Permalänk
Inaktiv

Fail flash av bios...?

Hej,,jag satte ihop en dator för 2 dar sedan.
Geforce gtx 8800
Silverpower 500w
I5-2300 2.8ghz
8gb ram kingston någonting..
MSI B75MA-P45

Installerade moderkortet från skivan som medföljde och då kom det ett program som heter live updater 5.
Live update 5 höll på och gav notiser att den ville uppdatera, så jag gjorde det. Den laddade ner massa utilitys och sånt, även en uppdatering på bios.

Satt och kolla på TV medans den höll på och plötsligt hör jag att fläktarna i datorn gick igång och började blåsa riktigt ordentligt. Datan startades om och började koda in meddelanden typ
"Initzialize bios.............. Done"
Sedan dök det upp massor med liknande meddelanden i liksom "DOS-läge". Därefter kom 3 dator-tut och Datan startades om ytterligare en gång och denna gång så vägrade den visa bild, fläktarna kördes igång men stängs av efter 40 sek. Och samma sak där efter.

Googlar runt och fått resultat om att prova lägga en bygel på CMOS och plocka loss batteriet, provade detta och avvaktade 20 min. Återigen samma problem. (ja, jag tog loss alla externa komponenter, till och med grafikkortet och provade köra med det integrerade)

Även läst om någon M- flash, men fattar inte hur jag ska få igång det när inte ens skärmen startar. För övrigt vet jag inte ens hur M-flash fungerar..

Varan köptes från komplett.

Ursäkta för värdelös beskrivning, men det är påfrestande att skriva på iPad via touchpanelen. Vänligen kommentera ifall ni tycker jag behöver tillägga något

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://www.msi.com/product/mb/B75MA-P45.html#/?div=Overview

Verkar som M-Flash borde fixa det.

- Avoid Unnecessary Repair Due to Accident Failures During The Upgrading Process

Permalänk
Inaktiv

Men hur "mountar" jag det? Skärmen reagerar inte ens på att jag startar datorn.

Permalänk
Inaktiv

Och vet någon vad mitt moderkort har för chip? Var inne o tittade men hittade inte någonstans

Permalänk
Medlem

Om du håller inne CTRL+Home när du startar den händer det nåt då?

Permalänk
Inaktiv

Beter sig precis likadant, tangentbordet startar inte när jag startar datorn. Skärmen står ju på standbyläge och blinkar hela tiden under hela processen från start till att datorn startas om

Permalänk
Inaktiv

M-flash är ingen idé, då man måste ha tillgång till BIOS ursprungligen.
I mitt fall så startar inte ens skärmen, utan jag måste på något sätt få så att skärmen reagerar.
Jag har sökt efter BIOS recovery men det krångliga är väl den att jag inte har förvalt att boota med USB