Lägga in och kolla film i Ipad Mini?

Permalänk
Medlem

Lägga in och kolla film i Ipad Mini?

Köpte en Ipad Mini nyligen och har lagt in filmer på den men får inget ljud! Någon som vet vad de kan vara för fel?
Använder Flexplayer för tillfället och betalade 55:- för att få alla codecs osv men inte nå ljud?

Testat 720p filmer som de står att de ska stödja men dom bara laggar och inget ljud?!

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Inget ljud?!?

Hej! Tyvärr har de flesta appar tagit bort ac3 m.m stöd pga licens o sånt crap! Vad jag vet så finns d bara en som har fått tillbaka stödet efter upphandling! Hade för mig att upphovsrättmännen krävde 1dollar per såld app! Kolla upp AVPLAYER HD! Den ska ha stöd för allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Hej! Tyvärr har de flesta appar tagit bort ac3 m.m stöd pga licens o sånt crap! Vad jag vet så finns d bara en som har fått tillbaka stödet efter upphandling! Hade för mig att upphovsrättmännen krävde 1dollar per såld app! Kolla upp AVPLAYER HD! Den ska ha stöd för allt!

Tänkte motbevisa dig genast genom att säga att AVPlayer HD inte finns på AppStore längre men kollade nu och inser att den är tillbaka. Blir nog ett köp snart för är sjukt less på att AC-3 stödet försvann från Goodplayer.

Hur funkar det med 1080p .mkv filer? Det är nämligen också något jag saknar i goodplayer och har aldrig kommit mig för att skaffa powerplayer som tydligen löser det problemet. Det står i app-beskrivningen att AVP HD ska stödja 1080p och .mkv men man vet ju aldrig.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Jo, avp försvann från app-store va just licensbråket! Dom kom tillbaka för typ 3v sen. Jag har inte hd versionen. Men till min iphone 5 funkar d galant även tunga mkv-filer på 12gb! Minns att 5gb mkv funkade klockrent på min gamla iphone 4! Vet dock inte hur tungt Ipad mini klarar av! Den har ju samma CPU som ipad2 så jag ser inga problem!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har en iPad 3 så det ska nog vara ganska lugnt för mig hoppas jag

Till TS hur är det att titta på filmer på iPad mini? Tittade på den i en butik och som platta att ha i jackficka för att lyssna på musik, läsa böcker på bussen, använda som kalender etc tyckte jag den såg bra ut men känner mig lite fundersam över att se film och surfa på något som är så litet.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Av Player HD funka kanon, även 720p Tack för tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Har en iPad 3 så det ska nog vara ganska lugnt för mig hoppas jag

Till TS hur är det att titta på filmer på iPad mini? Tittade på den i en butik och som platta att ha i jackficka för att lyssna på musik, läsa böcker på bussen, använda som kalender etc tyckte jag den såg bra ut men känner mig lite fundersam över att se film och surfa på något som är så litet.

Är väll bara att köpa en axel väska eller något liknande så kan man ha den "stora" ipaden till samma sak

Dessutom har man väll endast jacka på vintern men jag gillar känslan som minin ger i handen