Permalänk
Medlem

Sennheiser PC 360, "ojämt" ljud?

Hejsan, för några dagar sedan så började mitt headset (Rubrik) att låta mindre i vänster högtalare än den högra, om jag trycker lite lätt med fingret på "volymjusteraren" på sidan av headsetet så låter det precis som det ska.

Är detta något vanlig problem, har varit sjukt försiktigt med det då det kostade en del så blir det såhär.. mitt Creative headset för 299kr misshandlades i 6 år innan det dog så man är ju lite besviken, det är verkligen ett sjukt störande problem!

Ska iaf försöka få tag på åf, har ju inte haft det mer än 2-3 månader..

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Avstängd

Uppfattade att min vänsterkåpa lät mindre, så jag höjde pyttelite på just den i inställningar, men efter några timmar lät dom som dom skulle igen, Men glappar det för mycket och ofta så tycker jag du ska reklamera dom, ett par lurar för 1500-1600 ska inte glappa efter ett par månader.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem som Jsooon fast tvärtom. Om jag tröck på volymjusteraren så kom det bara ljud från vänstra kåpan. Nu har headsetets mic gått sönder. Måste säga att jag är besviken.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med mitt. Verkar vara ett vanligt problem med dom lurarna.

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Medlem

Det är relaterat till volymsnurran. Justera det en halv millimeter och det bör låta som vanligt. De har vissa lägen som ibland kan sitta och skicka ljud till enbart den ena kåpan.

Permalänk

Har samma problem med mitt exemplar.. och samma lösning på problemet som övriga redan sagt. Det verkar ju helt klart finnas någon form av kvalitetsproblem med lurarna eftersom det uppkommer för så många. Går säkert att ordna till permanent om man öppnar upp lurarna och kikar vad som ställer till det.

Dock så låter dem fortfarande jättebra! Hittills det enda headsetet jag testat som varit värt pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JsoooN:

Hejsan, för några dagar sedan så började mitt headset (Rubrik) att låta mindre i vänster högtalare än den högra, om jag trycker lite lätt med fingret på "volymjusteraren" på sidan av headsetet så låter det precis som det ska.

Är detta något vanlig problem, har varit sjukt försiktigt med det då det kostade en del så blir det såhär.. mitt Creative headset för 299kr misshandlades i 6 år innan det dog så man är ju lite besviken, det är verkligen ett sjukt störande problem!

Ska iaf försöka få tag på åf, har ju inte haft det mer än 2-3 månader..

har samma problem som nedan

Skrivet av Tigerhamster:

Det är relaterat till volymsnurran. Justera det en halv millimeter och det bör låta som vanligt. De har vissa lägen som ibland kan sitta och skicka ljud till enbart den ena kåpan.

min har en sweetspot på runt 85-90% efter det brusar det typ

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Samma här. Har inte orkat reklamera. Verkar jobbigt att sitta utan headset i två veckor. Nån dag så kanske man tar sig en titt bakom volymsnurran.

Mitt exemplar har även börjat få problem med låg kvalité på kablaget. Kabeln till 3,5mm mic-kontakten har börjat glappa. Troligtvis pga att jag använt mic-ingången som siter ovanpå mitt chassie. Eftersom jag ofta har kopplat ur lurar men inte mic, så har mic-kabeln tagit extra skada. Lite kass kan jag tycka, är väl även det en grej som man får fixa själv, löda om skiten ordentligt.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk

Har haft ett liknande "problem" sen inköpet av mitt par, ena luren låter en aning lägre med snurran på 100%, allt på/under 95% är dock helt balanserat så har inte orkat bry mig om det..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk

Har haft mitt PC360 i snart 3år, har glappat i ena luren i snart 2år. Funkar att pilla lite på volymratten så funkar det igen.

Overall: Sjukt nöjd med mitt PC360.

Permalänk
Medlem

Synd att så många verkar ha problem med detta, betalar man en 1300kr tycker man kvalitén borde vara lite bättre.. man får se hur man gör.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Fick svar av CDON, dom skulle skicka ut ett nytt till mig och jag behövde inte returnera det nuvarande fören jag fått ersättaren.

Det är bra service enligt mig då jag slipper bli utan headset i en vecka.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

låter som kanon service från cdon.

har inte problem med mina 360, men har hört talas om problemet och som vissa skrivit så verkar det som om man kan justera volymen en millimeter på volym för att komma runt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramblemoe:

Samma här. Har inte orkat reklamera. Verkar jobbigt att sitta utan headset i två veckor. Nån dag så kanske man tar sig en titt bakom volymsnurran.

Mitt exemplar har även börjat få problem med låg kvalité på kablaget. Kabeln till 3,5mm mic-kontakten har börjat glappa. Troligtvis pga att jag använt mic-ingången som siter ovanpå mitt chassie. Eftersom jag ofta har kopplat ur lurar men inte mic, så har mic-kabeln tagit extra skada. Lite kass kan jag tycka, är väl även det en grej som man får fixa själv, löda om skiten ordentligt.

Jag har tittat, inget som ligger emot. Är troligtvis internt fel i kretskortet som sitter där.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?