2012 största besvikelse (Datorkompnenter)

Permalänk

2012 största besvikelse (Datorkompnenter)

Mitt bidrag:
Gtx 680

Blev för mig 2012 största besvikelse. Nvidia's gerillamarknadsföring i början av året var under all kritik, och ryktena som spreds om att kepler skulle cykla cirklar runt Amd stämde inte heller för den delen. Missförstå mig inte nämnd gpu är extremt potent, men om vi gör en liknelse med höjdhopp så lade Nvidia ribban på tre meter och gjorde världens högsta hopp men hamnade ändå en bra bit under ribban.

Ytterligare förslag?

Ignorera att tråden lades i "Grafikkort" alla komponenter är välkomna!
Inspiration till tråden hämtades härifrån

Visa signatur

- Dyrast saker i signaturen vinner -

Permalänk
Medlem

ATI är största IMO.

Permalänk

Avsaknaden av MST Hubbar för Eyefinity

Permalänk
Skrivet av Raptor_jesuS:

Mitt bidrag:
Gtx 680

Blev för mig 2012 största besvikelse. Nvidia's gerillamarknadsföring i början av året var under all kritik, och ryktena som spreds om att kepler skulle cykla cirklar runt Amd stämde inte heller för den delen. Missförstå mig inte nämnd gpu är extremt potent, men om vi gör en liknelse med höjdhopp så lade Nvidia ribban på tre meter och gjorde världens högsta hopp men hamnade ändå en bra bit under ribban.

Ytterligare förslag?

Ignorera att tråden lades i "Grafikkort" alla komponenter är välkomna!
Inspiration till tråden hämtades härifrån

680? bland årets bästa ju

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Skrivet av Borgen1998:

680? bland årets bästa ju

Citerer mig själv då.

Skrivet av Raptor_jesuS:

Missförstå mig inte nämnd gpu är extremt potent

Visa signatur

- Dyrast saker i signaturen vinner -

Permalänk
Medlem

Ivy Bridge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Ivy Bridge?

Håller med, jag har inget emot "heta" komponenter men Intels bokstavstolkning av ordet vart ju helt fel. Undrar om det kommer att bli bättre med Haswell.

Permalänk
Medlem

Ivy Bridge processorer. Otroligt kraftfulla och energisnåla men jag stör mig något ofantligt på Intels IHS-miss. Jag kan låta gnällig men det var ett så onödigt konstruktionsfel!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Hedersmedlem

hmm.. att den fullfjädrandre kepler (GK110) aldrig kom till GTX680 trots starka rykten. dagens GTX680 har potens med GK104, men det känns? inte lönt att uppgradera när man redan sitter med 2 @ GTX580..

kommer förmodligen med all säkerhet invänta nästa generation..

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Silcan:

ATI är största IMO.

Vilka då? Det företaget finns inte längre.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

GTX 650 kanske?

Permalänk
Medlem

Mac Pro "uppgraderingen"

Permalänk

AMD Bulldozer

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabaGanoosh:

AMD Bulldozer

Bulldozer var förra året. 2011, dvs.

Permalänk
Skrivet av FribBe:

Bulldozer var förra året. 2011, dvs.

Satan vad '12 gått fort

Permalänk
Skrivet av MuffinManxD:

GTX 650 kanske?

GTX650 är väl Nvidias svar på AMD:s 7770, samma prissättning och ganska lika prestandamässigt, några procent sämre i vissa speltitlar, men ingen jättebesvikelse. GTX550 fanns ju inte som modell så det är svårt att jämföra mot föregående generation.

GTX650-Ti som tar ersätter GTX550-Ti är dock ljusår bättre än sin föregångare.

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FFredrikk:

GTX650 är väl Nvidias svar på AMD:s 7770, samma prissättning och ganska lika prestandamässigt, några procent sämre i vissa speltitlar, men ingen jättebesvikelse. GTX550 fanns ju inte som modell så det är svårt att jämföra mot föregående generation.

GTX650-Ti som tar ersätter GTX550-Ti är dock ljusår bättre än sin föregångare.

Kan man lugnt säga.

Permalänk
Desk Master

gtx 690.
Finns inget vettigt skäl att skaffa den trotts att den hade så mycket potential:S

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Khezan:

gtx 690.
Finns inget vettigt skäl att skaffa den trotts att den hade så mycket potential:S

Framtids säker?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ivy Bridge processorernas värmeproblem.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Wladir:

Ivy Bridge processorer. Otroligt kraftfulla och energisnåla men jag stör mig något ofantligt på Intels IHS-miss. Jag kan låta gnällig men det var ett så onödigt konstruktionsfel!

Jag håller med. Det må inte ha varit den mest upphetsande lanseringen för de personerna som bara är ute efter prestanda, men det var en krympning som även innefattade lansering av ny teknik. Därav ett steg i rätt riktning. Men temperaturproblemen, som uppstod mycket tack vare IHS:en, gjorde verkligen att min syn på Ivy Bridge blev avsevärt mycket sämre.