Vilken Windowsversion kör du om ett år?

Permalänk
Medlem

Vilken Windowsversion kör du om ett år?

Det är den 1:a Januari 2014. Vilken Windowsversion kör du?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Har det inte kommit något bättre kör jag 7.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Den senaste.
Eftersom ryktet säger att Windows 9 är på ingående så kan man ju inte vara helt säker..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

kör troligtvis fortfarande på windows 8 om inget annat släppts

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Troligtvis är det fortfarande Windows 7x64, men vem vet, kanske
blir Win8 eller eventuellt 9 eller Blue för den delen. Svårt att säga
ett år i förväg.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Det är den 1:a Januari 2014. Vilken Windowsversion kör du?

Ganska meningslös omröstning om du frågar mig. Gör du samma omröstning den 1:a januari 2014 kommer du troligtvis få ett helt annat svar. Jag tror att det blir ännu större fördel till Windows 8 då.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Förmodligen W8 av nån anledning jag inte vill veta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ganska meningslös omröstning om du frågar mig. Gör du samma omröstning den 1:a januari 2014 kommer du troligtvis få ett helt annat svar. Jag tror att det blir ännu större fördel till Windows 8 då.

Varför är det meningslöst? Jag vill veta vad folk idag tror att de kommer köra om ett år. Självklart skulle det bli ett annat resultat om jag frågar igen om ett år, liksom det skulle blivit ett annat resultat om jag frågade för ett år sedan.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Varför är det meningslöst? Jag vill veta vad folk idag tror att de kommer köra om ett år. Självklart skulle det bli ett annat resultat om jag frågar igen om ett år, liksom det skulle blivit ett annat resultat om jag frågade för ett år sedan.

Och du vet att resultatet då hade blivit till större fördel för Windows 8, därför gör du omröstningen nu...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Och du vet att resultatet då hade blivit till större fördel för Windows 8, därför gör du omröstningen nu...

Det här har inget särskillt att göra med Windows 8. Om det hade det hade det varit mer relevant att ställa frågan i stil med "har du gått över till Windows 8 inom ett år?", och det hade varit bättre att posta den i Windows 8-forumet i så fall. Dessutom spekuleras det ju i att Microsoft ändrar affärsmodell redan till sommaren. Därav "Annat" som alternativ.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Entusiast

Well, jag gissar att det fortfarande är windows 7 på mainburken, windows 8 på laptopen och eventuellt htpcn

Permalänk
Medlem

Troligtvis en igendammad Win8-installation för de få saker jag inte har stöd för under Linux. Skulle dock inte förvåna mig om jag till och med lagt dual-boot åt sidan tills dess.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Rekordmedlem

Jag vet inte vad jag kör eftersom det kanske kommer nått nytt som fungerar bra, men jag vet vilken jag inte kör, dagens version av 8an.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Win7 64bit på spelburken, linux på allt annat då jag blir, för varje dag som går, mer förbannad på Microsoft.

Att tjäna pengar är inte fel, att äckla sig är.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Kommer troligtvis att hålla mig kvar på Windows Server 2008 R2 om jag inte uppgraderar till Windows Server 2012.

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem

Åttan

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Hedersmedlem

Blir nog åttan på nya HTPC:n då jag tror jag har slut på Win 7 licenser. Annars 7:an eller annat beroende på användning.

Permalänk

Vem vet, om spelutvecklarna börjar köra med OpenGL istället för DirectX så kanske man ger sig ut i Linux-djungeln. Annars så sitter jag nog på Win7; Win 9 om windows fortsätter sin trend med "vartannat bra...".

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Vem vet, om spelutvecklarna börjar köra med OpenGL istället för DirectX så kanske man ger sig ut i Linux-djungeln. Annars så sitter jag nog på Win7; Win 9 om windows fortsätter sin trend med "vartannat bra...".

Drömscenario...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

7an skulle jag tro, XP höll ju bra länge

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Jag tror det blir 8:an eller kanske 9:an om det kommer.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Är nästan 100% säker på att jag fortfarande kör W7 Ultimate på mina datorer.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Hedersmedlem

Har jag inte fått råd med en rejäl uppgradering tills dess så får XP tuffa på ett tag till. Det har än så länge överlevt 3 moderkortsbyten och 4 hårddiskbyten utan ominstallation sedan 2005 så det känns stabilt.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Vet med säkerhet att det inte är Windows 8 iallafall

så att välja på är eventuellt nästa windowsversion (blue?), windows 7 eller enbart linux

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne Anka:

Är nästan 100% säker på att jag fortfarande kör W7 Ultimate på mina datorer.

Datorer? Skiter du ut pengar?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Windows 8 om det inte kommit någon uppföljare, i så fall kommer jag säkert köra den.

Permalänk

Finns det något annat att köra än Windows XP, 7 eller Linux Ubuntu, Mint?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

windows 7. köpt det så då ska jag banne mej också utnytta det en tid med ^^

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Linux, förhoppningsvis.

Permalänk

OSX eller Mint. Kör Windows endast p.g.a Arma 2 Wasteland just nu, och det går ju sådär, annars så är min upplevelse med windows minst sagt skakig ..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36