Stream program med dubbla skärmar.

Permalänk
Medlem

Stream program med dubbla skärmar.

Hej! Jag söker efter ett program som man kan streama med via twitch.tv. Jag har letat efter ett program där man kan ha en (second screen) alltså att man kan redigera en screen samtidigt som man sänder från en annan. Hoppas ni förstår vad jag menar annars är det bara att fråga.

Vill helst att det ska vara gratis men om det inte finns gratis så får jag la helt enkelt betala vad det kostar:)

Tack!

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vad du menar, men prova Xsplit. Gratis och ett av de bästa (vet inga andra, men det finns säkert) streamingprogrammen som finns atm.

Permalänk
Medlem

har testat xsplit men jag kan inte se att man kan redigera en sida samtidigt som du streamar från en annan. alltså den skickar ut det som du har uppe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fronzzo:

har testat xsplit men jag kan inte se att man kan redigera en sida samtidigt som du streamar från en annan. alltså den skickar ut det som du har uppe.

Så är det inte alls, du kan välja skärmregioner att använda dig av, och sedan bearbeta dem i output-rutan.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

hur gör jag då eller så? är inne på xsplit nu men det är den sidan som man ser där uppe som skickas ut?

Permalänk

Uhm.. Hijackar din tråd liter här TS:

Jag har googlat runt på problemet och jag är absolut inte ensam om det men när jag streamar med Xsplit åker min LoL-fps från 120 (120hz skärm, v-sync på) till ostabila 70-40 på mitt GTX 670 & i5 3570k (oklockad). Vissa säger att jag ska testa dxTory, problemet är att jag inte kan öppna det programmet.....

Någon som har klarat sig ur min situation eller har idéer? :/

Permalänk
Skrivet av fronzzo:

hur gör jag då eller så? är inne på xsplit nu men det är den sidan som man ser där uppe som skickas ut?

File > Add Screen Region > Flytta över Xsplit fönstret/programmet till andra skärmen > ???? > Voilà!

Bör fungera i alla fall, inte helt stabil i det här programmet jag häller

edit: glömde lägga till att du även bör ringa in regionen du vill streama när du tryckt på "Add Screen Region".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

File > Add Screen Region > Flytta över Xsplit fönstret/programmet till andra skärmen > ???? > Voilà!

Bör fungera i alla fall, inte helt stabil i det här programmet jag häller

edit: glömde lägga till att du även bör ringa in regionen du vill streama när du tryckt på "Add Screen Region".

Men när jag byter scene inne på xsplit så byter den ju till det jag byter till? jag vill lixom kunna byta scene och redigera den samtidigt som jag streamar ifrån en annan scene.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Uhm.. Hijackar din tråd liter här TS:

Jag har googlat runt på problemet och jag är absolut inte ensam om det men när jag streamar med Xsplit åker min LoL-fps från 120 (120hz skärm, v-sync på) till ostabila 70-40 på mitt GTX 670 & i5 3570k (oklockad). Vissa säger att jag ska testa dxTory, problemet är att jag inte kan öppna det programmet.....

Någon som har klarat sig ur min situation eller har idéer? :/

Ändra storleken på din xsplit ruta till 10% Många som haft fps drop problem innan man ändrade.
Är på jobbet just nu, kan edita om du inte redan hittat problemet. Men leta efter window size eller dylikt, och ställ in den på minsta (10%?)

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av fronzzo:

Men när jag byter scene inne på xsplit så byter den ju till det jag byter till? jag vill lixom kunna byta scene och redigera den samtidigt som jag streamar ifrån en annan scene.

Det får du fixa innan du startar streamen

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Har för mig att http://obsproject.com/ har scene preview alltså att du kan editera en scene så länge du visar en annan.
Men Xsplit är en av de program som har mest funktioner av alla.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneinalifetime:

Uhm.. Hijackar din tråd liter här TS:

Jag har googlat runt på problemet och jag är absolut inte ensam om det men när jag streamar med Xsplit åker min LoL-fps från 120 (120hz skärm, v-sync på) till ostabila 70-40 på mitt GTX 670 & i5 3570k (oklockad). Vissa säger att jag ska testa dxTory, problemet är att jag inte kan öppna det programmet.....

Någon som har klarat sig ur min situation eller har idéer? :/

Har du lol i borderless? Har du windows 7?

Permalänk
Skrivet av Mixe:

Ändra storleken på din xsplit ruta till 10% Många som haft fps drop problem innan man ändrade.
Är på jobbet just nu, kan edita om du inte redan hittat problemet. Men leta efter window size eller dylikt, och ställ in den på minsta (10%?)

Hittade inställningen, ska testa om några minuter!
Återkommer!

Skrivet av NoH:

Har du lol i borderless? Har du windows 7?

Har windows 7, tror inte att jag spelar i borderless.. vad betyder det? Ska testa det om några minuter, återkommer!

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

Hittade inställningen, ska testa om några minuter!
Återkommer!

Har windows 7, tror inte att jag spelar i borderless.. vad betyder det? Ska testa det om några minuter, återkommer!

windowed mode borderless = window mode maximized alltså du har window mode fast den breder ut ytan på hela skärmen endå, tar lite mer prestanda men den finns ingen delay när du skiftar fönster utifall datorn klarar av det

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem

Xsplit är inget att rekommendera om man inte tänker köpa det. 1280x720 är max om man inte betalar.

Ladda ner FFsplit - inte alls lika tjusigt men det fungerar och det finns inga begränsningar

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av nothingtoxic:

windowed mode borderless = window mode maximized alltså du har window mode fast den breder ut ytan på hela skärmen endå, tar lite mer prestanda men den finns ingen delay när du skiftar fönster utifall datorn klarar av det

Låter ju nice, varför har jag aldrig haft det på haha?!

Permalänk
Medlem

Ännu en fråga, jag har sett att många har så att man kan välja vilken upplösning man vill se i, typ 480p eller 720p, hur får man så på twitch.tv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fronzzo:

Ännu en fråga, jag har sett att många har så att man kan välja vilken upplösning man vill se i, typ 480p eller 720p, hur får man så på twitch.tv?

Det är först när man har många viewers. vet inte vad det heter men tror man får betalt från reklam på samma gång.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fronzzo:

Ännu en fråga, jag har sett att många har så att man kan välja vilken upplösning man vill se i, typ 480p eller 720p, hur får man så på twitch.tv?

Tänk vilken underbar värld detta vore om folk kände till sidan google. Kände visserligen redan till detta, men googlade även för att vara säker:

Du får quality-options först när du blivit partner med jtv/twitch.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av fronzzo:

Men när jag byter scene inne på xsplit så byter den ju till det jag byter till? jag vill lixom kunna byta scene och redigera den samtidigt som jag streamar ifrån en annan scene.

Öppna på en skärm, välj screen region på en skärm. Dra över xsplit?

Rocketsience

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem

För att ge ett definitivt svar till alla xsplitters här i tråden:

Nej, man kan inte redigera en scen utan att ha den aktiv i streamen. Valet står därför mellan att göra all layout innan man börjar streama, eller att se aningen oproffsig ut och flytta runt saker medans folk ser det i streamen.

Alla som fortfarande inte tror mig kan vara snälla och försöka att redigera en scen utan att byta till den i viewporten.

En alternativ lösning är dock att ha en till scen som är likadan och visa ena medans du redigerar den andra. Sedan byter du bara till den nya när den är färdigredigerad. När du väl bytt till den nya gör du samma ändringar i den första så att du fortfarande har en placeholder för nästa redigeringstillfälle.

Om lösingen inte går att förstår sig på så ber jag om ursäkt för min trötta hjärna. Säg till så ger jag det ett utförligare försök isf.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk

Skulle aldrig kunna rekommendera XSplit när Open Broadcaster Software finns som är open source och gratis och samtidigt slår XSplit och FFSplit på fingrarna. Finns definitivt inget bättre program för streaming idag. Ni bör testa själva.

Permalänk
Skrivet av Chryspyon:

Skulle aldrig kunna rekommendera XSplit när Open Broadcaster Software finns som är open source och gratis och samtidigt slår XSplit och FFSplit på fingrarna. Finns definitivt inget bättre program för streaming idag. Ni bör testa själva.

Läste igenom deras hemsida, ska installera det snart.
I vilket fall så va deras FAQ så trevligt skriven att jag nog kör med detta i vilket fall