Permalänk
Medlem

LAN:a 4pers med 10/1-lina?

Ja, tänkte LAN:a lite i helgen. Blir 4 pers som kommer att nöta BF3 på en 10/1 - lina. Räcker den hastigheten?

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

Enligt mig borde det nog fungera bra. Bara ni inte sitter över skype och grejjer också.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Är väl inget att rekommendera, men det borde funka

Visa signatur

- i7 3770K & P8Z77-V Pro - MSI GTX 680 - Vengeance 16GB 1600Mhz -

- The horror... the horror... -

Permalänk
Medlem

Tror vi satt 8 pers på 15Mb ner, gick ganska bra, så länge inte någon fick för sig att tanka ner en massa saker (lagliga saker ofc. )

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Kommer funka troligtvis men direct någon laddar ner kommer du få sjuk ping lanade med 5 pers på 10/1 funka så länge inte EN enda person ladda ner

Permalänk

Att endast spela drar i princip ingen som helst bandbredd, så ja – det kommer fungera utmärkt.

Permalänk
Medlem

satt 8-9 pers på ett 8mb adsl förut, funkade;D

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Som sagt innan så drar spel inte alls mycket bandbredd! Så om ni bara lirar så kommer den funka hur fint som helst! Har suttit 4-6 pers många gånger på mitt 8/1 innan
Var bara tydlig med ingen skype, stream, downloads osv så funkar det fint

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

Vi satt 10-12 personer på 2x bryggade 56k modem back in the days. Fungerade klockrent att spela Delta Force och liknande spel online då!

Sen kunde man även ladda ner mp3-låtar i mellan 5-10kb/s!

Så självklart kommer det att fungera för er. 10/1 är inga problem att spela på. Men se till så ingen har något som skickar data igång.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

någon mer som tror att det kommer att fungera?

om jag skulle uppgradera till 10/10, kommer det att göra någon stor skillnad?

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av rezziq:

någon mer som tror att det kommer att fungera?

om jag skulle uppgradera till 10/10, kommer det att göra någon stor skillnad?

Du tycker inte svaren du fått duger?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Vi lanade 90 personer på 30/30 under två dagar och det gick lysande! Fast i början var det segt, någons dator som hette Niklas-pc använde i princip all bandbredd.

Visa signatur

i5 6600k 4 Ghz , 8 GB DDR4-RAM , Asus Strix GTX980 , 1 TB HDD + 256 GB SSD , Asus moderkort av modell jag ej minns namn på, Corsair C70 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av rezziq:

någon mer som tror att det kommer att fungera?

om jag skulle uppgradera till 10/10, kommer det att göra någon stor skillnad?

Nae det tror jag inte. Möjligtvis lite ping? Så länge ingen tankar så går det väl bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rezziq:

någon mer som tror att det kommer att fungera?

om jag skulle uppgradera till 10/10, kommer det att göra någon stor skillnad?

VÄLDIGT relevant att veta om du betalar 10/1 eller om ett test på bredbandskollen.se säger att du faktiskt har 10/1... Jag får ut 8/1 (betalar för 24/2) och vi brukar ha lan på 5-10 pers och det funkar bra, så länge man får låg latens mot internet. Detta gäller om man bara spelar, om någon börjar tanka, eller bara kolla tuben egentligen kommer det böra klagas på lagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Nae det tror jag inte. Möjligtvis lite ping? Så länge ingen tankar så går det väl bra!

Man får inte lägre ping för att man beställer högre bandbredd...

Permalänk
Skrivet av G4ban:

Man får inte lägre ping för att man beställer högre bandbredd...

Jo om folk laddar ner/upp. Eftersom din ping är beroende utav hur snabbt pakten kommer fram och när någon laddar ner/upp mycket så blir delayen högre, speciellt då någon tar upp hela bandbredden så att dina paket läggs på kö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4ban:

Man får inte lägre ping för att man beställer högre bandbredd...

Fast det beror på hur mycket spelet använder av nätverket. Har du 0.1 och skaffar 10 så lär det blir bättre då spel behöver en viss hastighet för att skicka över information. Men ja från 1 till 10 borde väl vara princip 0.

Permalänk
Skrivet av rezziq:

någon mer som tror att det kommer att fungera?

om jag skulle uppgradera till 10/10, kommer det att göra någon stor skillnad?

10/10 gör stor skillnad på så sätt att du får full duplex, och då gör det inte så mycket om någon skulle tanka något. Så länge inte linan maxas d.v.s
Har arrangerat lan med 60 pers på 10/10 , inga problem.
10/1 funkar säkert också, bara att det blir lite känsligare

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4ban:

VÄLDIGT relevant att veta om du betalar 10/1 eller om ett test på bredbandskollen.se säger att du faktiskt har 10/1... Jag får ut 8/1 (betalar för 24/2) och vi brukar ha lan på 5-10 pers och det funkar bra, så länge man får låg latens mot internet. Detta gäller om man bara spelar, om någon börjar tanka, eller bara kolla tuben egentligen kommer det böra klagas på lagg

Har typ 9/1

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

För att få veta lite mer, hur mycket påverkar ens uppladnings hastighet vid tex lan?

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse9292:

För att få veta lite mer, hur mycket påverkar ens uppladnings hastighet vid tex lan?

Svårt att säga, men så länge inte folk laddar upp mycket lär det inte vara några större problem, även fast 1 Mbitps kanske är i minsta laget. Nått man bör undvika på LAN med ganska dålig lina (upp eller ner) är Skype, youtube, torrent m.m....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Svårt att säga, men så länge inte folk laddar upp mycket lär det inte vara några större problem, även fast 1 Mbitps kanske är i minsta laget. Nått man bör undvika på LAN med ganska dålig lina (upp eller ner) är Skype, youtube, torrent m.m....

Tack för svar. Jo, du har en hel del sanning i det du säger. Men om vi säger att alla bara har ett spel igång, tex, wow, bf3, lol eller liknande? Hur mycket tar det på uppladningen?

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse9292:

Tack för svar. Jo, du har en hel del sanning i det du säger. Men om vi säger att alla bara har ett spel igång, tex, wow, bf3, lol eller liknande? Hur mycket tar det på uppladningen?

Ingen aning faktiskt. Tyvärr :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse9292:

Tack för svar. Jo, du har en hel del sanning i det du säger. Men om vi säger att alla bara har ett spel igång, tex, wow, bf3, lol eller liknande? Hur mycket tar det på uppladningen?

Max 10KB/s per spelare, mer realistiskt 3-5KB/s per spelare.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.