Funderar på att byta ut mina 6950 2gb.

Permalänk
Medlem

Funderar på att byta ut mina 6950 2gb.

Hej!

Som titlen säger funderar jag på att byta ut mina 6950n mot 2 nya kort. ( http://www.inet.se/produkt/5409089/xfx-radeon-hd6950-2048mb )
Mina krav är då:
Två kort.
Vara mycket tystare! Dessa låter riktigt mycket.
Prestera likvärdigt/bättre.
Dra mindre ström än dessa två.
Ett plus i kanten om det är blåa detaljer ( absolut inget krav )
2x 6pin.

Tack på förhand.
//KaakaaN

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Lägger min röst på två stycken 7870:s i valfritt utförande, men ska de vara tysta och blåa är ju Gigabytes version ett bra alternativ.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Varför inte ett 7970?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Lägger min röst på två stycken 7870:s i valfritt utförande, men ska de vara tysta och blåa är ju Gigabytes version ett bra alternativ.

Mjo, det jag hört från andra håll också.
Tips på några tysta?
Blå PCB är så fult i mina ögon.

Skrivet av thexps:

Varför inte ett 7970?

La till ett krav. Och 2 ser maffigare ut.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Mjo, det jag hört från andra håll också.
Tips på några tysta?
Blå PCB är så fult i mina ögon.

La till ett krav. Och 2 ser maffigare ut.

Jag förstår
Men om du vill hålla priset nere lite så ja då är 7870 ett väldigt väldigt prisvärt kort! Blir bra prestanda i cf.

Permalänk
Medlem

Ifall huvudkravet endast är att de ska bli tystare är ju annars ett billigare (och troligtvis tystare alternativ) att byta kylning till någon fetare.
Har själv ett identiskt kort och bytte till ett accelero S1 med en 120mm fläkt på. Dock är just denna kylare för stor för crossfire men liknande lösning är antagligen inte jätte svårt.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Ifall huvudkravet endast är att de ska bli tystare är ju annars ett billigare (och troligtvis tystare alternativ) att byta kylning till någon fetare.
Har själv ett identiskt kort och bytte till ett accelero S1 med en 120mm fläkt på. Dock är just denna kylare för stor för crossfire men liknande lösning är antagligen inte jätte svårt.

Hittar egentligen ingen som ser bra ut.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Hittar egentligen ingen som ser bra ut.

Lite beroende på hur långt avstånd du har mellan grafikkorten så kan Accelero S1 funka bra.

Sedan så kan du trycka på en

http://www.inet.se/produkt/5321379/scythe-120mm-slip-stream-s...

ifall den inte lyckas hålla sig kall nog. Sedan har du nästan helt ljudlösa och svala kort. Samt att du slipper lägga ned massa pengar på ungefär lika bra kort.

Och jag kör som sagt accelero S1 på mitt identiska kort, med ljust en sådan fläkt så jag kan garantera att denna combo funkar Mitt kort är inte hörbart från 50cm håll och ligger på 67 grader i load i mitt lilla ITX chassi.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lollol7:

Lite beroende på hur långt avstånd du har mellan grafikkorten så kan Accelero S1 funka bra.

http://www.pelitawijaya.com/produk-image/accelero%20S1%20rev2...

Sedan så kan du trycka på en

http://www.inet.se/produkt/5321379/scythe-120mm-slip-stream-s...

ifall den inte lyckas hålla sig kall nog. Sedan har du nästan helt ljudlösa och svala kort. Samt att du slipper lägga ned massa pengar på ungefär lika bra kort.

Och jag kör som sagt accelero S1 på mitt identiska kort, med ljust en sådan fläkt så jag kan garantera att denna combo funkar Mitt kort är inte hörbart från 50cm håll och ligger på 67 grader i load i mitt lilla ITX chassi.

Dom faller faktiskt inte mig i smaken :/

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

Skrev högre upp att jag inte gillar blå pcb.
Men MSI Twin Frozr såg fin ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -