula kul peka klicka spel
insanely twisted shadow planet
flash baserat gratis är "last stand" 1 och 2
ofta för personlig är warhamemr 40k dawn of war 1 o adons är kul o bara starta en skirmish (C&C generals med men de är nog gammalt och tyvär flaskhalsar sig skälv o krashar)

Som sagt, gillar inte såna spel, så Botanicula och Insanely twisted shadow planet är nog inget för mig. FTL vekar vara lite segt, vill ha action!
Last stand har jag spelat

Skrivet av Ctrl:

Indie spel är som sagt najs. De brukar inte kräva allt för mycket och fungerar fint på Intels kort.
FTL ()Faster Than Light) är ett litet rougelike som man kan spendera mycket tid med. Annars finns spel som
Torchlight 2 som borde fungera med. Vet dock inte hur bra dock, beror på vilken CPU du har. För alla HD4000 är olika, beroende på vilken CPU de sitter.

FTL verkar lite segt, som sagt. Torchlight 1 spelade jag faktiskt, var kul ett tag, men tröttnade... Sitter på 3570k

Skrivet av roadspig:

Jag kan väl ta och rekommendera "Rochard", fick det själv som pris av Toivo83 i hans jultävling.

Det är ett indiespel, riktigt trevligt faktiskt och passar det du söker efter bra: kul, lätt och "casual"´, bara spela en stund när man känner för det.

Kostar just nu bara €3.99 på steam

Även om jag inte brukar gilla såna spel såg det här ganska okej ut, påminde lite om Alien swarm först Får se

Skrivet av griid_83:

Chessmaster 2000?

Haha, tack, men nej tack xD

Skrivet av SeenFo:

Farming simulator 2013 !!

Nej tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Defence grid (TD, finns på bl.a. steam) och FTL är kul (men svårt!)

Vill helst inte spela några TD, lite för segt FTL har svarade jag på innan

Skrivet av Cheesier:

Gör som jag när jag väntade på mitt grafikkort, man kan faktiskt maxxa* BF3 med 4000!
*(Ultra 300x200 pixlar)

Nej men FTL är riktigt bra spel, kanske lite för svårt för att vara det spelet du letar efter.

Hahah, har dock redan klarat BF3, på mitt GTX 260, innan det la av :/

Permalänk

Don't Starve, finns på Steam och Chrome Store, är skitkul

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Hotline Miami?

Visa signatur

Asus P8Z68-V PRO Gen 3 || 2500K OC 4.5 GHz || Coolit eco A.L.C || XFX Radeon HD 5770 XXX CF || 8 GB Corsair Vengance 1600 MHz || 500 GB WD || Corsair CX 500 || NZXT H2|| Packard Bell 220dx || Pioneer SA-608 || Sanyo sx 225 || Pioneer HPM 50 || Logitech Z506 || Logitech MX518 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Don't Starve, finns på Steam och Chrome Store, är skitkul

Ser väl okej ut, men vad är slutmålet? Vill gärna ha ett slut

Skrivet av Brickan94:

Hotline Miami?

Har faktiskt kollat in det innan, verkar inte vara ett spel jag skulle gilla :/

Permalänk
Medlem

Känner någon till något zombie survival-spel? Typ Zomboid har jag för mig att det heter, något liknande, mer utvecklat?

Har någon spelat Spec Ops: The Line? Har spelet hemma, men jag är osäker på om det är värt att installera det. Klarar mitt grafikkort det ens?

Permalänk
Medlem

online?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk

Har du testat Dead Island?

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

SOF 2 MP askul imo känslan suger klart om man vill ha cod/bf3 feelin
Finns en patch till liret som gör att man kan köra liret i vilken upplösning man vill t.ex HD 1920x1080.
Squ1zZy_ResPatcher_SoF_2_MP.exe
https://www.youtube.com/watch?v=OrG5e7h005g

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk

Black Mesa?

Visa signatur

I5 2500k 3,6 ghz, Sapphire 7950 OC 3 Gb, 8GB G skill 1600 Mhz, Fractal design R3,Corsair GS700W,Western Digital 2TB, NZXT Sentry 2, Gigabyte z68

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

Njae, helst inte. Gillar inte att spela online med randoms, spelar helst med polare då. Men jag tror inte det finns så stor chans att alla vill skaffa ett spel för att spela.

Skrivet av qwerty1337:

Har du testat Dead Island?

Jepp.

Skrivet av fAkkFejz:

SOF 2 MP askul imo känslan suger klart om man vill ha cod/bf3 feelin
Finns en patch till liret som gör att man kan köra liret i vilken upplösning man vill t.ex HD 1920x1080.
Squ1zZy_ResPatcher_SoF_2_MP.exe
https://www.youtube.com/watch?v=OrG5e7h005g

Ja, som sagt, spelar hellre ensam än med randoms

Permalänk
Medlem

minecraft!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

hm..kanske,GTA?:D

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Battlefield 1942! Gratis på Origin och allt, ge det en chans! Hehe

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Skrivet av Dannema:

Ser väl okej ut, men vad är slutmålet? Vill gärna ha ett slut

Ett slutmål? Jaa, jag vet faktiskt inte ännu, spelet är i beta och jag tror att precis som men Minecraft så kommer spelet få ett "end game" säkert när det är färdigt. Men jag har spelat 30 timmar och känner fortfarande att jag inte är klar med det. finns mer info här(dock har spelet ändrats rejält sedan TotalHalibut spelade det):

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36