Far cry 3 Krashar random

Permalänk
Medlem

Far cry 3 Krashar random

Hej, tänkte höra om man kunde få lite hjälp här, är så att jag köpte Far Cry 3 för ett par dagar sedan och allting flyter på bra. Problemet är att spelet helt random krashar då och då, "farcry3.exe har slutat att fungera" eller så blir skärmen bara svart. Händer kanske 2 gånger om dagen, ibland kan jag spelar 5h utan att det händer och ibland 30 minuter.

Det händer bara i detta spel också, spelar mw2 och bf3 utan några problem. Vad kan jag göra för att fixa detta skulle uppskattas.

Specs:

3570k 4,6ghz

asus 680 2gb (100mhz överklockat)

w7 ultimate 64bit

16gb ram

Asus p8z77- v lx

corsair hx 850w

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Specs till datorn står i sign.

uhm, nej?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

uhm, nej?

Vet kom på att jag inte skrivit dit något, så jag redigerade posten. My bad!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

3570k 4,6ghz

asus 680 2gb (100mhz överklockat)

w7 ultimate 64bit

16gb ram

Asus p8z77- v lx

corsair hx 850w

Mvh.

Händer det om Du spelar Far Cry 3 utan någon egen överklockning på någon komponents alls, dvs samtliga komponenter fabriksinställda?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

spelet helt random krashar då och då

Använd Directx9 istället för 11, då fungerade det för mig. Hade exakt samma problem som du

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Händer det om Du spelar Far Cry 3 utan någon egen överklockning på någon komponents alls, dvs samtliga komponenter fabriksinställda?

Skulle också rösta för att testa det. (Skulle mycket väl kunna vara att någon av de överklockade komponenterna inte är helt stabil.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

Klocka ner grafikkortet till stock. FC3 gjorde likadant när jag körde överklockat

Visa signatur

-- Intel i5 750 @ 3,8Ghz Corsair H50 Cooler | MSI P55 CD53 | Corsair XMS3 8GB @ 1600Mhz | Creative SB X-Fi XtremeGamer 5.1 | Gigabyte GTX 580 Windforce X3 | Chieftec 650W PSU | HAF 932 | Windows 8.1 pro --

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Händer det om Du spelar Far Cry 3 utan någon egen överklockning på någon komponents alls, dvs samtliga komponenter fabriksinställda?

Inte testat faktiskt, ska testa sätta grafikkortet på standard och se om det sker, tack för svar!

Skrivet av kvicksilv3r:

Använd Directx9 istället för 11, då fungerade det för mig. Hade exakt samma problem som du

Grejen är den att jag vill lira i dx11, men får testa sätta grafikkortet på standard klock och se om det löser problemet.

Skrivet av evil penguin:

Skulle också rösta för att testa det. (Skulle mycket väl kunna vara att någon av de överklockade komponenterna inte är helt stabil.)

Yes, får testa sänka grafikkortet

Skrivet av tony_fjellborg:

Klocka ner grafikkortet till stock. FC3 gjorde likadant när jag körde överklockat

Ska testas tack!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Inte testat faktiskt, ska testa sätta grafikkortet på standard och se om det sker, tack för svar!

Grejen är den att jag vill lira i dx11, men får testa sätta grafikkortet på standard klock och se om det löser problemet.

Yes, får testa sänka grafikkortet

Ska testas tack!

Hur har det gått?

Jag har nämligen inte kunnat spela FC3 sen jag köpte mitt 7970 matrix p i slutet av december.
Att köra på stockinställningar fungerar ej. Inte heller att underklocka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jovel:

Hur har det gått?

Jag har nämligen inte kunnat spela FC3 sen jag köpte mitt 7970 matrix p i slutet av december.
Att köra på stockinställningar fungerar ej. Inte heller att underklocka.

Klarade ut spelet och la det på hyllan hehe. Annars fungerade det för mig att köra stock.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.