Hur kyler en gammal Noctua NH-U12F på en i5-3570k

Permalänk
Medlem

Hur kyler en gammal Noctua NH-U12F på en i5-3570k

Hejsan!

Jag köpte ett uppgraderingskit på Inet. Men de gamla fästena till min Noctua passade ju inte på mitt nya moderkort självklart. Så till min fråga, kyler denna gamla Noctua något bra på en i5.3570k? Är det värt att köpa bara nya fästen till den som passar till mitt nya moderkort. Eller ska jag satsa på en helt ny kylare?

Någon som har en Noctua NH-U12F på en i5-3570k i dagsläget som har den uppklockad i 4.2Ghz som kan ge mig några temp siffror?

Tack på förhand!

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Entusiast

i5 3570k är en väldigt strömsnål cpu sett till prestandan så kylaren kommer garanterat klarar av den även överklockad upp mot 4,4 GHz. MEN Noctua NH-U12F ser ut som en ganska gammal kylare. Endast 4 heatpipes. Jag hade nog hellre passat på att uppgradera till en ny kylare istället för att lägga pengar på nytt monteringskit.

Permalänk
Medlem

noctua har skickat ut uppgraderingssatser gratis förr åtminstone, men det krävs att du har ett kvitto på kylaren, maila dom och fråga?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Använder samma Noctua-kylare som ursprungligen var till en 775-sockel. Eftersom jag hade slarvat bort mitt kvitto så fick jag köpa detta uppgraderingskit: http://www.inet.se/produkt/5321391/noctua-nm-i3-mounting-kit , annars hade de gett mig det gratis på Inet, sa dom.

Kylningen fungerar utmärkt. Överklockar till 4,3 Ghz och ligger på runt 25 grader idle, max 55 i spel och kommer upp max 75 under 5-10 minuter med Prime95...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Mini C TG | CPU: Intel Core i5 9600K | Kylning: Noctua NH-U14S | GPU: Asus Radeon GTX 970 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance LPX | MB: Asus Prime Z390M-Plus | PSU: be quiet! Power Zone 750W Bronze Modular | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Western Digital Green 3TB