CoD4 - iw3mp.exe slutar fungera

Permalänk
Medlem

CoD4 - iw3mp.exe slutar fungera

För ett år sedan minus ca 340 dagar så hittade jag en dator i sopen, den fungerar hur bra som helst. Kan lira left4dead 2 helt utan problem vilket jag inte kunde på min förra dator,en laptop, men jag har lite problem med cod4. När jag vill starta spelet på multyplayer så startar de aldrig och jag får alltid upp meddelandet att iw3mp.exe har slutat fungera men singelplayer funkar klockrent. Vad är problemet?
Jag har provat : Köra programet som administratör, provat köra de i kompatibilitetsläge för andra OS och felsöka från Windows hjälp och support men där står de "Inkompatibelt program" :S. De är Windows 7 professional 32-bit, ska de inte funka endå? Andra som har samma problem?

Att jag har hittat datorn i sopen får ni tycka vad ni vill, jag bryr mig inte. Tycker de va en uppgradering från min förra dator som var en sketen laptop med windows vista 32-bit och de var ju bara...blöööö... De är skönt o komma tillbaka till windows 7 och däremot gratis!

hjälp uppskattas!

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

För ett år sedan minus ca 340 dagar så hittade jag en dator i sopen, den fungerar hur bra som helst. Kan lira left4dead 2 helt utan problem vilket jag inte kunde på min förra dator,en laptop, men jag har lite problem med cod4. När jag vill starta spelet på multyplayer så startar de aldrig och jag får alltid upp meddelandet att iw3mp.exe har slutat fungera men singelplayer funkar klockrent. Vad är problemet?
Jag har provat : Köra programet som administratör, provat köra de i kompatibilitetsläge för andra OS och felsöka från Windows hjälp och support men där står de "Inkompatibelt program" :S. De är Windows 7 professional 32-bit, ska de inte funka endå? Andra som har samma problem?

Att jag har hittat datorn i sopen får ni tycka vad ni vill, jag bryr mig inte. Tycker de va en uppgradering från min förra dator som var en sketen laptop med windows vista 32-bit och de var ju bara...blöööö... De är skönt o komma tillbaka till windows 7 och däremot gratis!

hjälp uppskattas!

Här exakt samma problem! Kör Windows 8 och testat alla saker som står på Internet man skulle göra för att de ska funka på win7. T.ex aktivera stereo mix och drivrutinerna nya, mic inkopplat mm. Men läst tydligen att det är punkbuster som inte fått fullt stöd än och orsakar krasherna 1-5min in i multiplayern så bara att vänta tills punkbuster uppdaterar sitt program om ingen här har en lösning :/ mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Edit: men win7 ska de funka för, aktiverat stereo mix?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk

När jag hade det problemet så var lösningen att koppla ur mikrofoner och det fungerade perfekt efter det, testa det själv att dra ut mick sladden från datorn och starta CoD 4.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

När jag hade det problemet så var lösningen att koppla ur mikrofoner och det fungerade perfekt efter det, testa det själv att dra ut mick sladden från datorn och starta CoD 4.

har inte ens nån mic inkopplad :S

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem

Hört tvärt om men ska testa utan, tack för svar! Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Franne:

har inte ens nån mic inkopplad :S

jag behöver ha mic/hörlurar inkopplat!
ska väll tillägga att det inte är ett usb headsett då,utan vanligt!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk

glöm win8 och punkbuster, till att börja med. Kan ta o se om jag kommer på några lösningar ikv. Se till att allt är patchat rätt osv. Kan också säga att sopp-dykning efter datorer aldrig är fel, har själv några burkar hemma med bl.a c2d'or som lätt tar cod4

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

glöm win8 och punkbuster, till att börja med. Kan ta o se om jag kommer på några lösningar ikv. Se till att allt är patchat rätt osv. Kan också säga att sopp-dykning efter datorer aldrig är fel, har själv några burkar hemma med bl.a c2d'or som lätt tar cod4

Ok menar du att de inte är punkbuster som orsakar krasherna? Tack skulle vara snällt för cod4 är de sista bra cod! Haha ja skulle själv vilja hitta lite sånt bland sopparna mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av whenjohnfalldown:

Ok menar du att de inte är punkbuster som orsakar krasherna? Tack skulle vara snällt för cod4 är de sista bra cod! Haha ja skulle själv vilja hitta lite sånt bland sopparna mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Oja, visst är cod4 det sista bra cod spelet, med ett litet undantag för waw zombies

ja, punkbuster tror jag inte ska orsaka crasherna, jag kan själv köra gamla goda cod 4 från en extern hdd i win 8. Men du kommer inte kunna köra på punkbuster servers, dock så finns det många bra utan ändå

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

DafuQ! fungerade nu när jag körde in hörlurskontakten i bak på datorn :S

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Oja, visst är cod4 det sista bra cod spelet, med ett litet undantag för waw zombies

ja, punkbuster tror jag inte ska orsaka crasherna, jag kan själv köra gamla goda cod 4 från en extern hdd i win 8. Men du kommer inte kunna köra på punkbuster servers, dock så finns det många bra utan ändå

ja för de krashar inte när jag kör utan punkbuster och läst det på andra forum men kan säkert vara nått annat som gör att jag inte kan köra längre än 5min :/

TS testad aktivera stereo mix?

mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Det löste sig för TS, ha så trevligt nu med spelet

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Skrivet av whenjohnfalldown:

ja för de krashar inte när jag kör utan punkbuster och läst det på andra forum men kan säkert vara nått annat som gör att jag inte kan köra längre än 5min :/

TS testad aktivera stereo mix?

mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Det löste sig för TS, ha så trevligt nu med spelet

För att avsluta detta, punkbuster har inte, och kommer kanske inte, bry sig om att patcha cod 4 för win8, men vi får vänta o se. Anledningen till varför det kan ta några minuter innan man blir kickad är för att punkbuster inte "checkar" förens en handling är utförd, såsom skjuta någon, bli dödad, eller liknande. ts lösning låter ofattbar, men kan mycket väl stämma

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

För att avsluta detta, punkbuster har inte, och kommer kanske inte, bry sig om att patcha cod 4 för win8, men vi får vänta o se. Anledningen till varför det kan ta några minuter innan man blir kickad är för att punkbuster inte "checkar" förens en handling är utförd, såsom skjuta någon, bli dödad, eller liknande. ts lösning låter ofattbar, men kan mycket väl stämma

Ok ok men får hoppas iaf. För spelet är guld på promod tack för hjälpen! mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Promod är fan cancer, helt omöjligt att lära sig spelet på promod. Sjukt dåligt och alltför seriöst. Finns inga andra sorters servrar heller... aja jag löste problemet genom att göra såhär har jag för mig:Kontrollpanelen>Ljud>Recording högerclicka och "Show Disabled Devices" om inte minnet svikit mig. Om det gjort det är det Kontrollpanelen>Ljud>Playback högerclicka och "Show Disabled Devices" så ska det funka.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Promod är fan cancer, helt omöjligt att lära sig spelet på promod. Sjukt dåligt och alltför seriöst. Finns inga andra sorters servrar heller... aja jag löste problemet genom att göra såhär har jag för mig:Kontrollpanelen>Ljud>Recording högerclicka och "Show Disabled Devices" om inte minnet svikit mig. Om det gjort det är det Kontrollpanelen>Ljud>Playback högerclicka och "Show Disabled Devices" så ska det funka.

Det är ju aktivera stereo mix det och de e gjort! Tydligen ingen med win8 som fått de att funka med punkbuster och dom lär nog inte uppdatera det till ett sånt gammalt spel men får hoppas :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

jag kör Cod4, både fulversion samt en köpt steamversion. Kör Win 8 Pro + Punkbuster o det funkar fint.

Fick dock ladda ner punkbuster löst och installera själv.

// Lazze

Permalänk
Medlem

Installera senaste Punkbuster, spelar inte någon roll vilken version ni har på CoD4. Ha hörlurar/mic inkopplade i datorn, annars kommer CoD4 inte starta.

Ni kan också testa en annan config, vet att de funkade för min polare när han hade problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

jag kör Cod4, både fulversion samt en köpt steamversion. Kör Win 8 Pro + Punkbuster o det funkar fint.

Fick dock ladda ner punkbuster löst och installera själv.

// Lazze

Laddade ner 3.5 punkbuster från deras sida för att annars hittade inte punkbuster några spel alls i win8 att lägga till i det. Men iw3mp.exe krashar tydligen när det checkar som tidigare skrev. Allt från 1min till 30min för mig men ska försöka igen att ladda hem PB tack för svar i tråden jag lånar mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Om ni fortfarande har problem, testa det här http://www.sweclockers.com/forum/128-call-duty/1179283-cod-4-...
Funkade för mig iaf

Permalänk
Medlem

Kör W7.

Kryssade i: "Kör som admin".
Fick errors om DirectX och memory full några ggr per kväll.
Efter jag kryssa i den så kunde jag spela hela gårkvällen utan felmeddelanden.

Man kan ju alltid testa, dock har jag inte stött på iw3-errorn du pratar om sen jag skaffade ny dator.
(Såg att du redan gjort det, men lämnar det för folk som söker/googlar efter svar).

Om PB strular kan ni köra PBSVC:
http://www.evenbalance.com/downloads/pbsvc/pbsvc.exe
Den kör om hela PB och testar det. Fungerar alltid för mig när PB sätter stopp!

Permalänk
Medlem

Hej har en lösning som hjälpte mig iaf! Gå in "Dina Dokument"/Appdata/Local/Punkbuster/COD4/ och gör så att "PnkBstrA" och "PnkBstrB" körs i kompatibelt läge för Win98/ME och att det körs som admin. Det löste mina problem med iw3mp slutat fungera Nu kan jag plöjja på punkbuster servrar utan problem med Win8

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden55:

Om ni fortfarande har problem, testa det här http://www.sweclockers.com/forum/128-call-duty/1179283-cod-4-...
Funkade för mig iaf

Haha såg din kommentar efter jag postat

Mvh

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner