Kan jag installera om Norton 360 efter att ha installerat W7 på ny SSD?

Permalänk
Medlem

Kan jag installera om Norton 360 efter att ha installerat W7 på ny SSD?

Om jag helt enkelt bara installerar W7 på min nya SSD utan att avinstallera Norton, kan jag då helt enkelt bara installera Norton igen i mitt nya operativsystem?
Eller måste jag avinstallera det på den gamla HDDn för att licenskoden ska fungera?

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axxident:

Om jag helt enkelt bara installerar W7 på min nya SSD utan att avinstallera Norton, kan jag då helt enkelt bara installera Norton igen i mitt nya operativsystem?
Eller måste jag avinstallera det på den gamla HDDn för att licenskoden ska fungera?

Testa?

Btw så ska man inte ha Norton ändå eftersom det är jätte sämst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

Testa?

Btw så ska man inte ha Norton ändå eftersom det är jätte sämst.

Hur gammal är du egentligen? 5 år?

ont: avinstallera det först för att vara på den säkra sidan, är det ett norton nyare än 2010 fungerar det alldeles utmärkt.
de tidaga versionerna var väldigt dåliga men de har bättrat på dem.

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk
Medlem

Ett tips är att inte köra norton över huvud taget, kör NOD Avast eller Microsoft egna, då kommer du undan gratis också

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetrri:

Hur gammal är du egentligen? 5 år?

ont: avinstallera det först för att vara på den säkra sidan, är det ett norton nyare än 2010 fungerar det alldeles utmärkt.
de tidaga versionerna var väldigt dåliga men de har bättrat på dem.

Okej, så man får inte tycka illa om en programvara nu helt plötsligt?
Väx upp...

Permalänk
Medlem

Vakna upp från 2006. Norton har varit bland dom absolut bästa och minst systemkrävande säkerhetsprogrammen i minst 4-5 år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Ett tips är att inte köra norton över huvud taget, kör NOD Avast eller Microsoft egna, då kommer du undan gratis också

Microsofts egna (MSSE) är totalsämst. Har fått pissdåliga resultat på i princip alla tester.

Permalänk
Medlem

Nej, du behöver inte avinstallera. Hur f*n ska de hålla reda på det? Då med din logik kan man inte installera om de om man fått bytt hårddisk då den gamla rasade/gick sönder.

Men säger som de flesta andra, skaffa något annat. Jag själv kör Microsofts egna och Avast (på olika datorer, inte två på ett system). Båda funkar klockrent, gillar Microsofts egna för den spyr inga popups lr dylikt. Den bara finns där, sköter sig själv och uppdateras via Windows Update.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axxident:

Om jag helt enkelt bara installerar W7 på min nya SSD utan att avinstallera Norton, kan jag då helt enkelt bara installera Norton igen i mitt nya operativsystem?
Eller måste jag avinstallera det på den gamla HDDn för att licenskoden ska fungera?

Hade norton förut och jag avinstallerade till och från på olika datorer och ominstallationer av OS. Var aldrig något problem så testa på! strular det så är de väldigt tillmötesgående på chatt supporten!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zakire:

Okej, så man får inte tycka illa om en programvara nu helt plötsligt?
Väx upp...

Han har ju markerat vad han inte gillade med ditt inlägg så gör om gör rätt..

Istället för att tycka att norton (vaddå?, det är en produktfamilj som heter norton, inte enskild programvara) är " jätte sämst" kan du berätts varför..

Sist jag använde det, fungerade det ypperligt..

TS: Kör på bara. Avinstallera gärna iaf, använd norton removal tool sist.

Permalänk
Medlem

Jag har gått över till NOD32 från Norton och är mycket nöjd..Man märker inte av det alls..Norton tuggade i min gamle datorn och kollade CPU-användning och gjorde massor med annat som den inte ska hålla på med..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Microsofts egna (MSSE) är totalsämst. Har fått pissdåliga resultat på i princip alla tester.

Kör det i flera år aldrig råkat ut för något. Kör iof Win8 nu där det inte behövs något alls.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Vet bara att då jag installerade Norton 360 och Internet Security 2011 så fullkomligt vägrade den att avinstalleras hur jag än gjorde. Utöver detta irritationsmoment så var det allmänt segt och tog mycket kraft av datorn kändes det som, har kört på MS inbyggda nu sedan Nov (Defender) och det funkar galant.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag säger bara att så som jag har uppfattat det så är Antivirus program "ren Fanboytism"
jag kör Norton och ÄLSKAR det. varje gång en sån här tråd dyker upp så är det typ alla mot alla. (som om vinnaren skulle få en kaka ).
TS. JA det kan du btw bara installera Norton och skriv in samma nyckel som du senast använde om du fortfarande har tid på den!
@aSparrow ja hehe dom gav mej en månad gratis dom två gångerna jag har kontaktat supporten

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har också hört att Norton är jätte dåligt, men lill brorsan fick en dator med Norton nu i julas, och det verkar funka bra.

Visa signatur

Asrock B85MPro4 - i5 4670K 4.2 GHz - Cooler Master Hyper 212 EVO - Corsair 8GB 1600Mhz - Gigabyte R9 390 - WD 1TB 7200RPM - BenQ XL2411Z - Fractal Design 650W - Windows 8.1 x64 - Func 460 - Qpad UC-50 - Qpad 5K Pro.
Inet Fraktfritt.
W7 boot through USB.

Permalänk

Bumpar tråden lite. Jag har Norton 360 Retail. I den ingår tre licenser. Jag har installerat en i min stationära. Licensen gäller ett år. Om ja installerar om ex två månader den andra licensen i min bärbara, har jag då 10 månader kvar av licensen på den datorn (vore konstigt annars). Dessutom, det är meningen att man ska installera alla tre licenser i samma hushåll men om jag inte har behov av tre, kan jag ge bort den tredje till en kompis?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Funnyvlad:

Bumpar tråden lite. Jag har Norton 360 Retail. I den ingår tre licenser. Jag har installerat en i min stationära. Licensen gäller ett år. Om ja installerar om ex två månader den andra licensen i min bärbara, har jag då 10 månader kvar av licensen på den datorn (vore konstigt annars). Dessutom, det är meningen att man ska installera alla tre licenser i samma hushåll men om jag inte har behov av tre, kan jag ge bort den tredje till en kompis?

Du KAN göra det. Fick en nis -09 licens av en här på swec och den fungerade bra för mig det året.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Du KAN göra det. Fick en nis -09 licens av en här på swec och den fungerade bra för mig det året.

Tack för svaret.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Han har ju markerat vad han inte gillade med ditt inlägg så gör om gör rätt..

Istället för att tycka att norton (vaddå?, det är en produktfamilj som heter norton, inte enskild programvara) är " jätte sämst" kan du berätts varför..

Sist jag använde det, fungerade det ypperligt..

TS: Kör på bara. Avinstallera gärna iaf, använd norton removal tool sist.

Jag ser vad han ogillar, men jag förstår fortfarande inta varför man är 5 år bara för att man inte alltid anger en orsak?
Jag tycker Nortons antivirus är dåliga. Punkt.

Permalänk
Medlem

Det måste ju finnas en anledning.

Tycker du att Norton är dåligt därför att det ger dåligt skydd, så har du fel, vilket i princip alla oberoende tester dom senaste åren har visat.

Tycker du att Norton är dåligt därför att det slöar ner datorn, så har du fel, eftersom koden skrevs om från grunden till version 2009 och Norton av i dag är ett av dom resurssnålaste av alla säkerhetspaket.

Så visst får du tycka det är dåligt, men det är alltid en fördel om man specificerar varför. Och i många fall brukar det vara erfarenheter från ett tidigare årtionde eller andra- eller tredjehandsinformation som ligger bakom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Det måste ju finnas en anledning.

Tycker du att Norton är dåligt därför att det ger dåligt skydd, så har du fel, vilket i princip alla oberoende tester dom senaste åren har visat.

Tycker du att Norton är dåligt därför att det slöar ner datorn, så har du fel, eftersom koden skrevs om från grunden till version 2009 och Norton av i dag är ett av dom resurssnålaste av alla säkerhetspaket.

Så visst får du tycka det är dåligt, men det är alltid en fördel om man specificerar varför. Och i många fall brukar det vara erfarenheter från ett tidigare årtionde eller andra- eller tredjehandsinformation som ligger bakom.

Nej, han har inte fel eftersom det är något han tycker.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Det är klart man kan tycka fel när det är rena fakta det handlar om. Nu vet jag inte anledningen till att han tycker det är dåligt, men skriver man t ex att "jag tycker Webroot SecureAnywhere är det mest systemkrävande antiviruset" så har man fel, oavsett om man "tycker" det eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King Grub:

Det är klart man kan tycka fel när det är rena fakta det handlar om. Nu vet jag inte anledningen till att han tycker det är dåligt, men skriver man t ex att "jag tycker Webroot SecureAnywhere är det mest systemkrävande antiviruset" så har man fel, oavsett om man "tycker" det eller inte.

Jag anser inte att en åsikt kan vara fel om man inte påstår att den är fakta. Även om antivirus X bevisligen är det bästa kan en person med all rätt tycka att det är det sämsta, och dennes åsikt är inte fel trots att det är ett faktafel. Personen har fel men vad personen tycker, dennes åsikt är inte fel i sig.
"Antivirus X är det sämsta antivirus som finns." - Fel
"Jag tycker att antivirus X är det sämsta som finns." - Inte fel
Nu är jag klar med OTn.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av tcntad:

Han har ju markerat vad han inte gillade med ditt inlägg så gör om gör rätt..

Istället för att tycka att norton (vaddå?, det är en produktfamilj som heter norton, inte enskild programvara) är " jätte sämst" kan du berätts varför..

Sist jag använde det, fungerade det ypperligt..

TS: Kör på bara. Avinstallera gärna iaf, använd norton removal tool sist.

Skrivet av Zakire:

Jag ser vad han ogillar, men jag förstår fortfarande inta varför man är 5 år bara för att man inte alltid anger en orsak?
Jag tycker Nortons antivirus är dåliga. Punkt.

Var ju inte riktigt det han syftade på utan din stavning; jätte sämst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Jag anser inte att en åsikt kan vara fel om man inte påstår att den är fakta. Även om antivirus X bevisligen är det bästa kan en person med all rätt tycka att det är det sämsta, och dennes åsikt är inte fel trots att det är ett faktafel. Personen har fel men vad personen tycker, dennes åsikt är inte fel i sig.
"Antivirus X är det sämsta antivirus som finns." - Fel
"Jag tycker att antivirus X är det sämsta som finns." - Inte fel

Nu är jag klar med OTn.

Klockren kommentar *jag myser** väldigt bra skrivit av dig. Många kan inte se skillnaden många gånger.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Tog ett uppdrag att fixa en laptop som var helt urballad. Alla filer och program var borta. Recoverypartitionen var tom. Inga Windowsprogram typ ie, wmp gick att starta. Det enda killen hade gjort var att installera Norton 360. Direct efter boot hade alla dessa problem inträffat. Googlar man på detta inser man att detta är vanligt med Symantecs produkter. Symantec är nog tamigfan världens världelösaste företag. Jag hoppas verkligen att de går i konkurs, men det är väl inte troligt när folk som inte vet bättre rekommenderar skräpet.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Inte för att det svarar på din fråga, men jag skulle kört Avast istället

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ozric:

Tog ett uppdrag att fixa en laptop som var helt urballad. Alla filer och program var borta. Recoverypartitionen var tom. Inga Windowsprogram typ ie, wmp gick att starta. Det enda killen hade gjort var att installera Norton 360. Direct efter boot hade alla dessa problem inträffat. Googlar man på detta inser man att detta är vanligt med Symantecs produkter. Symantec är nog tamigfan världens världelösaste företag. Jag hoppas verkligen att de går i konkurs, men det är väl inte troligt när folk som inte vet bättre rekommenderar skräpet.

Skitsnack.. Att installera ett program raderar inte allt annat och får datorn att "balla ur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Skitsnack.. Att installera ett program raderar inte allt annat och får datorn att "balla ur"

Så du tror inte att ett program kan få en dator att balla ur? Om man t.ex. går in i system32 och grejar med lite .dll-filer så gör det inte så mycket eller?

Här är några fler skitsnackare:

http://community.norton.com/t5/Norton-360/360-deleted-system-...
https://community.norton.com/t5/Norton-Internet-Security-Nort...
http://community.norton.com/t5/Norton-Internet-Security-Norto...
http://community.norton.com/t5/Norton-360/360-v5-0-deleted-so...

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ozric:

Så du tror inte att ett program kan få en dator att balla ur? Om man t.ex. går in i system32 och grejar med lite .dll-filer så gör det inte så mycket eller?

Här är några fler skitsnackare:

http://community.norton.com/t5/Norton-360/360-deleted-system-...
https://community.norton.com/t5/Norton-Internet-Security-Nort...
http://community.norton.com/t5/Norton-Internet-Security-Norto...
http://community.norton.com/t5/Norton-360/360-v5-0-deleted-so...

Om man själv ändrar filer och inte vet vad man gör kan det gå fel, därför ska man inte in och "pilla" själv.

Jovisst kan program få datorn att balla ur:) Retas lite;)