Permalänk
Medlem

Sony Mobile XPERIA Z

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Den där mobilen kan mycket möjligt bli min nästa. Min Ace borde bytas ut snarast

Permalänk

Detta kommer nog bli min nästa! Sitter med en HTC Sensation just nu och har varit helt klart nöjd. Men känner att en nya hade inte skadat. Vill ha större skärm och då tror jag 5Tum är perfekt!

Permalänk
Medlem

Tror de blir en sån faktiskt!
Blir då ett byte från S2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Inaktiv

En sån eller Galaxy S4 (eller HTC:s med 468 ppi) får det bli.

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut, men kommer ju från Samsung och HTC också med samma skärm

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevlig faktiskt.

Permalänk
Medlem

precis, avvaktar "motståndarna" och ser.. men fin verkar den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem

Också kollat in denna och har den som alternativ just nu.

Permalänk
Medlem

Har tittat lite mer på denna och ju mer jag ser och läser om den desto mer intressant blir den. Hoppas den kommer i butik snart så man får känna på den.

Permalänk
Medlem

väldigt intressant lär bli fler liknande från olika märken så man ska väl avvakta

Permalänk

Tidigare har jag inte alls lockats av telefoner baserade på Android, men den här har definitivt fångat mitt intresse. Trevliga specifikationer och väldigt tilltalande design. En bonus att den är vattentät också. Blir dock lite besviken om maxgränsen för SD-kort är 32GB istället för 64GB. Annars verkar det vara en trevlig telefon. En himla tur är det att min bindningstid får ut i mitten av mars, då den tilltänkta säljstarten inträffar. Mycket sannolikt att jag väljer den här då.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Specifikationer:

Operating system Google™ Android™ 4.1 (Jelly Bean)
Processor 1.5 GHz Qualcomm APQ8064+MDM9215M Quad Core
GPU Adreno 320
Size 139x71x7.9 mm
Weight 146 grams
Available colours Black, Purple & White
SIM card Micro SIM
Colours 16,777,216 colour TFT
Resolution 1920x1080 pixels
Size (diagonal) 5.0 inches
Scratch-resistant Shatter proof sheet on scratch-resistant glass
Text input On-screen QWERTY keyboard
Touch screen Capacitive
Touch gesture Yes – multi-touch, up to 10 fingers supported
Memory
RAM 2 GB
Flash memory Up to 16 GB*
Expansion slot microSD™ card, up to 32 GB
Camera
Camera resolution 13.1 MP
Digital zoom 16x
Photo light Yes – Pulsed LED
Video recording Yes – HD 1080p
Front Camera Yes – HD 1080p for video chat and 2.2 MP for camera capture

Storlek Z: 139.mm x 71mm x 7.9mm
Vikt: 146gr

Om trådskaparen vill ha ett lite fylligare startinlägg kan herrn alltid komplettera med dessa specifikationer.

Permalänk
Medlem

Ser fin ut har alltid gillat sony och deras produkter. Synd att bara har android skulle vara skoj om de hoppade på WP tåget. Fast deras Android Verkar(ser) bra mycket schysstare ut en samsungs touchwiz. Gillar skarpt vattentäthet hoppas de fortsätter köra stenhårt med det.(Mobiler, datorer, tv:s you name it det ska vara vattentätt ^^)

Jäkligt synd att den verkar sakna trådlösladdning(qi). Dock såg ju nfc funktionen i fjärren riktigt schysst ut hoppas bara det kommer funka till alla nfc kompatibla enheter. så vi kan få apple att känna sig riktigt utanför så att de hets släpper 5s med nfc tills nästa vecka.

Ang. 1080p skärm blir det den första att släppas i Sverige eller i världen? Hur är det med htc butterfly och de övriga konkurrenterna?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Specsen är riktigt nice Thomas. Ända smolket som nämns är som sagt avsaknaden av trådlös laddning men personligen för mig är det en petitess. Vad andra tycker om den bristen går det att spekulera i men det hade varit riktigt trevligt om det funnits.

Permalänk
Medlem

Det kommer finnas mobiltelefoner med en quad-core processor, dock 720p och inte 1080p skärm.
Däremot kommer priset bli runt 240 dollar istället för Xperia Z's 660-780 dollar. Frågan är, är en full HD skärm värd tre gånger mer än en 'vanlig' HD skärm?

http://pocketnow.com/2013/01/15/zte-cheap-quad-core

Finns just nu i Kina men kommer så småningom till Europe. Inte bara från ZTE utan från andra tillverkare också. Myten om att kinesiska tillverkare är dåliga är just det, en myt. De tillverkar redan nu många komponenter som finns i era telefoner, t.ex. iPhone.

Sen är det frågan om människor kan se så stor skillnad på 720p och 1080p till att börja med.

http://www.slashgear.com/1080p-smartphone-displays-offer-no-v...