Projekt: Arbetsdator (Photoshop CS5.5) för så liten peng som möjligt.

Permalänk
Medlem

Projekt: Arbetsdator (Photoshop CS5.5) för så liten peng som möjligt.

Där är min build. Denna dator ska användas till följande.

* Photoshop CS5.5 (inte fotografi, målande)
* Office
* Powerpoint
* Python-programmering

Prioritet är att få samtliga fördelar en high-end dator erbjuder utan att för den del höja priset (SSD är obligatoriskt, 16GB ram är nog ett krav). Med detta i åtanke har jag valt att använda AMD som processor.

Tack på förhand!

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Liten uppdatering!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2821480/2013-01-08

Tror att jag har kapat allt som "går" att kapa, även sänkt minnet till 8GB istället för 16. Tror det räcker för de bilderna jag arbetar med.

Tips mottages gärna dock! Lite kul experiment, detta!

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Sjukt prisvärt paket.
Minne kan du stoppa i mer av sen om du märker att du behöver.

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk

Du skriver att Nvidia-kort är ett krav, och sen tar du bort det i din uppdaterade kundvagn?
Dock vet jag inte riktigt hur du menar, på vilket sätt funkar inte amd så bra i photoshop?

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Du skriver att Nvidia-kort är ett krav, och sen tar du bort det i din uppdaterade kundvagn?
Dock vet jag inte riktigt hur du menar, på vilket sätt funkar inte amd så bra i photoshop?

Erhöll felaktig information på den fronten - korrigerade detta. Tog bort första länken och texten nu också för att inte förvirra :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)