Permalänk

Windows 8 fryser

Hej! Har installerat Windows 8 på min Macbook (den sista generationen som producerades av de vita) och kör nu detta parallellt med Mac OS X Lion. Mitt problem är att Windows fryser i tid och otid. Viss gånger fryser det efter en timmes användning, vissa gånger redan under inloggningen.

Jag kör Windows 8 från samma skiva på min stationära dator och där fungerar det utan problem. Dessutom har jag väldigt få program installerade på min bärbara. Samt alla program som finns på den bärbara finns även på den stationära. Programmen är dessutom mycket vanliga (ex. vis Visual Studios, Spotify, Skype, Chrome, Google Drive).

Finns det någon som har en lösning på detta? Jag har läst runt på andra forum och folk har spekulerat runt problem med DHCP. Kan det vara detta? Isåfall, hur löser man det?

Permalänk

Jag har undersökt detta lite mer. Jag försökte nyss ansluta till ett nytt wifi-nätverk och då frös datorn. Därmed måste ju problemet sitta i nätverksanslutningen. Någon som har en bra lösning på detta?

Permalänk
Medlem

Kan det vara drivrutiner som spökar ?
Kolla tillverkarens hemsida för senaste version.

Permalänk

Har sökt runt men har ej lyckats lista ut vilket nätverkskort som sitter i min MB. Det är en MacBook mid 2010. Finns det någon som skulle kunna länka drivrutiner för Windows 8 och detta nätverkskort?