Spelar folk fortfarande CS 1.6?

Permalänk
Medlem

Spelar folk fortfarande CS 1.6?

Hej, är lite intresserad då jag försöker driva en server för cs 1.6. Känns som många har flyttat till CS:GO? eller har jag fel?

serven finns för övrigt finns i server tråden

Visa signatur

"En dator"

Permalänk

Ja, fast jag fick mjukvaran av någon så jag spelar mot datorn: inte glamoröst men funktionellt.:)

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryska språket:

Ja, fast jag fick mjukvaran av någon så jag spelar mot datorn: inte glamoröst men funktionellt.:)

Tror det är rea på alla CS nu för 150 kr

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Skrivet av ohoy:

Tror det är rea på alla CS nu för 150 kr

Oh I see... Nä jag är ingen speltorsk (och ganska dålig: så dålig att jag spelar på den lättaste nivån) så jag nöjer mig med nämnda mjukvara. Men tack i alla fall.:)

Visa signatur

Его высокопревосходительство!:)
Sex, resor, kvinnor och mat - det är livet!:) Utan livet kan jag inte leva!

Permalänk

Jag spelar det fortfarande, mer eller mindre enbart på spelarenan. Vet dock inget om nån sweclockers-server..

Permalänk
Medlem

Spelar WC3-CS på en svensk server ibland (BrutalCS någonting).
Spelade på en zombie-server ganska regelbundet tills den la ner.

Vanliga CS spelar jag aldrig.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Googolplex:

Jag spelar det fortfarande, mer eller mindre enbart på spelarenan. Vet dock inget om nån sweclockers-server..

Jo men precis, jag tycker att det tar så långt tid att refresha internetlistan nu för tiden, kommer bara upp en massa skumma servrar med lågt antal spelare också :/

Skrivet av Minsc S2:

Spelar WC3-CS på en svensk server ibland (BrutalCS någonting).
Spelade på en zombie-server ganska regelbundet tills den la ner.

Vanliga CS spelar jag aldrig.

Vanliga CS blir det väll oftast om man kör PCW ^^

Visa signatur

"En dator"

Permalänk

Kan tänka mig att en heldel har gått från cs 1.6 till cs:go men finns nog ett par stycken spelare kvar.

Själv lirar jag playzeek, brutalcs har även bra servrar.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Kan tänka mig att en heldel har gått från cs 1.6 till cs:go men finns nog ett par stycken spelare kvar.

Själv lirar jag playzeek, brutalcs har även bra servrar.

De flesta började antagligen inte med CSGO. Eftersom det är ca 50k online @ 1.6 och typ 15-20k online på CSGO så ser man ju att CSGO är det minst populära CS spelet.

Permalänk
Skrivet av AntonAn:

De flesta började antagligen inte med CSGO. Eftersom det är ca 50k online @ 1.6 och typ 15-20k online på CSGO så ser man ju att CSGO är det minst populära CS spelet.

Jaha, väldigt förvånad över att 1.6 har dubbelt så många användare.

Får jag fråga vart du har fått statistiken från ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Jaha, väldigt förvånad över att 1.6 har dubbelt så många användare.

Får jag fråga vart du har fått statistiken från ?

Bara att kolla steam game stats? Där ser du att 1.6 har en peak på 61k och CSGO en på 27k
http://store.steampowered.com/stats/

Permalänk
Skrivet av AntonAn:

Bara att kolla steam game stats? Där ser du att 1.6 har en peak på 61k och CSGO en på 27k
http://store.steampowered.com/stats/

Tack för länken

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

GO känns som en uppdaterad version av CZ så tyvärr lär det nog bli en övergående fluga. Gissar att nästa riktiga hype blir en ny spelmotor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

De flesta började antagligen inte med CSGO. Eftersom det är ca 50k online @ 1.6 och typ 15-20k online på CSGO så ser man ju att CSGO är det minst populära CS spelet.

Haha, blir så glad över att det är så! Vet inte varför..

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

Spelar PCW med kompisar och diverse folk typ varje dag. Verkar som 1.6 dött av ganska mycket :(. Fuderat på att lägga ut "kontakt-annons" på fragbite för att hitta lite fler folk i 20+ ålder som aktivt spelar. Som det är nu så har vi problem att få ihop till 5on5 varje dag. Är du 20+ och spelar aktivt så skicka PM om du vill ansöka som "vikarie" ;).

Det är roligt att se yngre som spelar 1.6. Liksom 12-13åringar som spelar ett spel som nästan är lika gamla som dem istället för något nytt och flashight skitspel.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Spelar PCW med kompisar och diverse folk typ varje dag. Verkar som 1.6 dött av ganska mycket :(. Fuderat på att lägga ut "kontakt-annons" på fragbite för att hitta lite fler folk i 20+ ålder som aktivt spelar. Som det är nu så har vi problem att få ihop till 5on5 varje dag. Är du 20+ och spelar aktivt så skicka PM om du vill ansöka som "vikarie" ;).

Det är roligt att se yngre som spelar 1.6. Liksom 12-13åringar som spelar ett spel som nästan är lika gamla som dem istället för något nytt och flashight skitspel.

När jag och mina polare ska köra pcw använder vi mIRC, hittar spelpartners på mindre än 5 min..

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

Jo, vi använder IRC flitigt vi också. Men kanske inte kan de bästa kanalerna för att hitta game. Sedan är vi ganska kräsna med just åldern också.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Skönt att slippa alla "varför har jag bara 99 fps och inte 100" trådar

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Tycker CS:GO är framtiden för FPS esport, underbart spelar, där mer och mer bara läggs till, CS 1.6 Toppar fortfarande bara för att det har varit ute så länge och människor har inte lust att byta, då de mesta antar direkt att det nya är det dåliga !

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Tycker själv att de borde släppt 1.7 som är ett buggfixat, snyggare och snyggare 1.6. CS:GO tycker jag bara för tillfället känns väldigt laggigt och nerdummat. Vissa saker i GO tycker jag är bättre än 1.6, men i det stora hela föredrar jag 1.6 över GO. 1.6 är inte lika relaistiskt, vilket jag tycker inte är en dålig sak. Bunnyjumps och rysshopp kan användas som en skill. Sedan att spelet är mer "avskalat" än CS:GO, cod och bf3 gör att man mer fokuserar på själva spelandet än alla småsaker kring det. Kolla te.x på Quake, där behöver man i stort sett bara röra sig och skjuta, man behöver liksom inte fippla med en massa specialfunktioner, oroa sig över att kniven tar på sidan istället för ryggen, om skottet träffar huvudet istället för kroppen, reloads osv osv osv.. För min del får ett spel vara simpelt, avskalat och orealistiskt. Bara det är bra känsla i spelet så blir det kung.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT