Hur slår man ihop (merge) två Google Accounts?

Permalänk

Hur slår man ihop (merge) två Google Accounts?

Hej

Hur slår man ihop två google accounts egentligen? Många på skolan har slagit ihop sin privat-gmail med sin skol-gmail, vet jag.
Jag har just nu ett @student.liu.se account på skolan som skulle kunna slås ihop med ett privat gmail account som jag tänkte skapa snart.
Det är ju bra för då har man ju alla skolmejl och Google-dokument kvar på sin privata mejl när man slutar på skolan, tänkte jag! (Om det nu funkar så!!)

Någon här som vet hur man gör?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Hej

Hur slår man ihop två google accounts egentligen? Många på skolan har slagit ihop sin privat-gmail med sin skol-gmail, vet jag.
Jag har just nu ett @student.liu.se account på skolan som skulle kunna slås ihop med ett privat gmail account som jag tänkte skapa snart.
Det är ju bra för då har man ju alla skolmejl och Google-dokument kvar på sin privata mejl när man slutar på skolan, tänkte jag! (Om det nu funkar så!!)

Någon här som vet hur man gör?

Logga in på liu malien. Sen går du in i inställningarna och väljer att vidarebefordra mailen. Sen väljer du bara den mailen du vill vidarebefordra till(måste vara en redan skapad mailadress). Då kommer du få all mail till ditt privata konto, och du behöver inte använda liu mailen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Jaha på så vis.
Hur blir det med google drive:en?
Kan man synka (eller vad man kallar det) google drive mot ett annat konto? Eller blir det automatiskt?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX