Supporten hos olika tillverkare - nån som är bra?

Permalänk

Supporten hos olika tillverkare - nån som är bra?

Hej,

Har senaste tiden vart/är i kontakt med olika moderkortstillverkare eftersom jag har frågor kring deras produkter. Min uppfattning är att de inte har en aning om vad de pratar om. Till exempel, jag skickade en fråga om vad som skiljer olika revisioner åt på samma moderkort. Fick svart "inget". Jag tror inte att de bara lägger upp ett nytt moderkort på hemsidan med v1.1 bara för att det är kul Jag påpekade sedan att chip xxxx har bytts ut mot chip yyyy, vilket jag lyckats lista ut genom diverse forum så skickades jag till tillverkarens "Compare" funktion Sjukt proffsigt...

Vad har ni för erfarenheter? Nån som faktiskt ger support som är värd att kallas support?

Mvh Charlie

Permalänk

Support-avdelningar kan inte ett skit! De kan inte alla produkter för 5 öre. Som MB t.ex. Det finns hur många modeller som helst.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av charlie_don:

Hej,

Har senaste tiden vart/är i kontakt med olika moderkortstillverkare eftersom jag har frågor kring deras produkter. Min uppfattning är att de inte har en aning om vad de pratar om. Till exempel, jag skickade en fråga om vad som skiljer olika revisioner åt på samma moderkort. Fick svart "inget". Jag tror inte att de bara lägger upp ett nytt moderkort på hemsidan med v1.1 bara för att det är kul Jag påpekade sedan att chip xxxx har bytts ut mot chip yyyy, vilket jag lyckats lista ut genom diverse forum så skickades jag till tillverkarens "Compare" funktion Sjukt proffsigt...

Vad har ni för erfarenheter? Nån som faktiskt ger support som är värd att kallas support?

Mvh Charlie

På ett sätt kan jag förstå deras svar, även om jag förstår att du är missnöjd med det.

Det är nog att räkna vad gäller konsumentprodukter rent allmänt att de inte har förutsättningar att svara på den typen av frågor (mer än den typen av svar du fick, att båda korten har samma funktionalitet).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Support-avdelningar kan inte ett skit! De kan inte alla produkter för 5 öre. Som MB t.ex. Det finns hur många modeller som helst.

Skrivet av evil penguin:

På ett sätt kan jag förstå deras svar, även om jag förstår att du är missnöjd med det.

Det är nog att räkna vad gäller konsumentprodukter rent allmänt att de inte har förutsättningar att svara på den typen av frågor (mer än den typen av svar du fick, att båda korten har samma funktionalitet).

Jag förstår inte varför de har support. Jag ringde X mobiloperatör för att ställa en fråga och svaret var att:
Han: -"Jag kan inte svaret på din fråga"
Jag: -"Okej kan du gå in i era interna dokument och kolla X och Y saker"?
Han: -"Nej du får återkomma på måndag när vi är bättre bemannade".
Jag: -"Slött svar...:P Den slöaste jag någonsin stött på"...>.<
Han: -"Ja"...:P

Frågan gällde om han kunde gå in och se hur många SMS jag hade skickat. (En del har det "bra" på arbetet även om det drabbar kunderna:P).

Support skulle enligt mig heta: Jaha", för det är så många beter sig. Dom läser innantill och kan inte något. Många försöker "känna av" kunden och vad kunden gillar bäst (t.e.x. inför ett iPad eller Android-köp) och anpassar svaren därefter...:/:(

Support är lite som kåta killar: dom säger något som låter bra och hoppas att "tjejen" aka. kunden sväljer det och är nöjd och glad efteråt.:/ Ajuste...det är många killar som jobbar på supporten hos företagen...:/

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem

Ja, tyvärr är det jag tror man får klassa som "det bästa man kan förvänta sig" i sammanhanget om personen som behandlar ärendet:
* läser det man skriver och tänker lite själv (inte bara kör copy/paste av irrelevanta standardsvar)
* är åtminstone något sånär bevandrad i ämnet (känner till koncepten åtminstone)
* har möjlighet att skicka kvalificerade frågor vidare när de inte själva vet eller har några idéer

I det läget har man iaf hygglig chans att få sitt problem löst, även om ärendet antagligen går några turer innan man hittar lösningen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Den support jag har vart i kontakt med som verkligen imponerat stort på mig är Synology. Snabba svar och de ansträngde sig verkligen för att lösa mitt problem. (Men nu gör de NAS och inte moderkort)

Permalänk

Tjenare,

Skrivet av ClubT:

Den support jag har vart i kontakt med som verkligen imponerat stort på mig är Synology. Snabba svar och de ansträngde sig verkligen för att lösa mitt problem. (Men nu gör de NAS och inte moderkort)

Detta är bra info. Tackar....

Angående mitt ärende så hade faktiskt hellre mottagit ett svar som var åt det här hållet "Hej, tack för din fråga. Den är av en lite mer komplicerad karaktär och jag har skickat den "nån som vet". Jag ber att få återkomma inom 2-3 dagar." Här har man iaf tänkt till. Jag är så sjukt trött på att man _efter_ köp behandlas som skit. Eller ja, i just mitt fall även innan köp

Br Charlie

Permalänk
Medlem

dom kanske inte har råd att sätta riktiga utbildade personer där? xD aa, vad vet jag

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

hehe.. testa och få lite Support av Asus..

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk

Lite uppdatering av mitt första inlägg

Nu fick jag ett nytt svar efter att jag själv påpeka vissa saker som förändrats mella v1.0 och v1.1. Jag måste säga att jag är förvånad.

The difference between rev 1.0 vs 1.1 is the LAN-chipset, as pointed out in the previous post. As a company policy we don't give out more details about our motherboards. Its all under NDA. Meaning I cannot give any more details or whom to contact which component is replaced with what.

Detta är fantastiskt va?

Mvh Charles

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Akarr:

hehe.. testa och få lite Support av Asus..

Asus är fullständigt inkompetent gällande supporten. Sen är det omöjligt att skaka fram ett nummer som faktiskt GER support på just den Asus-produkten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av charlie_don:

Nu fick jag ett nytt svar efter att jag själv påpeka vissa saker som förändrats mella v1.0 och v1.1. Jag måste säga att jag är förvånad.

The difference between rev 1.0 vs 1.1 is the LAN-chipset, as pointed out in the previous post. As a company policy we don't give out more details about our motherboards. Its all under NDA. Meaning I cannot give any more details or whom to contact which component is replaced with what.

Detta är fantastiskt va?

Mvh Charles

Var inte det ett ganska bra svar?

Att du får trams-svar från firstline support är inte så sällsynt. Man får vad man betalar för (företaget dvs).