Permalänk
Medlem

i7 3770k 2 kärnor

hej. jag har precis fått igång den men jag dår endast 2 kärnor och 4 trådar i cpu-z. i windows enhetshanteraren ser jag alla kärnor och trådar och i bios
står det att alla ska vara aktiverade och hyperthreading är på.

vad kan vara felet frågetecken. jag vill helst slippa formatera ssdn.

min shift knapp har gått sönder så jag kan varken skriva stor bokstav eller göra frågetecken.

mvh alatan

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

Kolla också i aktivitetshanteraren, om du har 8 trådar där är det inget fel.
Troligen kör du en lite för gammal version av CPU-Z skulle jag gissa på

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Kolla hur det ser ut i BIOS.

Permalänk
Medlem

ps. det finns en till shift knapp.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

ps. det finns en till shift knapp.

Den knappen är också trasig, bröt av tangentbordet av ilska för ett tag sedan. Dock sitter jag på ett nytt tangentbord nu.
Jag har precis börjat formatera om hårddisken då jag läste att man måste göra det för att få 8 trådar. Går snabbast så.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Den knappen är också trasig, bröt av tangentbordet av ilska för ett tag sedan. Dock sitter jag på ett nytt tangentbord nu.
Jag har precis börjat formatera om hårddisken då jag läste att man måste göra det för att få 8 trådar. Går snabbast så.

kändes dock inte som en så rimlig lösning.

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,4 GHz | MODERKORT:Asus P7Z77-v PRO| GPU: Radeon HD 6870 1GB med hembygd dunderluftkylning | RAM: Corsair Vengance LP 16Gb |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Elightz:

kändes dock inte som en så rimlig lösning.

Tippar på att TS menar ominstallation av OS.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Testa detta: Gå in på Msconfig - Systemstart - Avancerade Alternativ, om "Antal Processorer är ikryssade, kryssa ur den, och starta om datorn, annars kan du kryssa i så många kärnor du vill ha vid start om inte det funkar. (Och om det inte funkar heller då vet jag inte xD)