Hasslad på Warz (steam)

Permalänk
Medlem

Hasslad på Warz (steam)

Så jag köpte warz för en vecka sedan och har spelat det utan problem steam skapade automatisk ett konto för spelet åt mig. Vid första starten som loggas in automatiskt. Men i dag när jag startar warz launchern så står det att mitt konto inte äger warz. Kollade igenom min köp på steam hemsida. Står att jag har köpt det. Och har inte fått några pengar tillbaka från steam heller tror jag.

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Kanske bara är ännu ett intressant steg i vad som pågår med det där spelet...

Antar att du är medveten om vad som hänt hittills:
http://kotaku.com/5969784/the-war-z-mess-every-crazy-detail-w...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Kanske bara är ännu ett intressant steg i vad som pågår med det där spelet...

Antar att du är medveten om vad som hänt hittills:
http://kotaku.com/5969784/the-war-z-mess-every-crazy-detail-w...

Yep heard about that. Tror fortfarande att spelet kan bli bra. Men verkar vara en långväg.

Visa signatur

Dator: FX-8320 5Ghz, x2 660ti SLI 1100/6400, 8 Gb Ram, OCZ Agilty 4 128gb SSD

Permalänk
Medlem

hustlad*

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

Du vet att WarZ knappt gått att spela på 4 dagar..Just nu går det inte alls och kan därför visa olika fel när man försöker starta Launchern !

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

Varför rätta ett redan bedrövligt ord? "Lurad" bör användas, alternativt "Blåst".

Angående TS problem så bör denna kontakta Steams support, detta känns som ett supportärende. Det är om spelet har försvunnit från Steam d.v.s, annars så bör ju TS kontakta WarZ-support eller helt enkelt vänta några dagar och se om det löser sig.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Skrivet av EagiZ:

Angående TS problem så bör denna kontakta Steams support, detta känns som ett supportärende. Det är om spelet har försvunnit från Steam d.v.s. annars så bör ju TS kontakta WarZ-support eller helt enkelt vänta några dagar och se om det löser sig.

Som jag förstod det finns spelet kvar i Steam men att själva spelet säger att hans WarZ-konto inte har WarZ.

Om han vill ha pengarna tillbaka har ju Valve sagt att de som köpt spelet genom Steam men känner sig lurade/missnöjda får pengarna tillbaka om de skickar in en anmälan i deras supportsystem.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd

Och vad hoppas du att vi på sweclockers ska kunna göra åt saken ? Att folk inte fattar att kontakta support i support ärenden.....

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Och vad hoppas du att vi på sweclockers ska kunna göra åt saken ? Att folk inte fattar att kontakta support i support ärenden.....

Folk kanske hoppas på att svaret ska vara "Å, ändra bara den här registernyckeln till xxx så är det fixat", istället för att vänta dagar på en robot-svar från Steam-supporten där dom säger att det är WarZ's fel

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Som jag förstod det finns spelet kvar i Steam men att själva spelet säger att hans WarZ-konto inte har WarZ.

Om han vill ha pengarna tillbaka har ju Valve sagt att de som köpt spelet genom Steam men känner sig lurade/missnöjda får pengarna tillbaka om de skickar in en anmälan i deras supportsystem.

Bara att passa på

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av WongFeiHung:

Och vad hoppas du att vi på sweclockers ska kunna göra åt saken ? Att folk inte fattar att kontakta support i support ärenden.....

Han kanske vill ha hjälp på annat håll? Supporten på många ställen brukar inte vara speciellt bra, och med allt annat runt War Z så tvivlar jag på att man kan få hjälp direkt från dem. TS fick ju tips om att han kan få pengarna tillbaka här så någonting kan ju de medlemmar som faktiskt hjälper till i tråden göra, om än bara ge ett tips.