Är det värt att köpa W8?

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa W8?

Some titeln säger, jag har windows 7 ultimate, har haft några problem med det, t.ex omstartning av windows explorer.exe med vissa program some Razer game booster (avinstallerade det efter att jag fick veta att det gjorde mer problem).

Så jag tänkte kanske köpa windows 8 pro nu för 275kr på windows hemsida, gillar inte metro, och jag har inte alls provat preview eller betan.

Vad tycker ni om w8?

Permalänk
Avstängd

Det tog några dagar att vänja sig med Windows 8, sen hade jag inga problem.
Men de som vill få Windows 8 billigt får skynda på sig:
http://www.alltomwindows.se/_/windows-8/sista-chansen-att-upp...

Permalänk
Lego Master

Jag gillar det, kör det på min primärdator samt HTPCn i vardagsrummet. Funkar minst lika bra som Win7 för mig, och Metro har sina ljusa punkter det med (Netflix-appen är trevlig på sekundärskärm tex). Har inte haft några problem med spel än så länge.

Om det är värt 280 spänn? Ja, för fan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Om man har windows 7 pirat, kan jag upgradera till riktiga windows 8 pro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobkaka:

Om man har windows 7 pirat, kan jag upgradera till riktiga windows 8 pro?

ja

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Skrivet av Noobkaka:

Om man har windows 7 pirat, kan jag upgradera till riktiga windows 8 pro?

Det var lite prat om att Microsoft skulle släppa en uppgraderingsvariant av Win8 riktat mot just att släpa in alla ljusskygga piratkopior i båset.
Har inte sett något av det i praktiken dock.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krux:

har du provat? funkar det?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Noobkaka:

Om man har windows 7 pirat, kan jag upgradera till riktiga windows 8 pro?

§7 hänger i luften...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobkaka:

Om man har windows 7 pirat, kan jag upgradera till riktiga windows 8 pro?

Det borde fungera. Den licensen man köper för 275 gäller bara om man tar bort eller uppgraderar en nuvarande installation men tror inte den bryr sig om det är pirat eller inte.

Jag uppgraderade win 7 till win 8 och tycker det var lätt värt det.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobkaka:

har du provat? funkar det?

Det ska funka eftersom uppgraderings versionernas licens nycklar enbart kollar om det ligger ett operativ på disken, men detta är bara tillåtet av Microsoft om du har en tidigare licens från dem sen tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobkaka:

har du provat? funkar det?

ja

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Tror inte du kan uppgradera från pirat och NEJ jag tycker verkligen inte W8 är en nödvändig uppgradering att betala för
om du har Windows 7. Vad är mening då, när Windows 7 inte har buggar och ev. fel som väääldigt många har med sina
komponenters drivrutiner för Windows 8. Betyder inte att operativet är dåligt men det är nytt och helt nya os brukar
inte vara perfekta, det tar sin tid. Du slipper trassel som du får på köpet av Windows 8 och prestanda skillnaden är minimal.
Det enda jag sett W8 varit bättre på är boot tid men är några sekunder så viktigt så finns ju SSD om man nu inte redan äger en,
som t.o.m gör en mycket större skillnad.

Permalänk
Medlem

Jag har ssd

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.