Bäst dator för att klara av GTA IV?

Permalänk
Medlem

Bäst dator för att klara av GTA IV?

Hej! ber om ursäkt om jag lagt detta i fel forumsdel!:)

jaja,nu är det så att min kompis vill skaffa sig GTA IV till PC,nu till min fråga:någon som har bra koll som kan tänka sig att slänga ihop ett paket? det är absolut inget krav att det ska klara högsta inställningar,bara bra FPS och så billigt som möjligt.

Skärm,tangentbord,mus, och mic finns.

väldigt tacksam för svar!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

Fel forums del

Men om ni hade tänkt er 4 tusen är det bättre att spara

Permalänk
Medlem

Samma hysteri innan bf3 släpptes. Bygg så bra dator så möjligt för budgeten du ligger på!

Det är bra ifall du skriver ifall den ska kosta 1000 kr eller 7000 kr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Fel forums del

Men om ni hade tänkt er 4 tusen är det bättre att spara

runt 3-6 tusen hade väl varit bra.
det är ju inte så att denna personen spelar alla senaste spelen,men medium med 40 fps kanske hade hade varit bra?
det som gäller för henne är ju typ Gta och skyrim:P

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem

henne? o.O Men vad som helst med Quad core typ AMD A10 el FX-4100 och gtx 460/650ti elr 7850/7770/7870 går bra. Det är också bra med mycket RAM

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

Kanske en i5 med ett 7850 dock kanske man då moste ta ett budget nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Kanske en i5 med ett 7850 dock kanske man då moste ta ett budget nätagg

Regel nr.1 vid datorbyggande: Snåla ALDRIG på nätaggregatet, billiga sådana kan gå sönder väldigt lätt och då tar de gärna med sig hela datorn och det blir ännu dyrare.

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gforcegtx550:

henne? o.O Men vad som helst med Quad core typ AMD A10 el FX-4100 och gtx 460/650ti elr 7850/7770/7870 går bra. Det är också bra med mycket RAM

Skrivet av shawn882:

Kanske en i5 med ett 7850 dock kanske man då moste ta ett budget nätagg

tack för svar!:) men har ni något paket som man skulle kunna sätta ihop? så billigt som möjligt!:)

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

tack för svar!:) men har ni något paket som man skulle kunna sätta ihop? så billigt som möjligt!:)

Du måste ge en budget innan någon kan slänga ihop ett paket. Jag skulle kunna slänga ihop något som jag tycker är billigt runt 9000kr men du kanske hade tänkt dig runt 7000

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Förvänta dig inga topnotch resultat för IV är väldigt dåligt optimerat på pc.

Visa signatur

Intel core i3-2100 CPU @ 3.10ghz[]Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT CL9[] Sapphire radeon HD 7750 1 GB[] 500GB HDD[] Cooler master elite 310[] Windows 8 Pro N - 64 bit)[]Silver power 500w PSU[] Crucial MX100 256 GB SSD[]
TELEFON: [Samsung Galaxy S3]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AddeezZ:

Du måste ge en budget innan någon kan slänga ihop ett paket. Jag skulle kunna slänga ihop något som jag tycker är billigt runt 9000kr men du kanske hade tänkt dig runt 7000

Skickades från m.sweclockers.com

jag har skrivit en budget:) kolla tidigare post.:)

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk

Gta4 kräver väl inte speciellt mycket? Spelade det alldeles utmärkt på min gamla burk som var en Core2Duo med HD4890. Köp en beggad burk för 2-3k det räcker nog utmärkt.

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakinOAL:

Förvänta dig inga topnotch resultat för IV är väldigt dåligt optimerat på pc.

försöka går ju alltid!:)

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

tack för svar!:) men har ni något paket som man skulle kunna sätta ihop? så billigt som möjligt!:)

Som jag sa, en AMD FX-4300+ ett GTX 650ti borde gå för runt 4-5k. Jag har gjort en liten lista här

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2792401
det bästa du kan få för 6000 kr skulle jag tro kan dra ner i pris om det ska klara av enklare spel så gamla som gta iv och typ call of duty serien
bara o fixa windows på annat sätt än o köpa kanske via skolan eller liknande har själv fått xp licens ifrån min gamla skola och har även fått t ex en hårddisk o lite annat de skulle bli av med (en gratis sata disk är inte helt fel o ha extra liksom ^^)
fick även med en ssd disk i priset

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gforcegtx550:

Regel nr.1 vid datorbyggande: Snåla ALDRIG på nätaggregatet, billiga sådana kan gå sönder väldigt lätt och då tar de gärna med sig hela datorn och det blir ännu dyrare.

Håller med har sett vid vissa tillfällen hur det börjar ryka och sen funkar inte grafikkortet osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gforcegtx550:

Som jag sa, en AMD FX-4300+ ett GTX 650ti borde gå för runt 4-5k. Jag har gjort en liten lista här

Skrivet av mini-z1994:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2792401
det bästa du kan få för 6000 kr skulle jag tro kan dra ner i pris om det ska klara av enklare spel så gamla som gta iv och typ call of duty serien
bara o fixa windows på annat sätt än o köpa kanske via skolan eller liknande har själv fått xp licens ifrån min gamla skola och har även fått t ex en hårddisk o lite annat de skulle bli av med (en gratis sata disk är inte helt fel o ha extra liksom ^^)
fick även med en ssd disk i priset

ooh! tack så mycket!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Håller med har sett vid vissa tillfällen hur det börjar ryka och sen funkar inte grafikkortet osv.

det får ju inte hända!^^

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀