Virus? FFmpeg.exe 80-90% CPU usage

Permalänk
Medlem

Virus? FFmpeg.exe 80-90% CPU usage

Hej, letade tidigare idag efter program som kunde göra att jag kunde se mkv via strömning från dator till TV. hittade ett program och tankade ner något stod att de kunde vara farligt för datorn tryckte ok sedan blev nojig tog bort programmet och allt som kom med. Någon timme efter sätter jag mig för att spela ett spel. märker att jag får sjuk fps drop på ett spel som jag aldrig fått innan, tar upp aktivitetshanteraren och kollar. 99% cpu usage, varav spelet tog 8%, ett program vars namn FFmpeg.exe tog upp 80-90% CPU.

Försökte stänga ner processen så startades en ny upp. fick därmed "Suspenda" processen. då fixade problemet sig. frågan är behöver jag vara orolig på filer på datorn, såsom internetbank och dyligt?

Jag kanske har en keylogger?

Några tips eller tankar?

Jag gör en computer scan för att försöka hitta virus.

Mvh Dekoon.

Permalänk
Medlem

Ta bort programmet och sök igenom datorn med malwarbytes anti-malware

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Ta bort programmet och sök igenom datorn med malwarbytes anti-malware

Tack för snabba svaret, har tagit bort programmet. söker igenom datorn med ESET Nod32 Antivirus 4, är det nödvändigt att fixa även det programmet du angav? mvh

Permalänk
Medlem

FFmpeg.exe är inget virus utan används av ett antal program för att konvertera videodata mellan olika format. Troligen så har du installerat någon service som startar denna process.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Ställ tillbaka tiden några dagar bara, inga problem

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem

Kan vara så att codexprogrammet FFmpeg har överbelastat ditt moderkorts fluxkapacitator

Permalänk
Lego Master
Skrivet av SkorutansteN:

Kan vara så att codexprogrammet FFmpeg har överbelastat ditt moderkorts fluxkapacitator

Meh. Flödeskondensator hetereju på svenska. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Meh. Flödeskondensator hetereju på svenska. ^^

Tack, det visste jag inte! Skickar en faktura!