Gillar ni Spotify - emigrera inte till Windows 8

Permalänk
Avstängd

Gillar ni Spotify - emigrera inte till Windows 8

http://community.spotify.com/t5/Desktop-Windows/Application-s...
En del har problem andra inte. Själv hade jag inga problem att köra Spotify till just nu. Samma fenomen som beskrivs i tråden. Hjälper inte att köra i windows 7/XP läge.

Så till ni som funderar på att gå över till Windows 8 och gillar Spotify, behåll det ni har nu (XP/Vista/win7). Själv tillhör jag de som gillar Windows 8 och kan tänka mig ett liv utan Spotify på just de datorerna.

Spotifys eller Microsoft som felar?

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

http://community.spotify.com/t5/Desktop-Windows/Application-s...
En del har problem andra inte. Själv hade jag inga problem att köra Spotify till just nu. Samma fenomen som beskrivs i tråden. Hjälper inte att köra i windows 7/XP läge.

Så till ni som funderar på att gå över till Windows 8 och gillar Spotify, behåll det ni har nu (XP/Vista/win7). Själv tillhör jag de som gillar Windows 8 och kan tänka mig ett liv utan Spotify på just de datorerna.

Spotifys eller Microsoft som felar?

Låter ju i den där tråden som att det är om man använder Internet Connection Sharing som problemet uppstår(?).
Mot slutet av tråden så är det iaf ett gäng som säger att problemet försvinner när de slår av det och några som gnäller över att de behöver ICS.

Citat:

This is what I did to resolve the issue:
1. Go to the network and sharing center -
From the start screen type "Network and Sharing center"
On the right, click settings
On the left click "Network and Sharing Center"
2. Once the desktop window displays click on "Change adapter settings" on the left
You should be able to tell if you’re sharing your network from this window
Under one of the icons in this window you should be able to see "Shared" if you're sharing - Check anyways
3. Right click on your network connection and go to "Properties"
4. Click on the Sharing tab along the top
5. If you're sharing, the top box will be checked and you should uncheck the box.
6. I'd recommend disabling compatibility mode for Spotify.
7. Restart your computer and try out Spotify

Lär ju inte vara jättemånga som drabbas i så fall.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd

Ja det funkar men lite surt att inte kunna dela genom den fysiska nätverksporten utan att behöva köpa en till Accespunkt. Kommer förhoppningsvilts en buggfix i framtiden.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Gillar spotify, förutom att massa saker som inte finns där.
och att dom oftast visar fel årtal på album det är störande

lyssnar just nu på Erik McClure ska finnas 5st skivor, spotify har 1st singel.
trance/tv-spels liknande musik.

Permalänk

Jag använder spotify, men vill egentligen inte..

Jag har dock inte hittat någon likvärdig tjänst på annat håll..

Gillar att det bara är en klient som fixar allt

Avskyr att Spotify suger upp all bandbredd jag har när det är dags att byta låt (därför fixade jag Netlimiter och stryper skiten ur spotify )

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970