Permalänk
Medlem

Moderkort till Intel 3570k

Hallå!

I mitt nya bygge skall jag ha en 3570k processor och sitter nu och väljer och vrakar bland alla moderkort som finns.
Har kört fast lite med vad jag ska välja. Först var Asus P8Z77-V-LX på tapeten. Kände dock efterhand att jag skulle vilja ha nåt med mer krut i. Har därför kollat lite på Asus P8Z77-V samt PRO-versionen av denna. Tänkte höra om det fanns nån på forumet som haft erfarenhet av något av dessa kort eller något annat bra kort. Har dock satt en prisgräns på 1600 riksdaler och önskar inte betala mer än detta.
Övrig info är väl att jag gärna skulle vilja ha ett Nvidia-kort med ev. SLI. Dock inte ett måste. Vad gäller överklockning så är jag ingen expert och skulle uppskatta om det vore hyffsat enkelt på kortet. Storleken spelar ingen roll.

Alla svar är mycket uppskattade! Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Mitt personliga val i dagsläget.

http://www.inet.se/produkt/1902256/asus-p8z77-v

Lätt använt BIOS, Trådlöst Nätverkskort, 4 sata 6Gb, 3 PCI-e 16x

Visa signatur

i5 3570k 4,5Ghz, ASUS GeForce GTX 670 1200Mhz
Projekt M4INSTR3AM

Söker du en bra TS3 server? Besök då tråden: Chippi.se TS3 [Online 24/7]
Privata kanaler kan fixas i PM eller på TS.

Permalänk
Lego Master

Köpte mig ett Asus Sabertooth Z77, toknöjd med det. Vet dock inte hur priserna ligger nu, köpte det på rea.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Har kollat på den med stort intresse. Undrar dock vad skillnaden är jäntemot PRO-versionen och om den skulle kunna vara värd det extra priset.

Vad gäller Sabertooth har jag hört att den också är bra fast med mindre funktioner. Men de extrafunktionerna man får från det andra kanske inte spelar roll-

Tackar för snabbt svar!